На главную страницуФорумВопрос-ответКарта сайта
ПРО НАС СТРУКТУРА ПАЛАТИ ПАРТНЕРСТВО НОВИНИ СТАТТІ ЗАХОДИ КОНТАКТИ ВИБОРЧИЙ ПРОЦЕС ЛЮСТРАЦІЯ
Послуги Палати
Принципи надання послуг
Цінова політика
Перелік послуг
Cпецифіка наших послуг
Проекти
Відкриті проекти
Проекти з паролем
Департаменти
Департамент надро- і природокористування, аграрних і земельних відношень і нерухомості
Департамент фінансового, адміністративного, господарського, корпоративного, цивільного права і аудита
Департамент кримінального права і невідкладної правової допомоги
Департамент міжнародного і міжнародного економічного права
Департамент конституційного права та виборчого процесу
РЕГІОНАЛЬНІ ВІДДІЛЕННЯ
ON-LINE КОНСУЛЬТАЦІЇ
Оподаткування спадщини
Ордер адвоката
Чи правомірні вимоги МВС про обовязківість друкування заяв та талонів при реєстрації чи знятті з реєстрації місця проживання, інших правочинах?
Чи потрібно змінювати права при зміні прізвища?
Аренда земельного паю: юридичні тонкощі користування
Як отримати реєстрацію за місцем вашого фактичного проживання?
Процедура дематеріалізації випуску акцій: порядок проведення, строки та можливі труднощі
Як продати квартиру, в якій була зроблена самостійна перебудова?
Обіг наркотичних речовин: закон і порядок
Закони України
Укази та розпорядження Президента України
Постанови та Розпорядження Кабінету Міністрів України
Накази
Двосторонні міжнародні договори









Закон про зайнятість населення: пастка для всіх

Про труднощі, з якими можуть зіткнутися роботодавці, шукачі і рекрутингові компанії у зв'язку з прийняттям Закону «Про зайнятість населення», читайте в матеріалі видання «ЮРИСТ & ЗАКОН" від 09.08.2012, № 48.

Про те, як хороший проект Закону «Про зайнятість населення», політики говорять вже не перший місяць. Як неодноразово говорив Сергій Тігіпко, даний нормативно-правовий акт має на меті стимулювати роботодавців і місцева влада створювати нові робочі місця, дати молоді шанс отримати перше, а немолодим безробітним - чергове робоче місце. Разом з тим ретельний аналіз Закону дозволяє оголити деякі слабкі сторони - свого роду пастки як для роботодавців, так і для працівників.

«Дорого не працювати»

Почнемо з того, що на саму боротьбу з безробіттям наша держава збирається витратити багато грошей. Де воно їх візьме - невідомо, тому треба бути готовим до того, що реалізація норм може суттєво вдарити по кишені платників податків.

Так, наприклад, статус безробітного можна буде отримати з першого дня реєстрації в Державній службі зайнятості, а не з сьомого, як зараз. Безробітному, звичайно, це сподобається, а ось працює - доведеться за нього платити. За підрахунками експертів, які втратили роботу отримають на 15% більше грошей. Відповідно - у бізнесу заберуть на 15% більше для виплат компенсацій.

Документи, що втратили роботу отримають на 15% більше грошей. У бізнесу заберуть на 15% більше для виплат компенсацій

До того ж роботодавець, який протягом року створював нові робочі місця і платив зарплату не менше 3 мінімальних зарплат на місяць (з 1 січня 2013 року ця сума становитиме 3402 гривень) за кожного прийнятого на роботу, має право на своєрідну знижку протягом наступного року в розмірі 50% від суми нарахованого єдиного внеску за цю особу.

100-відсоткова компенсація по сплаті єдиного соціального внеску покладена тим роботодавцям, які будуть приймати на роботу «неконкурентних» співробітників. До таких співробітникам законодавці віднесли наступні категорії працівників: ті, яким до пенсії залишилося менше 10 років, молодь при першому працевлаштуванні, сироти, інваліди, батьки з дітьми до 6 років та дітьми-інвалідами, особи, відбували покарання. Таку людину направляє на підприємство Держслужба зайнятості, а опрацювати він повинен не менше двох років.

Сплачений за таких співробітників ОСВ до бюджету буде компенсуватися роботодавцю протягом року. Тільки от у разі звільнення таких працівників з ініціативи роботодавця доведеться повернути державі всі гроші. Мало того, при звільненні горе-співробітника, за якого виплачувалася компенсація, за угодою сторін (чого людина, яка стояла до недавнього часу на обліку в центрі зайнятості, швидше за все, буде дуже завзято вимагати) з центру зайнятості направлять наступного. Або знову ж - доведеться компенсувати державі використовувані раніше пільги. Тому, ймовірно, мала частка роботодавців будуть застосовувати цю пільгу - вона буде пов'язувати їм руки в тому випадку, якщо вони захочуть розлучитися зі співробітниками раніше встановленого терміну.

Законодавець чомусь обділив увагою приватних підприємців: якщо вони беруть на роботу терміном не менш ніж на два роки безробітних на нові робочі місця, то вони звільняються від сплати ЄСВ за таких осіб протягом першого року з дня їх працевлаштування тільки в тому випадку, якщо здійснюють діяльність в пріоритетних галузях економіки.

Також Закон передбачає створення робочих місць для людей, у яких мало шансів потрапити на роботу. Згідно з нинішнім законодавством роботодавців зобов'язували працевлаштовувати тільки інвалідів. Тепер до них додали ще шість категорій, в їх числі: діти-сироти, особи, які виховують дітей до 6 років, особи, звільнені після відбування покарання або примусового лікування, та інші. Відповідно до Закону в компанії зі штатом від 20 чоловік таких співробітників повинно бути не менше 5%. Погодьтеся, не найкраща норма для роботодавця, у якого в штаті з'являться ще ряд «мертвих» штатних одиниць, які будуть отримувати зарплату і не будуть працювати.

