На главную страницуФорумВопрос-ответКарта сайта
ПРО НАС СТРУКТУРА ПАЛАТИ ПАРТНЕРСТВО НОВИНИ СТАТТІ ЗАХОДИ КОНТАКТИ ВИБОРЧИЙ ПРОЦЕС ЛЮСТРАЦІЯ
Послуги Палати
Принципи надання послуг
Цінова політика
Перелік послуг
Cпецифіка наших послуг
Проекти
Відкриті проекти
Проекти з паролем
Департаменти
Департамент надро- і природокористування, аграрних і земельних відношень і нерухомості
Департамент фінансового, адміністративного, господарського, корпоративного, цивільного права і аудита
Департамент кримінального права і невідкладної правової допомоги
Департамент міжнародного і міжнародного економічного права
Департамент конституційного права та виборчого процесу
РЕГІОНАЛЬНІ ВІДДІЛЕННЯ
ON-LINE КОНСУЛЬТАЦІЇ
Оподаткування спадщини
Ордер адвоката
Чи правомірні вимоги МВС про обовязківість друкування заяв та талонів при реєстрації чи знятті з реєстрації місця проживання, інших правочинах?
Чи потрібно змінювати права при зміні прізвища?
Аренда земельного паю: юридичні тонкощі користування
Як отримати реєстрацію за місцем вашого фактичного проживання?
Процедура дематеріалізації випуску акцій: порядок проведення, строки та можливі труднощі
Як продати квартиру, в якій була зроблена самостійна перебудова?
Обіг наркотичних речовин: закон і порядок
Закони України
Укази та розпорядження Президента України
Постанови та Розпорядження Кабінету Міністрів України
Накази
Двосторонні міжнародні договори









Комітет боротьби з правосуддям?

Цього тижня Вища кваліфікаційна комісія суддів змушена була звернутися до голови Верховної Ради України В.Литвина. У листі за підписом голови Вищої кваліфікаційної комісії суддів України (далі — ВККСУ) Віталія Бойка йдеться про таке: «23 вересня 2009 року Комітет Верховної Ради України з питань правосуддя ухвалив рішення не розглядати жодних документів, які надходитимуть з Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, а саме — прийнятих нею після 10 вересня 2009 року, тобто після видання Президентом України Указу №720 «Про зміни у складі Вищої кваліфікаційної комісії суддів України» щодо ротації членів ВККСУ, призначених за квотою глави держави.

Слід зазначити, що ВККСУ є постійно діючим органом у системі судоустрою України, відповідальним за формування суддівського корпусу України. До функцій ВККСУ належить: надання рекомендацій для кандидатів на посади суддів судів загальної юрисдикції всіх рівнів та спеціалізацій на обрання їх Верховною Радою України суддями безстроково; висновків про звільнення з посади та проведення кваліфікаційної атестації суддів Верховного суду України та вищих спеціалізованих судів; здійснення інших передбачених законом повноважень у системі судоустрою (статті 5—8 Закону України «Про порядок обрання на посаду та звільнення з посади професійного судді Верховною Радою України», стаття 84 Закону України «Про судоустрій України»).

При цьому частиною першою статті 8 Закону України «Про порядок обрання на посаду та звільнення з посади професійного судді Верховною Радою України» визначено обов’язок ВККСУ розглянути питання, пов’язані з обранням кандидата на посаду судді безстроково, не пізніше ніж за два місяці до закінчення строку його перебування на посаді судді.

Таким чином, прийняттям 23 вересня 2009 року зазначеного рішення Комітет Верховної Ради України з питань правосуддя фактично призупинив на невизначений строк процес формування корпусу професійних суддів України, які обираються парламентом до судів усіх рівнів та спеціалізацій безстроково, а також звільнення у зв’язку з досягненням граничного віку перебування на посаді судді чи поданням заяви про відставку суддів Верховного суду України та вищих спеціалізованих судів.

Вказане рішення Комітету Верховної Ради України з питань правосуддя щодо нерозгляду рекомендацій ВККСУ кандидатам на обрання суддів безстроково і звільнення за загальних обставин суддів касаційних судів не ґрунтується на законі. У Комітету не було жодних правових підстав для прийняття такого рішення, оскільки законом його не наділено повноваженнями визначення законності актів органів державної влади та їхніх посадових осіб, у даному разі — указів президента України. Це є виключною прерогативою суду.

