На главную страницуФорумВопрос-ответКарта сайта
ПРО НАС СТРУКТУРА ПАЛАТИ ПАРТНЕРСТВО НОВИНИ СТАТТІ ЗАХОДИ КОНТАКТИ ВИБОРЧИЙ ПРОЦЕС ЛЮСТРАЦІЯ
Публікації і статті Книги і брошури Коментарі
Послуги Палати
Принципи надання послуг
Цінова політика
Перелік послуг
Cпецифіка наших послуг
Проекти
Відкриті проекти
Проекти з паролем
Департаменти
Департамент надро- і природокористування, аграрних і земельних відношень і нерухомості
Департамент фінансового, адміністративного, господарського, корпоративного, цивільного права і аудита
Департамент кримінального права і невідкладної правової допомоги
Департамент міжнародного і міжнародного економічного права
Департамент конституційного права та виборчого процесу
РЕГІОНАЛЬНІ ВІДДІЛЕННЯ
ON-LINE КОНСУЛЬТАЦІЇ
Оподаткування спадщини
Ордер адвоката
Чи правомірні вимоги МВС про обовязківість друкування заяв та талонів при реєстрації чи знятті з реєстрації місця проживання, інших правочинах?
Чи потрібно змінювати права при зміні прізвища?
Аренда земельного паю: юридичні тонкощі користування
Як отримати реєстрацію за місцем вашого фактичного проживання?
Процедура дематеріалізації випуску акцій: порядок проведення, строки та можливі труднощі
Як продати квартиру, в якій була зроблена самостійна перебудова?
Обіг наркотичних речовин: закон і порядок
Закони України
Укази та розпорядження Президента України
Постанови та Розпорядження Кабінету Міністрів України
Накази
Двосторонні міжнародні договори









ЮРЛIГА, 05 листопада 2012 р.

Оновлений Закон про ОСАГО - що змінилося?

Основні зміни законодавства про ОСАГО, які торкнуться власників наземних транспортних засобів, охарактеризувала юрист Національної правової палати.

Сьогодні частково набув чинності Закон України № 5090-VI «Про внесення змін до деяких законів України щодо обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів», двічі ветований Президентом, але все ж прийнятий Верховною Радою 5 липня 2012 року. 

Зміни внесені до законів «Про страхування» та «Про обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів». Спробуємо коротко охарактеризувати новації, які торкнуться власників наземних транспортних засобів.

В першу чергу, законодавець спробував посилити відповідальність страховиків шляхом підвищення вимог до них. Тепер страховики, яким дозволено займатися обов'язковим страхуванням цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів, зобов'язані бути членами Моторного (транспортного) страхового бюро України.

Страховик вважається повноправним членом МТСБУ після прийняття бюро рішення про задоволення відповідної заяви страховика, укладання між ними договору про співробітництво щодо договорів міжнародного страхування, а так само оплати даним страховиком гарантійного внеску до фонду страхових гарантій, розмір якого визначається положенням про даному фонді, і не може бути менше суми, еквівалентної 1 (одному) мільйону євро. Участь страховиків у МТСБУ є необхідною умовою здійснення діяльності щодо обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів. При цьому бюро є єдиним об'єднанням страховиків, які здійснюють обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів. Таким чином, внесені зміни обмежать доступ до членства в МТСБУ ряду дрібних і ненадійних страхових компаній.

Законом № 5090-VI змінено визначення розміру суми страхового платежу. Розмір страхового платежу (внеску, премії) встановлюється страховиком самостійно шляхом добутку розміру базового страхового платежу та значень відповідних коригуючих коефіцієнтів. Страховикам забороняється встановлювати або пропонувати встановити розмір страхового платежу, розрахований іншим способом. Для договорів міжнародного обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності наземних транспортних засобів Кабінет Міністрів встановлює максимальні розміри страхових платежів, у межах яких МТСБУ встановлює обов'язкові для своїх членів єдині розміри страхових платежів за такими договорами.

