На главную страницуФорумВопрос-ответКарта сайта
ПРО НАС СТРУКТУРА ПАЛАТИ ПАРТНЕРСТВО НОВИНИ СТАТТІ ЗАХОДИ КОНТАКТИ ВИБОРЧИЙ ПРОЦЕС ЛЮСТРАЦІЯ
Публікації і статті Книги і брошури Коментарі
Послуги Палати
Принципи надання послуг
Цінова політика
Перелік послуг
Cпецифіка наших послуг
Проекти
Відкриті проекти
Проекти з паролем
Департаменти
Департамент надро- і природокористування, аграрних і земельних відношень і нерухомості
Департамент фінансового, адміністративного, господарського, корпоративного, цивільного права і аудита
Департамент кримінального права і невідкладної правової допомоги
Департамент міжнародного і міжнародного економічного права
Департамент конституційного права та виборчого процесу
РЕГІОНАЛЬНІ ВІДДІЛЕННЯ
ON-LINE КОНСУЛЬТАЦІЇ
Оподаткування спадщини
Ордер адвоката
Чи правомірні вимоги МВС про обовязківість друкування заяв та талонів при реєстрації чи знятті з реєстрації місця проживання, інших правочинах?
Чи потрібно змінювати права при зміні прізвища?
Аренда земельного паю: юридичні тонкощі користування
Як отримати реєстрацію за місцем вашого фактичного проживання?
Процедура дематеріалізації випуску акцій: порядок проведення, строки та можливі труднощі
Як продати квартиру, в якій була зроблена самостійна перебудова?
Обіг наркотичних речовин: закон і порядок
Закони України
Укази та розпорядження Президента України
Постанови та Розпорядження Кабінету Міністрів України
Накази
Двосторонні міжнародні договори









ЮРЛIГА, травень 2013 р.

Адміністративні послуги: отримуємо по-новому

Голова Національної правової палати прокоментувала для ЮрЛіга основні положення та недоліки прийнятого на початку осені Закону про адміністративні послуги.

6 вересня 2012 Верховна Рада прийняла в цілому Закон «Про адміністративні послуги» (законопроект № 9435 ) з урахуванням усіх пропозицій В.Януковича. Цей Закон спрямований на підпис Президенту. Нагадаємо, що раніше він двічі ветувався через наявність зауважень у Глави держави .

Закон про адмінпослуги визначає поняття адміністративної послуги, суб'єкта звернення за такою послугою , суб'єкта надання адміністративної послуги, строків та порядку її надання. Самі адміністративні послуги надаються безпосередньо через центри надання адміністративних послуг за допомогою адміністраторів і / або через Єдиний державний портал адміністративних послуг , на якому вони надаються в електронній формі за допомогою Інтернету.

Істотною перевагою прийнятого Закону є те, що він забороняє суб'єкту надання адміністративної послуги вимагати від звернулася документи або інформацію, що знаходиться у володінні суб'єкта надання адміністративних послуг або державних органів , органів місцевого самоврядування , підприємств , установ або організацій , які перебувають у сфері їх управління . Відтепер суб'єкт надання адміністративної послуги зобов'язаний самостійно отримати такі документи або потрібну йому інформацію, звернувшись до відповідних органів .

Важливо відзначити, що дія Закону не поширюється на суспільні відносини у сфері здійснення державного нагляду ( контролю) , метрологічного контролю і нагляду  акредитації органів з оцінки відповідності, дізнання, досудового слідства, оперативно- розшукової діяльності, судочинства, виконавчого провадження, нотаріальних дій, виконання покарань, доступу до публічної інформації , застосуванні законодавства про захист економічної конкуренції, здійснення діяльності, що стосується державної таємниці, придбання прав на конкурсних засадах та набуття прав щодо об,'єктів, обмежених у цивільному обороті.

Право на отримання адміністративної послуги має фізична особа , в тому числі фізособа -підприємець , незалежно від реєстрації його місця проживання або місця перебування, крім випадків, встановлених законом. Юридична особа має право на отримання адмінпослуги або звернувшись за місцем свого знаходження, або у випадках, передбачених, законом, залежно від місця здійснення діяльності або місцезнаходження відповідного об'єкта .

При цьому Закон «Про адміністративні послуги» містить ряд неточностей і недоліків.

По-перше, як це парадоксально не звучить, але в Законі відсутній перелік адміністративних послуг , а також граничний строк їх надання . Частина 2 ст. 5 і частина 2 ст . 10 Закону посилаються на те , що такий перелік і терміни затверджуються окремим законом. Обов'язок підготовки проекту такого закону покладається на Кабінет Міністрів України .

По-друге, Законом не врегульовано розмір і порядок справляння плати за надання адміністративної послуги (адміністративного збору). Цей механізм так само повинен затверджуватися окремим законом , проект якого повинен розробити той же Кабмін.

По-третє, реалізація Закону зажадає колосального часу. Зокрема, для того, щоб Єдиного державного портал адміністративних послуг почав функціонувати, Порядок його ведення повинен бути розроблений і затверджений Кабінетом Міністрів. Він же повинен визначити порядок ведення Реєстру адміністративних послуг. І, нарешті, перелік та вимоги до документів, необхідних для отримання адміністративної послуги, повинні визначатися окремим законом. І все перераховане вище, звичайно ж, потребують чималих фінансових витрат.

Основна мета прийняття Закону України «Про адміністративні послуги» - відхід від паперової тяганини і втрати часу в державних і місцевих органах , які витрачаються на отримання додаткових і, часто непотрібних, послуг. Якщо ж Закон дійсно запрацює, процедура отримання необхідних документів або послуг суттєво спроститься і покращиться.

Анна Самойленко, голова Національної правової палати

"ЮРЛIГА"


підбірка нормативно-правових актів, якими регулюються питання соціального захисту переселенців, надання їм різних видів пільг та державної допомоги.
Детальніше


Афоризми
Следует признать, что этот человек прав, но не по тем законам, которым решили повиноваться во всем мире.
Георг Кристоф Лихтенберг, немецкий писатель, ученый (1742-1799 гг.)

Відгуки і рекомендації
Надія Беженар
директор ТОВ «Аудиторська компанія "Українська консалтингова група»
Не секрет, що багато в чому успіх компанії залежить від партнерських відносин. Звертаючись за правовою допомогою до фахівців Національної правової палати, ми довіряємо не лише рішення свого питання, а, в першу чергу, покладаємося на професіоналізм, гнучкий підхід до наших побажань і відповідальність у роботі.
Детальніше


Як позначиться на результатах місцевих виборів введення мажоритарної системи?
Не змінить ситуацію
Склад рад стане "чистіше"
Необхідна змішана система виборів



Особистий кабінет

Логін
Пароль
 



  Надрукувати

© 2007-2008 Copyright Национальная Правовая Палата. Использование материалов данного сайта допускается только при наличии письменного разрешения
Разработка сайта - CodEX World Studio