Особливості держконтролю за авіаперевізниками пропишуть в окремому законі
Держнагляд за авіаперевізниками , що здійснюють госпдіяльність з надання послуг з перевезення пасажирів , вантажу повітряним транспортом , здійснюється органом ліцензування відповідно до розробленого законом і Повітряним кодексом. На сайті Мінінфраструктури 11 вересня розміщено проект закону « Про особливості державного регулювання діяльності авіаційних перевізників , пов'язаної з перевезенням пасажирів , вантажу повітряним транспортом» . Дія закону поширюється на авіаційних перевізників, що здійснюють або мають намір здійснювати господарську діяльність з надання послуг з перевезення пасажирів , вантажу повітряним транспортом. Виняток становлять авіаційні перевізники , які надають послуги з перевезення пасажирів та / або вантажу повітряним транспортом , експлуатуючи при цьому виключно повітряні судна , максимальна злітна маса яких не перевищує 495 кілограмів або не оснащені двигунами , або виконують виключно локальні польоти . Ліцензія видається на необмежений термін. Авіаційний перевізник , який отримує ліцензію вперше , повинен відповідати наступним вимогам: а) наявність достатніх активів для забезпечення своєї діяльності з надання послуг і виконання своїх зобов'язань перед іншими підприємствами , як приватними , так і державними , і пасажирами протягом періоду не менше 24 місяців з початку здійснення такої діяльності; б) здатність покриття витрат на заплановану виробничу діяльність (згідно наявних активів і бізнес - плану ) протягом 3 місяців з початку здійснення господарської діяльності з надання послуг з перевезення пасажирів , вантажу повітряним транспортом без урахування доходу від своєї діяльності. До заяви про видачу ліцензії , крім ряду інших документів, додається бізнес- план на період не менше 36 місяців з початку здійснення господарської діяльності із зазначенням : детальних відомостей про структуру підприємства , бізнес-моделі авіаперевізника , маркетингової стратегії та аналізу ринку , цінової політики авіаперевізника ; прогнозованих обсягів перевезень; докладного переліку витрат , необхідних для впровадження діяльності; прогнозу витрат (з урахуванням інфляції і коливання валютного курсу) за такими статтями: паливо , зарплата , техобслуговування повітряних суден , аеропортові збори, збори за аеронавігаційне обслуговування , наземне обслуговування повітряних суден, страхування , лізинг повітряних суден , адмінвитрати і ін; . прогнозу доходів ( з урахуванням інфляції і коливання валютного курсу ) від авіаційної діяльності та надання додаткових послуг тощо; докладний перелік існуючих і передбачуваних джерел фінансування. Планові перевірки проводяться органом ліцензування не частіше одного разу на рік відповідно до піврічними планами перевірок , які затверджуються органом ліцензування до 25 числа останнього місяця півріччя , що передує плановому . Орган ліцензування здійснює перевірки за умови письмового повідомлення ліцензіата про проведення планової перевірки не пізніше ніж за 10 днів до дня початку перевірки. Авіаперевізник має право, зокрема , не допускати посадових осіб органу ліцензування для проведення перевірки , якщо : - Перевірка проводиться з порушенням вимог щодо періодичності її проведення; - Посадова особа органу ліцензування не надала копії документів , передбачених законом , або якщо надані документи не відповідають вимогам закону. ЮРЛІГА
|