На главную страницуФорумВопрос-ответКарта сайта
ПРО НАС СТРУКТУРА ПАЛАТИ ПАРТНЕРСТВО НОВИНИ СТАТТІ ЗАХОДИ КОНТАКТИ ВИБОРЧИЙ ПРОЦЕС ЛЮСТРАЦІЯ
Досвід роботи Авторські законопроекти Вибори 2007 Статті Послуги Палати Статистика
Послуги Палати
Принципи надання послуг
Цінова політика
Перелік послуг
Cпецифіка наших послуг
Проекти
Відкриті проекти
Проекти з паролем
Департаменти
Департамент надро- і природокористування, аграрних і земельних відношень і нерухомості
Департамент фінансового, адміністративного, господарського, корпоративного, цивільного права і аудита
Департамент кримінального права і невідкладної правової допомоги
Департамент міжнародного і міжнародного економічного права
Департамент конституційного права та виборчого процесу
РЕГІОНАЛЬНІ ВІДДІЛЕННЯ
ON-LINE КОНСУЛЬТАЦІЇ
Оподаткування спадщини
Ордер адвоката
Чи правомірні вимоги МВС про обовязківість друкування заяв та талонів при реєстрації чи знятті з реєстрації місця проживання, інших правочинах?
Чи потрібно змінювати права при зміні прізвища?
Аренда земельного паю: юридичні тонкощі користування
Як отримати реєстрацію за місцем вашого фактичного проживання?
Процедура дематеріалізації випуску акцій: порядок проведення, строки та можливі труднощі
Як продати квартиру, в якій була зроблена самостійна перебудова?
Обіг наркотичних речовин: закон і порядок
Закони України
Укази та розпорядження Президента України
Постанови та Розпорядження Кабінету Міністрів України
Накази
Двосторонні міжнародні договори









| Газета «Столичні новини» №12 (303) 30 березня - 05 квітня 2004 |

Гошовський В.С. - Примари політреформи

Всі ми мріємо про класичну демократії в республіці, коли верховна влада належить колегіальному органу. Якщо абстрагуватися від виборів-2004 і політичної кон'юнктури, думаю, ніхто не сперечатиметься, що процес переходу до парламентсько-президентської моделі для Україні закономірний. Сильна одноосібна влада - президентська чи монархічна - підходить у двох випадках: для молодої країни в період її становлення і для країни з великою територією і (або) вкрай нерівномірним розподілом ресурсів. У цих випадках необхідність сильної централізованої влади обумовлюється можливістю великих зловживань і, як наслідок, необхідністю сильного контролю, щоб уникнути анархії. Чим менше є що ділити, тим більше «всенародним» стає управління.Україна не відноситься до другої категорії, як Росія або США, і вже виросла «з пелюшок» становлення держави. Значить, нам пора посилювати колегіальну складову в управлінні. Але не до фанатизму. Чистий парламентська модель з пропорційними виборами в однопалатний парламент, призначенням прем'єра і виборами президента парламентом підходить лише для країни, в якій немає ні природних ресурсів, ні серйозного виробництва, над якими можна встановити одноосібний контроль, де соціальної справедливості по визначенню ніщо не загрожує. Де у владу ніхто не рветься, бо влада нічого принципового не вирішує. В іншому випадку, коли в країні є що ділити, така модель неминуче призведе до партійної диктатури. Причому не важливо, скільки буде партій - одна або декілька. До речі, відсутність норми обрання президента парламентом за умови урізання його повноважень у цьому випадку мало що міняє.


Коли я подавав свій законопроект про чисту «мажоритарці», то знав, що розглядати його будуть при прийнятій у першому читанні політреформи і знайдених потенційних 300 голосах.


Якби я цього не зробив, проект Рудьковського - Ключковського все одно подали б.Просто його номер був би без «рисочки». Хтось повинен був не вдарити в бруд обличчям і заявити про необхідність мажоритарної системи. Чому не я, якщо я дійсно вважаю, що це єдино прийнятна модель виборів в однопалатний парламент у парламентсько-президентській республіці? Я, принаймні, не зрадив своїх переконань.


Однак закон про вибори на пропорційній основі, незважаючи на всі труднощі, численні поправки і пізню ніч, все-таки був проголосований. І тепер багато мажоритарники прекрасно розуміють, що якщо комусь і пощастить в 2006 році потрапити до списку якоїсь вже розкрученої партії, вони назавжди залишаться «другим сортом». З них будуть брати гроші «на партійні потреби», але рахуватися з їхньою думкою - навряд чи.Звідси висновок - створювати свою, нову партію або лобіювати або мажоритарні вибори, або регіональні списки.

Чекати від мажоритарників, що вони зійдуть з політичної арени за партійне «спасибі», я б на місці лобістів пропорційного закону не став. Ще не вечір, до парламентських виборів-2006 цілих два роки. Я розумію, що такі партії як «Регіони України» і СДПУ (о), які володіють значним ресурсом і мають розгалужену структуру, не бояться програти вибори комуністам. Припустимо, соціал-демократи візьмуть свої п'ять - вісім відсотків.Але фракція «Регіонів» сьогодні - суть мажоритарники. І для них мажоритарка або регіональні списки вигідніше, ніж суто пропорційна модель.

Можливо, «Регіони» готові зробити ставку на Віктора Януковича як потенційного президента. Проте особисто я в цьому не бачу сенсу. Янукович як президент був би хороший при нинішньому обсязі повноважень, але в цьому випадку у нього буде чимало суперників і один з них - високорейтингові Віктор Ющенко. Навіть у випадку, якщо Янукович буде висунутий як єдиний кандидат на пост президента від парламентської більшості, на вибори все одно піде ще й комуністичний кандидат.Ймовірність програти досить відчутна. Інша справа, якщо вдасться реалізувати політреформу. Якщо це станеться, то Кабмін теоретично не повинен буде складати повноваження перед новообраним президентом, Янукович залишиться сильним прем'єром і отримає недоторканність до березня 2005 року. Тоді йому буде не важливо, хто стане президентом, аби це був не він. Біда в тому, що Янукович - далеко не компромісний прем'єр. Адже ніхто ще знає, які примари почнуть «бродити» по парламенту в 2005 році. Як, втім, ніхто не знає, які наслідки матимуть «грандіозні» ініціативи деяких політиків, пов'язані з конституційною реформою: «компромісні» і непрогнозовані ...

Володимир ГОШОВСЬКИЙ, народний депутат України


підбірка нормативно-правових актів, якими регулюються питання соціального захисту переселенців, надання їм різних видів пільг та державної допомоги.
Детальніше


Афоризми
Всякий разумный человек наказывает не потому, что был совершен проступок, а для того, чтобы он не совершался впредь.
Сенека

Відгуки і рекомендації
Надія Беженар
директор ТОВ «Аудиторська компанія "Українська консалтингова група»
Не секрет, що багато в чому успіх компанії залежить від партнерських відносин. Звертаючись за правовою допомогою до фахівців Національної правової палати, ми довіряємо не лише рішення свого питання, а, в першу чергу, покладаємося на професіоналізм, гнучкий підхід до наших побажань і відповідальність у роботі.
Детальніше


Як позначиться на результатах місцевих виборів введення мажоритарної системи?
Не змінить ситуацію
Склад рад стане "чистіше"
Необхідна змішана система виборів



Особистий кабінет

Логін
Пароль
 



  Надрукувати

© 2007-2008 Copyright Национальная Правовая Палата. Использование материалов данного сайта допускается только при наличии письменного разрешения
Разработка сайта - CodEX World Studio