Водночас саме по собі звернення відповідних суб’єктів з позовом до суду про визнання протиправним та скасування Указу Президента України від 9 вересня 2009 року №720 не зупиняє дію цього Указу і не змінює правову ситуацію, яка склалася в діяльності ВККСУ після його видання. Слід зазначити, що в адміністративній справі за позовом Кирилюка Р.І. до Президента України про визнання протиправним та скасування цього Указу судом не прийнято рішень про вжиття заходів забезпечення позову у вигляді зупинення його дії чи заборони проведення засідань ВККСУ за участі новопризначених членів та по суті позовних вимог. Тому будь-яких юридичних перешкод для проведення засідань ВККСУ та прийняття відповідних рішень з питань формування корпусу професійних суддів у чинному складі ВККСУ немає.

З огляду на це відсутні будь-які правові підстави для поставлення під сумнів правомочності чинного складу ВККСУ та легітимності її рішень, прийнятих після 10 вересня 2009 року, а отже, й для відмови будь-якого суб’єкта, причетного до формування суддівського корпусу, у тому числі Комітету Верховної Ради України з питань правосуддя, розглядати рекомендації, висновки та інші рішення ВККСУ, прийняті нею в межах повноважень, визначених законом.

Крім того, Комітет Верховної Ради України з питань правосуддя не повноважний приймати подібні рішення, що унеможливлюють здійснення парламентом конституційної функції щодо обрання суддів безстроково та звільнення суддів з посад, — у жодному законодавчому акті (закони України «Про порядок обрання на посаду та звільнення з посади професійного судді Верховною Радою України», «Про Комітети Верховної Ради України», Регламент Верховної Ради України) не передбачено можливості Комітету не розглядати рекомендації ВККСУ з питань формування корпусу професійних суддів України.

За таких обставин рішення Комітету Верховної Ради України з питань правосуддя щодо нерозгляду документів, ухвалених ВККСУ, є неправовим і таким, що обумовлене виключно суб’єктивним ставленням певних його членів до Указу Президента України від 10 вересня 2009 року №720 «Про зміни у складі Вищої кваліфікаційної комісії суддів України» та суб’єктивною оцінкою оспорювання цього Указу в суді.

Це рішення порушує правові засади функціонування ВККСУ та інших органів судової влади, абсолютно безпідставно створює перешкоди для реалізації визначеного законом механізму формування суддівського корпусу в Україні, негативно позначиться на діяльності судів (призведе до ще більшої їх перевантаженості, в окремих випадках взагалі може заблокувати діяльність певних судових органів тощо), ставить під загрозу судовий захист прав і законних інтересів фізичних та юридичних осіб, призведе до необґрунтованих великих фінансових витрат (зокрема пов’язаних з виплатами суддям, які підлягають звільненню).

Виходячи з викладеного, просимо Вас невідкладно вжити заходів для відновлення передбаченого законом порядку формування корпусу професійних суддів України, забезпечивши діяльність Комітету Верховної Ради України з питань правосуддя на правових засадах».

"Дзеркало тижня"


підбірка нормативно-правових актів, якими регулюються питання соціального захисту переселенців, надання їм різних видів пільг та державної допомоги.
Детальніше


Афоризми
Законы, чтобы быть полными, должны не только карать, но и награждать.
Оливер Голдсмит, английский писатель

Відгуки і рекомендації
Андрей Мизовец,
президент ассоциации «Газовые трейдеры Украины»
Национальная правовая палата - это профессионалы, за которыми стоят реальные успешные проекты.
Детальніше


Як позначиться на результатах місцевих виборів введення мажоритарної системи?
Не змінить ситуацію
Склад рад стане "чистіше"
Необхідна змішана система виборів



Особистий кабінет

Логін
Пароль
 



  Надрукувати

© 2007-2008 Copyright Национальная Правовая Палата. Использование материалов данного сайта допускается только при наличии письменного разрешения
Разработка сайта - CodEX World Studio