На главную страницуФорумВопрос-ответКарта сайта
ПРО НАС СТРУКТУРА ПАЛАТИ ПАРТНЕРСТВО НОВИНИ СТАТТІ ЗАХОДИ КОНТАКТИ ВИБОРЧИЙ ПРОЦЕС ЛЮСТРАЦІЯ
Послуги Палати
Принципи надання послуг
Цінова політика
Перелік послуг
Cпецифіка наших послуг
Проекти
Відкриті проекти
Проекти з паролем
Департаменти
Департамент надро- і природокористування, аграрних і земельних відношень і нерухомості
Департамент фінансового, адміністративного, господарського, корпоративного, цивільного права і аудита
Департамент кримінального права і невідкладної правової допомоги
Департамент міжнародного і міжнародного економічного права
Департамент конституційного права та виборчого процесу
РЕГІОНАЛЬНІ ВІДДІЛЕННЯ
ON-LINE КОНСУЛЬТАЦІЇ
Оподаткування спадщини
Ордер адвоката
Чи правомірні вимоги МВС про обовязківість друкування заяв та талонів при реєстрації чи знятті з реєстрації місця проживання, інших правочинах?
Чи потрібно змінювати права при зміні прізвища?
Аренда земельного паю: юридичні тонкощі користування
Як отримати реєстрацію за місцем вашого фактичного проживання?
Процедура дематеріалізації випуску акцій: порядок проведення, строки та можливі труднощі
Як продати квартиру, в якій була зроблена самостійна перебудова?
Обіг наркотичних речовин: закон і порядок
Закони України
Укази та розпорядження Президента України
Постанови та Розпорядження Кабінету Міністрів України
Накази
Двосторонні міжнародні договори









ВР ухвалила в першому читанні законопроект про ринок землі

Верховна Рада Україна (ВР) прийняла в першому читанні за основу законопроект № 9001-д від 7 грудня 2011 ініційований народним депутатом України, головою комітету ВР з питань агарної політики та земельних відносин Григорієм Калетніком "Про ринок землі". За відповідний законопроект проголосували 245 народних депутатів. Таким чином, парламент дозволив продаж земель сільськогосподарського призначення з січня 2013.

Законопроектом передбачені такі основні положення як обмеження суб'єктного складу осіб, які можуть набувати право власності на землі сільськогосподарського призначення тільки громадянами України, державою і територіальними громадами. Іноземці, особи без громадянства, юридичні особи не можуть набувати у власність землі сільськогосподарського призначення за цивільно-правовими договорами, крім того, відповідні особи, які після вступу цього закону в силу, будуть набувати право власності на земельні ділянки сільськогосподарського призначення зобов'язані відчужувати їх протягом одного року з дати вступу. Земельні ділянки, які не були відчужені в термін, будуть відчужуватися примусово, за рішенням суду.

Крім того, закон передбачає, що покупець земельної ділянки сільськогосподарського призначення для ведення товарного сільськогосподарського виробництва зобов'язаний подати декларацію про джерела надходження коштів за формою, затвердженою Кабінетом міністрів України.

Також, законопроектом передбачено запровадження максимальної площі земель сільськогосподарського призначення, яка може перебувати у власності однієї фізичної особи не більше 100 га незалежно від місця їх розташування, як раніше РБК-України заявляв голова Державного агентства земельних ресурсів України (Держземагентства) Сергій Тимченко.

Проект закону передбачає, що у разі успадкування земельних ділянок, і перевищенні внаслідок цього загальної площі земельних ділянок сільськогосподарського призначення у власності громадянина України, громадянин зобов'язаний у термін до одного року з моменту набуття права власності на такі земельні ділянки привести загальну площу земель належать до граничної максимальної площі шляхом їх відчуження.

