На главную страницуФорумВопрос-ответКарта сайта
ПРО НАС СТРУКТУРА ПАЛАТИ ПАРТНЕРСТВО НОВИНИ СТАТТІ ЗАХОДИ КОНТАКТИ ВИБОРЧИЙ ПРОЦЕС ЛЮСТРАЦІЯ
Публікації і статті Книги і брошури Коментарі
Послуги Палати
Принципи надання послуг
Цінова політика
Перелік послуг
Cпецифіка наших послуг
Проекти
Відкриті проекти
Проекти з паролем
Департаменти
Департамент надро- і природокористування, аграрних і земельних відношень і нерухомості
Департамент фінансового, адміністративного, господарського, корпоративного, цивільного права і аудита
Департамент кримінального права і невідкладної правової допомоги
Департамент міжнародного і міжнародного економічного права
Департамент конституційного права та виборчого процесу
РЕГІОНАЛЬНІ ВІДДІЛЕННЯ
ON-LINE КОНСУЛЬТАЦІЇ
Оподаткування спадщини
Ордер адвоката
Чи правомірні вимоги МВС про обовязківість друкування заяв та талонів при реєстрації чи знятті з реєстрації місця проживання, інших правочинах?
Чи потрібно змінювати права при зміні прізвища?
Аренда земельного паю: юридичні тонкощі користування
Як отримати реєстрацію за місцем вашого фактичного проживання?
Процедура дематеріалізації випуску акцій: порядок проведення, строки та можливі труднощі
Як продати квартиру, в якій була зроблена самостійна перебудова?
Обіг наркотичних речовин: закон і порядок
Закони України
Укази та розпорядження Президента України
Постанови та Розпорядження Кабінету Міністрів України
Накази
Двосторонні міжнародні договори









Газета: «Урядовий кур'єр», 8.10.2002, № 185

Людина i середовище: баланс iнтересiв та можливостей

В умовах змін тенденцій розвитку світової економіки людство вже не має права ставитись до природи як до споживача і розглядати її винятково як склад сировини. Сьогодні актуальним завданням є створення такої системи функціонування виробництва, яка б забезпечила розвиток економіки України і водночас захистила навколишнє середовище від наслідків техногенної діяльності людини. Екологізація виробництва та енергозбереження - ось головні проблеми сучасного суспільства, адже вони стають ключовими у питанні конкурентоспроможності продукції. Першочерговим напрямком їх вирішення є впровадження новітніх екологічно чистих технологій.

У нашій державі проблема впровадження екологічно чистих технологій стоїть дуже гостро. Нині весь цивілізований світ проголосив інноваційно-екологічний принцип визначальним у розбудові суспільства.

На жаль, в Україні залишаються невизначеними основні засади державної політики щодо діяльності з впровадження екологічно чистих технологій, законодавство страждає від відсутності уніфікованої термінології та інформаційно-аналітичного забезпечення.

У своєму виступі на Всесвітньому Самміті з питань сталого розвитку в Йоганнесбурзі Президент України Леонід Кучма наголосив, що екологічні катастрофи за своїми спустошливими наслідками - не менша, якщо не більша загроза для людства, ніж війни та тероризм.

Для удосконалення процесу вирішення питань екологічної безпеки України, підвищення ефективності розв'язання проблем, пов'язаних із розробкою та практичним впровадженням перспективних наукомістких технологій, у складі парламентського Комітету з питань екологічної безпеки, природокористування та ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи, головою якого є народний депутат України Іван Різак, було створено спеціальний підкомітет - з питань розвитку новітніх екологічно безпечних технологій.

Ми поставили перед собою ряд відповідальних завдань. Передусім, це удосконалення українського законодавства в питаннях впровадження новітніх наукомістких технологій в усіх галузях народного господарства України, в різні сфери діяльності та технологічні процеси, зокрема, в науку, виробництво, машинобудування, контроль, стимулювання, оподаткування, інвестиційна діяльність, ресурсозбереження тощо.

Україна зробила величезний крок уперед, прийнявши рішення про закриття Чорнобильської АЕС. Але ситуація, яка склалася внаслідок Чорнобильської катастрофи, потребує активних дій, зокрема реабілітації забруднених земель. Родючі українські землі перенасичені радіонуклідами, вирощування сільськогосподарської продукції на них створює небезпеку для здоров'я громадян.

