На главную страницуФорумВопрос-ответКарта сайта
ПРО НАС СТРУКТУРА ПАЛАТИ ПАРТНЕРСТВО НОВИНИ СТАТТІ ЗАХОДИ КОНТАКТИ ВИБОРЧИЙ ПРОЦЕС ЛЮСТРАЦІЯ
Публікації і статті Книги і брошури Коментарі
Послуги Палати
Принципи надання послуг
Цінова політика
Перелік послуг
Cпецифіка наших послуг
Проекти
Відкриті проекти
Проекти з паролем
Департаменти
Департамент надро- і природокористування, аграрних і земельних відношень і нерухомості
Департамент фінансового, адміністративного, господарського, корпоративного, цивільного права і аудита
Департамент кримінального права і невідкладної правової допомоги
Департамент міжнародного і міжнародного економічного права
Департамент конституційного права та виборчого процесу
РЕГІОНАЛЬНІ ВІДДІЛЕННЯ
ON-LINE КОНСУЛЬТАЦІЇ
Оподаткування спадщини
Ордер адвоката
Чи правомірні вимоги МВС про обовязківість друкування заяв та талонів при реєстрації чи знятті з реєстрації місця проживання, інших правочинах?
Чи потрібно змінювати права при зміні прізвища?
Аренда земельного паю: юридичні тонкощі користування
Як отримати реєстрацію за місцем вашого фактичного проживання?
Процедура дематеріалізації випуску акцій: порядок проведення, строки та можливі труднощі
Як продати квартиру, в якій була зроблена самостійна перебудова?
Обіг наркотичних речовин: закон і порядок
Закони України
Укази та розпорядження Президента України
Постанови та Розпорядження Кабінету Міністрів України
Накази
Двосторонні міжнародні договори









Самойленко Анна, заступник Голови Національної правової палати: | Київ | "Правовий тиждень"

Виборність суддів: чи потрібна така практика Україні?

В Україні доволі давно піднімається питання щодо можливості обрання суддів народом. Проте, на мою думку, Україна поки що не готова до обрання суддів виборцями. По-перше, людина, яка не має відповідних знань у сфері юриспруденції, не зможе об’єктивно оцінити професіоналізм та досвід кандидата у судді.

По-друге, запровадження механізму обрання суддів народом потребує ретельної розробки та належного фінансування. Адже всім відомо, що на сьогоднішній момент судові органи України не забезпечені елементарним – поштовими марками, конвертами, папером, комп’ютерною технікою та приміщеннями. Необхідно опрацювати організаційний процес висунення та обрання кандидатів у судді, створити новий державний орган (комісію), який б безпосередньо організовував та контролював даний процес, займався підрахунком голосів та тісно взаємодіяв з виборцями.

Для цього слід прийняти нормативний акт, який би регулював діяльність такого органу, та  внести змін у чинне законодавство України, в першу чергу, - у Конституцію України, та закони України  «Про судоустрій України» і «Про статус суддів».

По-третє, говорячи вже конкретно про вимоги, які повинні ставитись до кандидата у судді, то слід відмітити, що суддею повинна бути людина, яка має не тільки відповідний рівень знань та досвід роботи у галузі права, а й володіє високими моральними якостями. На жаль, слід констатувати той факт, що на сьогоднішній момент, відношення та культура поведінки судового персоналу, особливо у місцевих судах, залишають бажати кращого. Неетична та непрофесійна поведінка, відсутність поваги до відвідувачів суду стали запорукою діяльності місцевих районних судів. Це вже не кажучи про годинні затримки під час судових слухань та відкладення судових засідань на тривалий строк у зв’язку з завантаженістю судів. Відсутність поваги до закону яскраво демонструє нинішня ситуація з Вищим адміністративним судом України, коли формально існують два голови ВАСУ, дві печатки ВАСУ, а державні та правоохоронні органи не можуть нічого вчинити у даній ситуації.

Тому ми не можемо говорити про викорінювання корупції та підвищення ефективності діяльності органів судової влади, запровадивши лише чергову судову реформу, яка потребуватиме значного часу та коштів. Звичайно, використовуючи в подальшому позитивний міжнародний досвід США, Польщі, Угорщини, Чехії та інших країн, ми можемо говорити про можливість обрання суддів народом.

Проте на сьогодні, коли у нас настільки недосконале існуюче законодавство, майже відсутнє громадянське суспільство, не кажучи вже про низький рівень правової культури населення, запровадження даного механізму без проведення ряду інших реформ, буде неефективним. Лише тоді, коли Україна стане дійсно демократичною країною, яка забезпечуватиме дотримання та виконання чинного законодавства України державними органами та пересічними громадянами, обрання суддів виборцями стане цілком можливе. Адже судді мають бути поза політикою та виступати взірцем  судової етики та правової культури.

"Правовий тиждень", 20.01.2010 р.


підбірка нормативно-правових актів, якими регулюються питання соціального захисту переселенців, надання їм різних видів пільг та державної допомоги.
Детальніше


Афоризми
Большая часть государственных расходов оплачивается собираемыми налогами. Именно с этим в значительной мере связан важный элемент принуждения. ... я обязан уплачивать ежегодный налог, хочу я этого или нет.
П.Самуэльсон, американский экономист

Відгуки і рекомендації
Надія Беженар
директор ТОВ «Аудиторська компанія "Українська консалтингова група»
Не секрет, що багато в чому успіх компанії залежить від партнерських відносин. Звертаючись за правовою допомогою до фахівців Національної правової палати, ми довіряємо не лише рішення свого питання, а, в першу чергу, покладаємося на професіоналізм, гнучкий підхід до наших побажань і відповідальність у роботі.
Детальніше


Як позначиться на результатах місцевих виборів введення мажоритарної системи?
Не змінить ситуацію
Склад рад стане "чистіше"
Необхідна змішана система виборів



Особистий кабінет

Логін
Пароль
 



  Надрукувати

© 2007-2008 Copyright Национальная Правовая Палата. Использование материалов данного сайта допускается только при наличии письменного разрешения
Разработка сайта - CodEX World Studio