Змінено також порядок страхового відшкодування шкоди, заподіяної життю та здоров'ю потерпілого. Тепер відшкодуванню підлягає і моральна шкода, під яким мається на увазі фізична біль і страждання, які потерпілий (фізична особа) отримало у зв'язку з каліцтвом або іншим ушкодженням здоров'я. При цьому розмір відшкодування моральної шкоди складає 5% від суми страхової виплати за шкоду, заподіяну здоров'ю. Мінімальний розмір страхового відшкодування за шкоду, пов'язану з лікуванням потерпілого, становить 1/30 розміру мінімальної зарплати за кожен день лікування протягом 120 днів. Страховик зобов'язаний відшкодувати потерпілому вказаний вище мінімум, навіть за відсутності у того документів, що підтверджують витрати на лікування, діагностику, купівлю ліків і т.д.

Встановлено мінімальний розмір страхового відшкодування (регламентної виплати) потерпілому, яка отримала інвалідність внаслідок ДТП. При встановленні I групи інвалідності - 36 мінімальних заробітних плат; II групи інвалідності - 18 мінімальних заробітних плат; III групи інвалідності - 12 мінімальних зарплат. У разі смерті потерпілого утриманцям померлого виплачується не менше, ніж 36 мінімальних зарплат. Також страховик відшкодовує моральну шкоду дружині (чоловікові), батькам і дітям померлої особи в розмірі 12 мінімальних заробітних плат, і здійснює відшкодування особі, яка здійснила витрати на похорони і спорудження надгробного пам'ятника, в розмірі не більше 12 мінімальних заробітних плат.

Позитивним моментом набрав чинності Закону є норма про те, що в разі зміни власника застрахованого ТЗ договір страхування зберігає свою силу до завершення терміну його дії. Тобто, при відчуженні даного транспортного засобу права і обов'язки страхувальника переходять до особи, що став власником такого транспортного засобу. А в разі смерті страхувальника-фізособи його права і обов'язки за договором страхування переходять до його спадкоємців.

Звертаємо увагу, що пунктом 1 Розділу II Закону № 5090-VI встановлено, що даний Закон вступає в дію через три місяці з дня його опублікування, крім підпунктів 13 - 21 пункту 2 Розділу I цього Закону, які набирають чинності через шість місяців з дня опублікування Закону. Тобто, положення про порядок відшкодування шкоди третій особі, шкоди, заподіяної життю та здоров'ю потерпілого, шкоди, пов'язаної з лікуванням потерпілого, із стійкою втратою працездатності, відшкодуванням моральної шкоди, збитку, пов'язаного зі смертю потерпілого, шкоди, пов'язаним з фізичним знищенням транспорту, дороги, дорожніх споруд та інших матеріальних цінностей, набудуть чинності з 5 лютого 2013 року.

Крім того, норми Закону № 5090-VI не застосовуються до договорів ОСАЦВ власників наземних транспортних засобів, укладених до набрання чинності цим Законом.

ЮРЛIГА


підбірка нормативно-правових актів, якими регулюються питання соціального захисту переселенців, надання їм різних видів пільг та державної допомоги.
Детальніше


Афоризми
Сущность закона - человеколюбие.
Уильям Шекспир

Відгуки і рекомендації
"Перша торф'яна компанія"
«Национальная правовая палата» - это та команда профессионалов, с которой чувствуешь безопасность и поддержку при реализации любого нового бизнес-проекта.
Детальніше


Як позначиться на результатах місцевих виборів введення мажоритарної системи?
Не змінить ситуацію
Склад рад стане "чистіше"
Необхідна змішана система виборів



Особистий кабінет

Логін
Пароль
 



  Надрукувати

© 2007-2008 Copyright Национальная Правовая Палата. Использование материалов данного сайта допускается только при наличии письменного разрешения
Разработка сайта - CodEX World Studio