Вже сьогодні існують новітні наукомісткі технології, які дозволяють розв'язати проблему у значно коротші терміни. Слово за українським законодавством, яке поки що не в змозі забезпечити їх практичне впровадження.

Як відомо, здатність паливно-енергетичного комплексу забезпечити потреби економіки у паливі та енергії є основною умовою економічного розвитку держави і, відповідно, її політичної стабільності. Серйозним питанням, яке постає перед українським суспільством у 21 ст., є криза видобування енергоресурсів і як наслідок проблеми енергозбереження, ефективності використання енергоносіїв, пошуку альтернативних джерел енергії.

Крім того, підприємства ПЕК вирізняються низьким рівнем екологічної безпеки. Тому надзвичайно актуальним стають розвиток та підтримка екологічно чистих енергогенеруючих виробництв. Це використання вітрової енергії, теплової енергії гарячих джерел і особливо найперспективнішого досягнення в галузі енергоресурсів - біодизельного палива.

Нещодавно нашому підкомітету доручили розглянути та опрацювати проект про створення енергоавтономних підприємств АПК на радіоактивно забруднених землях України з метою їх реабілітації, розроблений Центром соціальних експертиз і прогнозів (ЦСЕП) Інституту соціології Національної Академії наук України.

Враховуючи ту обставину, що на сьогоднішній день біодизельне паливо в Україні не продукується і не використовується, для відпрацювання правових, фінансових, технічних і організаційних питань виробництва та застосування біодизельного палива ЦСЕП згідно Закону України «Про альтернативні види рідкого та газового палива», розробив пілотний проект. Ним передбачено створення на основі одного-двох діючих агрогосподарств, які розміщені поряд з виведеними з користування внаслідок забруднення сільськогосподарськими землями, енергоавтономного агропромислового підприємства. Основна мета підприємства - вирощування ріпаку та переробка його врожаю на нетрадиційні енергоносії, зокрема, на біодизельне паливо.

Завдяки наявності аграрної складової проекту виробництво біодизельного палива буде забезпечене власною дешевою сировиною, а наявність переробного комплексу дозволить розширити орієнтацію сільськогосподарських підприємств від виконання лише функцій виробництва продуктів харчування до виробництва енергоносіїв з власної сировини. Крім того, будуть створені нові робочі місця, що, враховуючи катастрофічний рівень безробіття в Україні, є надзвичайно важливим в соціальному плані аспектом проекту.

Щодо перспектив біодизельного палива у країнах Західної Європи, то зазначу, що Європейська комісія планує розробку масштабної програми впровадження альтернативних видів моторного палива, згідно якої понад 20% об'ємів споживання нафтового палива повинні замінити такі альтернативні продукти, як біопаливо, природний газ і водень.

Починаючи з 2009 року в дію вступить обов'язковий для кожного члена ЄС припис: мінімальна частка біопалива, отриманого з біомаси, у загальному обсязі продаж палив по країні повинна складати не менше 5%.

Для України, яка визначила пріоритетним напрямком свого розвитку інтеграцію в ЄС, реалізація проектів виробництва біопалива стала б наближенням до загальноєвропейських стандартів.

Безперечно, проекти, спрямовані на підвищення екологічної безпеки, заслуговують активної підтримки з боку держави. Їх роль важко переоцінити, адже вони захищають інтереси українського народу, його право на існування в екологічно чистому середовищі.

В. Гошовський




підбірка нормативно-правових актів, якими регулюються питання соціального захисту переселенців, надання їм різних видів пільг та державної допомоги.
Детальніше


Афоризми
Налоговый инспектор - тот, кто больше всего озабочен тем, как вы тратите свои деньги, но его абсолютно не интересует, как тратит их правительство.
Р.Рейган

Відгуки і рекомендації
Андрей Мизовец,
президент ассоциации «Газовые трейдеры Украины»
Национальная правовая палата - это профессионалы, за которыми стоят реальные успешные проекты.
Детальніше


Як позначиться на результатах місцевих виборів введення мажоритарної системи?
Не змінить ситуацію
Склад рад стане "чистіше"
Необхідна змішана система виборів



Особистий кабінет

Логін
Пароль
 



  Надрукувати

© 2007-2008 Copyright Национальная Правовая Палата. Использование материалов данного сайта допускается только при наличии письменного разрешения
Разработка сайта - CodEX World Studio