На главную страницуФорумВопрос-ответКарта сайта
ПРО НАС СТРУКТУРА ПАЛАТИ ПАРТНЕРСТВО НОВИНИ СТАТТІ ЗАХОДИ КОНТАКТИ ВИБОРЧИЙ ПРОЦЕС ЛЮСТРАЦІЯ
Послуги Палати
Принципи надання послуг
Цінова політика
Перелік послуг
Cпецифіка наших послуг
Проекти
Відкриті проекти
Проекти з паролем
Департаменти
Департамент надро- і природокористування, аграрних і земельних відношень і нерухомості
Департамент фінансового, адміністративного, господарського, корпоративного, цивільного права і аудита
Департамент кримінального права і невідкладної правової допомоги
Департамент міжнародного і міжнародного економічного права
Департамент конституційного права та виборчого процесу
РЕГІОНАЛЬНІ ВІДДІЛЕННЯ
ON-LINE КОНСУЛЬТАЦІЇ
Оподаткування спадщини
Ордер адвоката
Чи правомірні вимоги МВС про обовязківість друкування заяв та талонів при реєстрації чи знятті з реєстрації місця проживання, інших правочинах?
Чи потрібно змінювати права при зміні прізвища?
Аренда земельного паю: юридичні тонкощі користування
Як отримати реєстрацію за місцем вашого фактичного проживання?
Процедура дематеріалізації випуску акцій: порядок проведення, строки та можливі труднощі
Як продати квартиру, в якій була зроблена самостійна перебудова?
Обіг наркотичних речовин: закон і порядок
Закони України
Укази та розпорядження Президента України
Постанови та Розпорядження Кабінету Міністрів України
Накази
Двосторонні міжнародні договори









ВСУ пояснив свій висновок про реалізацію предмета іпотеки на прилюдних торгах

Верховний Суд України заявляє, що повідомлення в пресі спотворюють правову позицію суду і безпідставно покладають на нього відповідальність за зміни в законодавстві, які регулюють порядок реалізації предмета іпотеки, що на думку окремих юристів призводить до знищення закладеної банку нерухомості та зубожіння населення. 

Верховний Суд України, у зв'язку з тим, що в засобах масової інформації з'явилися публікації з приводу висловленого 23 квітня 2014 правового висновку по справі № 6 - 26цс14 про продаж з публічних торгів іпотечного майна, що спотворюють зміст рішення, заявив, що на суд безпідставно покладено відповідальність за зміни в законодавстві, які регулюють порядок реалізації предмета іпотеки.

ВСУ роз'яснив, що відповідно до Закону «Про іпотеку» та ст. 589 Цивільного кодексу в разі невиконання боржником зобов'язання, забезпеченого нерухомістю іпотекодержателя, держатель має право одержати задоволення своїх вимог за рахунок предмета іпотеки. Таким чином, іпотекодержатель отримує право на звернення стягнення на предмет іпотеки не з моменту укладення договорів кредиту або іпотеки, а тоді, коли боржник не виконує своїх зобов'язань за кредитним договором.

Примусове звернення стягнення на предмет іпотеки та реалізація предмета іпотеки на прилюдних торгах здійснюється у рамках процедури виконавчого провадження з дотриманням вимог ст. 54 Закону «Про виконавче провадження», ст. ст. 41 - 49 Закону «Про іпотеку» та Тимчасового положення про порядок проведення прилюдних торгів з реалізації арештованого нерухомого майна, затвердженого наказом Мін'юсту від 27 жовтня 1999 року № 68/5.

Оскільки правовідносини з реалізації іпотечного майна в переглядається справі виникли після 16 жовтня 2011 року (після внесення до ст. 49 Закону «Про іпотеку» змін, які дозволяли здійснювати третя публічні торги із зменшенням початкової ціни предмета іпотеки до 50%), то суд на підставі ч. 3 ст. 2 ГПК дійшов висновку про застосування до цих правовідносин норми ст. 49 Закону «Про іпотеку» в редакції, що діяла на момент здійснення публічних торгів. 

Але враховуючи те, що підставою виникнення правовідносин у справі був не кредитний договір, а наступ певної події (невиконання зобов'язань), передбаченого іншим договором - договором іпотеки, Верховний Суд України дійшов висновку про те, що п. 2 Прикінцевих положень Закону № 3795 - VI «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо врегулювання відносин між кредиторами і споживачами фінансових послуг», згідно з яким дія цього Закону не поширена на кредитні договори, укладені до 16 жовтня 2011 року, до спірних правовідносин не застосовується.

За інформацією прес -служби ВСУ.

ЮРЛIГА


підбірка нормативно-правових актів, якими регулюються питання соціального захисту переселенців, надання їм різних видів пільг та державної допомоги.
Детальніше


Афоризми
Закон могуч, но власть нужды сильнее.
В. Гете

Відгуки і рекомендації
"Перша торф'яна компанія"
«Национальная правовая палата» - это та команда профессионалов, с которой чувствуешь безопасность и поддержку при реализации любого нового бизнес-проекта.
Детальніше


Як позначиться на результатах місцевих виборів введення мажоритарної системи?
Не змінить ситуацію
Склад рад стане "чистіше"
Необхідна змішана система виборів



Особистий кабінет

Логін
Пароль
 



  Надрукувати

© 2007-2008 Copyright Национальная Правовая Палата. Использование материалов данного сайта допускается только при наличии письменного разрешения
Разработка сайта - CodEX World Studio