Пастки для шукачів

Найвідоміша норма Закону - це заборона вказувати у вакансії вік і стать кандидатів за винятком пропозицій про яку-небудь специфічної роботи, яка може бути виконана виключно особами певної статі.

Парламентарії чомусь упевнені, що дана норма допоможе знайти роботу більшої частини українців. У реальності таке нововведення навряд чи захистить претендентів, яких все одно в разі відсутності у них відповідних навичок та компетенцій відсіють на стадії співбесіди. Але ось рекрутерам заборону на зазначення віку і статі, якщо він дійсно важливий, додасть роботи, адже їм доведеться витрачати час на спілкування з рядом не придатних співробітників, які, наприклад, у віці 22 років захочуть спробувати сили в статусі керівника відділу продажів або головного бухгалтера . У підсумку втратить час і кандидат, який міг би в цей час пробувати свої сили в більш придатної йому галузі.

Роботодавці зможуть брати молодих фахівців на стажування строком до шести місяців, не передбачає оплату, але із записом в трудовій книжці

Ще одна норма, якою пишаються автори ініціативи, також викликає сумнів у своїй ефективності. Так роботодавці зможуть брати молодих фахівців на стажування строком до шести місяців, не передбачає оплату, але із записом у трудовій книжці. Це дозволить молоді не тільки отримати перший професійний досвід, а й офіційне підтвердження для майбутнього роботодавця. Однак, таке становище може призвести до погіршення і без того не найкращій ситуації з офіційним працевлаштуванням в країні. Роботодавець отримує ще одну можливість не приймати на роботу випускників офіційно - тепер про кожного співробітника, з яким фактично є, а юридично - ні трудових відносин, перевіряючим з податкової або центру зайнятості можна буде сказати, що ці десять співробітників - всі як один, працюють на умовах безкоштовної стажування.

Пастки для рекрутерів

Що стосується компаній, що надають посередницькі послуги в сфері працевлаштування, то їх діяльність потрапить під жорсткий контроль чиновників, які, на жаль, взагалі слабо розуміють, що таке бізнес.

До послуг з посередництва у працевлаштуванні парламент відніс пошук роботи та сприяння у працевлаштуванні особи, відбір працівників відповідно до замовлень роботодавців (у тому числі іноземних) в межах укладених з роботодавцями договорів (контрактів).

Всі компанії, які надають такі послуги (рекрутинг, аутстаффінг і подібні), будуть потрапляти в перелік, який буде вести Державна служба зайнятості України, і їм доведеться, як того вимагає п. 2 ч. 4 ст. 36 Закону України «Про зайнятість населення», співпрацювати з центрами зайнятості.

Виглядати це буде, швидше за все, наступним чином. На даний момент, якщо компанія планує знайти співробітника через центр зайнятості (зазвичай таким чином підшукують низькокваліфіковані кадри), відділ кадрів роботодавця офіційно звертається до центру зайнятості шляхом подання форми 3-ПН про наявність вакансії. У відповідь чиновники починають просто роздавати контакти роботодавця всім бажаючим безробітним, які часто взагалі не відповідає вакансії, а бідний рекрутер тільки й встигає відбиватися від дзвінків невідповідних кандидатів. Хто стикався - той знає ...

Тепер же, судячи з усього, у рекрутингових компаній виникне не право, а обов'язок приймати «допомогу» від центру зайнятості, співробітники якого мало приділяють часу навіть вивченню вимог до вакансії і просто завалять фахівців з підбору персоналу цим самим персоналом. Причому анонімність роботодавцю навряд чи вийде зберегти. Ні про які попередніх відборах резюме мова також не йтиме.

Конфіденційна інформація про те, що рекрутингова компанія здійснювала підбір для того чи іншого замовника, стане публічною - потрібно буде подавати в центр зайнятості відомості про здійснений підборі і працевлаштуванні кандидатів до тих клієнтів, яким ці кандидати підійшли і прийняті на роботу.

Крім того, Законом заборонено направляти співробітників на робочі місця в компанію, в якій протягом року відбувалося скорочення штату. Дана норма фактично звузить можливості підбору персоналу у багатьох компаній, які, наприклад, дійсно скоротили штат кілька місяців тому, а тепер вирішили розширити штат, тому що ситуація всередині компанії покращилася. Від цього постраждають і самі рекрутери, що працюють на умовах аутсорсингу, оскільки коло потенційних клієнтів буде звужений за рахунок подібних компаній.

ЮРЛIГА


підбірка нормативно-правових актів, якими регулюються питання соціального захисту переселенців, надання їм різних видів пільг та державної допомоги.
Детальніше


Афоризми
Только присутствие воли рождает право, поэтому система права есть царство реализованной свободы, мир духа, порожденный им самим как некая вторая природа.
Георг Вильгельм Фридрих Гегель

Відгуки і рекомендації
"Перша торф'яна компанія"
«Национальная правовая палата» - это та команда профессионалов, с которой чувствуешь безопасность и поддержку при реализации любого нового бизнес-проекта.
Детальніше


Як позначиться на результатах місцевих виборів введення мажоритарної системи?
Не змінить ситуацію
Склад рад стане "чистіше"
Необхідна змішана система виборів



Особистий кабінет

Логін
Пароль
 



  Надрукувати

© 2007-2008 Copyright Национальная Правовая Палата. Использование материалов данного сайта допускается только при наличии письменного разрешения
Разработка сайта - CodEX World Studio