Загальна площа земельних ділянок, що може перебувати в оренді однієї людини з урахуванням пов'язаних осіб та осіб, пов'язаних з ним відносинами контролю, не може перевищувати 6 тис. га сільськогосподарських угідь на території одного району і не більше 5% площі сільськогосподарських угідь на території області.

Законопроект, крім того, передбачає державну реєстрацію осіб, які ведуть товарне сільськогосподарське виробництво, особисте селянське господарство за місцезнаходженням юридичної особи або за місцем проживання фізичної особи; а також забезпечення державного контролю за дотриманням законодавчих обмежень щодо максимальних площ сільськогосподарських земель, які можуть перебувати у власності одного особи.

Крім того, в ході розгляду законопроекту, виступив міністр аграрної політики і продовольства Анатолій Присяжнюк, якій заявив, що до другого читання в законопроекті має бути передбачено виключне право держави на купівлю землі: "Я впевнений, що до другого читання в законопроект буде включена поправка про виключному праві держави на володіння землею І я впевнений, що ця поправка буде проголосована ", -. заявив міністр.

Нагадаємо, 17 листопада ВР відправила на повторне перше читання проект закону № 9001-1 ініційованого Кабінетом міністрів України про ринок землі. 2 грудня Присяжнюк повідомляв, що до законопроекту про ринок землі надійшло 4 тис. поправок.

Раніше директор Світового банку в Україні, Білорусії і Молдавії Мартін Райзер сказав, що Світовий банк побоюється скасування мораторію на продаж земель сельскохозяйсвенного призначення до створення умов належного функціонування ринку земель. Також, за словами Райзера, ризики неправильного проведення земельної реформи залишаються високими.

У проекті держбюджету на 2012 р. закладені 333 млн грн на завершення земельної реформи. В цілому для проведення земельної реформи знадобиться не менше 10 років. Про це раніше заявив прем'єр-міністр України Микола Азаров.

Нагадаємо, що з 1 січня 2012 припиняє діяти мораторій на продаж земель с / г призначення.

На сьогодні середня вартість одного гектара землі в Україні - 1,5 тис. дол (11,4 тис. Грн). при тому, що у світі найменша ціна на землю - 3,5 тис. дол (28 тис. Грн). На думку аграрних експертів, після введення повноцінного ринку землі ціна гектара землі може скласти максимум 15 тис. грн. За словами ж першого заступника міністра аграрної політики і продовольства України Миколи Безуглого, після реформи ціна гектара буде близько 19,7 тис. грн. Також він вважає, що впровадження земельної реформи дозволить спрямувати на соціальні потреби села близько 6,5 млрд грн.

2 грудня Спікер ВР Володимир Литвин заявляв, що введення ринку землі потребує визначення чіткої вартості земельного ресурсу. "Сьогодні зрозуміло, що вільної землі у нас вже немає ... І якщо ми будемо поспішати, то земля буде розкуплена за безцінь", - сказав Литвин.

РБК-Україна


підбірка нормативно-правових актів, якими регулюються питання соціального захисту переселенців, надання їм різних видів пільг та державної допомоги.
Детальніше


Афоризми
Шум оружия заглушает голос законов.
М. Монтень

Відгуки і рекомендації
Надія Беженар
директор ТОВ «Аудиторська компанія "Українська консалтингова група»
Не секрет, що багато в чому успіх компанії залежить від партнерських відносин. Звертаючись за правовою допомогою до фахівців Національної правової палати, ми довіряємо не лише рішення свого питання, а, в першу чергу, покладаємося на професіоналізм, гнучкий підхід до наших побажань і відповідальність у роботі.
Детальніше


Як позначиться на результатах місцевих виборів введення мажоритарної системи?
Не змінить ситуацію
Склад рад стане "чистіше"
Необхідна змішана система виборів



Особистий кабінет

Логін
Пароль
 



  Надрукувати

© 2007-2008 Copyright Национальная Правовая Палата. Использование материалов данного сайта допускается только при наличии письменного разрешения
Разработка сайта - CodEX World Studio