На главную страницуФорумВопрос-ответКарта сайта
ПРО НАС СТРУКТУРА ПАЛАТИ ПАРТНЕРСТВО НОВИНИ СТАТТІ ЗАХОДИ КОНТАКТИ ВИБОРЧИЙ ПРОЦЕС ