На главную страницуФорумВопрос-ответКарта сайта
ПРО НАС СТРУКТУРА ПАЛАТИ ПАРТНЕРСТВО НОВИНИ СТАТТІ ЗАХОДИ КОНТАКТИ ВИБОРЧИЙ ПРОЦЕС ЛЮСТРАЦІЯ
Публікації і статті Книги і брошури Коментарі
Послуги Палати
Принципи надання послуг
Цінова політика
Перелік послуг
Cпецифіка наших послуг
Проекти
Відкриті проекти
Проекти з паролем
Департаменти
Департамент надро- і природокористування, аграрних і земельних відношень і нерухомості
Департамент фінансового, адміністративного, господарського, корпоративного, цивільного права і аудита
Департамент кримінального права і невідкладної правової допомоги
Департамент міжнародного і міжнародного економічного права
Департамент конституційного права та виборчого процесу
РЕГІОНАЛЬНІ ВІДДІЛЕННЯ
ON-LINE КОНСУЛЬТАЦІЇ
Оподаткування спадщини
Ордер адвоката
Чи правомірні вимоги МВС про обовязківість друкування заяв та талонів при реєстрації чи знятті з реєстрації місця проживання, інших правочинах?
Чи потрібно змінювати права при зміні прізвища?
Аренда земельного паю: юридичні тонкощі користування
Як отримати реєстрацію за місцем вашого фактичного проживання?
Процедура дематеріалізації випуску акцій: порядок проведення, строки та можливі труднощі
Як продати квартиру, в якій була зроблена самостійна перебудова?
Обіг наркотичних речовин: закон і порядок
Закони України
Укази та розпорядження Президента України
Постанови та Розпорядження Кабінету Міністрів України
Накази
Двосторонні міжнародні договори









"ЮРЛІГА", 10 травня 2012 р.

Судовий збiр: скiльки треба платити?

Минуло півроку з дня вступу в силу Закону «Про судовий збір». Про практику реалізації нових норм ЮРЛІЗІ розповіла юрисконсульт Національної правової палати Надія Рибальченко.

Минуло півроку з дня вступу в силу Закону України «Про судовий збір» № 3674-IV, який, на думку законодавців, повинен був змінити порядок фінансування судових органів і зменшити завантаженість суддів.

Зменшення навантаження пов'язане з тим, що відповідно до Закону відтепер ставки судового збору при зверненні до суду залежать від рівня мінімальної заробітної плати, а не від неоподатковуваного податком мінімуму доходів громадян. Наприклад, якщо раніше державне мито за позовну заяву про розірвання шлюбу представляла 0,5 неоподатковуваного мінімуму доходів громадян, тобто - 8, 50 гривень, то сьогодні судовий збір становить 0,1 розміру мінімальної заробітної плати, тобто 109, 40 гривень.

Таким чином, законодавці виходили з того, що у зв'язку зі значним підвищенням ставок, сторонам конфлікту буде набагато легше і доступніше вирішити суперечку мирним шляхом, а не звертатися до суду.

При судовому розгляді доведеться платити судовий збір, наприклад, за подачу заяви про забезпечення доказів або позову (0,1 розміру мінімальної заробітної плати, якщо це громадянське або адміністративну справу, і 1,5 розміру мінімальної заробітної плати в разі, якщо це господарське справу ). При цьому, якщо сплата судового збору за заяву про забезпечення позову є обгрунтованою, то витрати за подачу заяви про забезпечення доказів - досить недоцільні. Так, ст.133 Цивільного процесуального кодексу України визначає, що способами забезпеченнями судом доказів є допит свідків, призначення експертизи, витребування та (або) огляд доказів. Тому доведеться платити судовий збір за кожен виклик свідка або подання заяви про призначення експертизи.

Зазначимо: сплата збору ще не є гарантією того, що суд, розглянувши заяву про виклик свідка або проведенні судової експертизи, задовольнить його. При цьому у разі відмови в задоволенні даної заяви повернення судового збору Законом про судовий збір не передбачено.

Також тепер судовий збір сплачується за подачу заяви про видачу виконавчого документа для примусового виконання рішення третейського суду, заяви про скасування рішення третейського суду та заяви про перегляд рішення в зв'язку з новообнаружівшіміся обставинами.

Судовий збір доведеться сплатити за видачу дубліката судового наказу та виконавчого листа (3 гривні), за роздруківку технічного запису судового засідання (5 гривень за кожен лист тексту на папері формату А4), за видачу в електронному вигляді копії технічного запису судового засідання (15 гривень) і навіть за виготовлення копії судового рішення для особи, яка не брала участі в розгляді справи, але судове рішення безпосередньо стосується її прав, свобод та інтересів (1 гривня за кожний аркуш копії).

Крім того, у разі залишення позовної заяви без розгляду за клопотанням позивача або у зв'язку з його неявкою, судовий збір не повертається.

Закон «Про судовий збір» значно скорочує перелік осіб, звільнених від сплати судового збору. Наприклад, відповідно до ст. 4 Декрету «Про державне мито» від сплати державного мита звільнялися:

- Позивачі, які звернулися з позовами, що стосуються авторського права, а також права на відкриття, винахід, корисні моделі, промислові зразки, топографії інтегральних мікросхем, сорти рослин та раціоналізаторські пропозиції;

- Громадяни, які подали апеляційні скарги та скарги на рішення, які набрали законної сили, у справах про розірвання шлюбу;

- Сторони, по спорах, пов'язаних з відшкодуванням збитків громадянинові незаконним засудженням, незаконним притягненням до кримінальної відповідальності, незаконним застосуванням такого заходу, як взяття під варту, або незаконним накладенням адміністративного стягнення у вигляді арешту або виправних робіт;

- Громадяни, що звернули до суду у справах окремого провадження із заявами про оголошення фізичної особи померлою внаслідок надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру;

- Позивачі, за позовами про примусове відчуження земельної ділянки з мотивів суспільної необхідності і т.д.

Норми Закону «Про судовий збір» виключають перерахованих вище осіб з переліку пільговиків, звільнених від сплати судового збору. У цьому питанні надається перевага органам державної влади та місцевого самоврядування, для яких перелік випадків звільнення від сплати судового збору значно збільшився.

Конституція України гарантує право кожній людині на судовий захист і проголошує його життя, здоров'я, честь, гідність, недоторканність і безпеку найвищою соціальною цінністю в нашій країні. Але з 1 грудня 2012 року мінімальна заробітна плата становитиме 1134, 00 гривні. Таким чином, для того, щоб розлучитися і поділити майно в судовому порядку, рядовому громадянину знадобиться, як мінімум 300 гривень, а для того, щоб подати позовну заяву про захист ділової репутації або відшкодування морального збитку - 226, 80 гривень.

Тому Закон «Про судовий збір» хоч і зменшує навантаження на суддів, однак жодним чином не сприяє захисту прав звичайних громадян.

Автор: Надія Рибальченко, юрисконсульт Національної правової палати

10 травня 2012 р. "Юрліга"

http://jurliga.ligazakon.ua/news/2012/5/10/63192.htm 


підбірка нормативно-правових актів, якими регулюються питання соціального захисту переселенців, надання їм різних видів пільг та державної допомоги.
Детальніше


Афоризми
Бедность - корень беспорядков в стране.
Мо-Цзы

Відгуки і рекомендації
Надія Беженар
директор ТОВ «Аудиторська компанія "Українська консалтингова група»
Не секрет, що багато в чому успіх компанії залежить від партнерських відносин. Звертаючись за правовою допомогою до фахівців Національної правової палати, ми довіряємо не лише рішення свого питання, а, в першу чергу, покладаємося на професіоналізм, гнучкий підхід до наших побажань і відповідальність у роботі.
Детальніше


Як позначиться на результатах місцевих виборів введення мажоритарної системи?
Не змінить ситуацію
Склад рад стане "чистіше"
Необхідна змішана система виборів



Особистий кабінет

Логін
Пароль
 



  Надрукувати

© 2007-2008 Copyright Национальная Правовая Палата. Использование материалов данного сайта допускается только при наличии письменного разрешения
Разработка сайта - CodEX World Studio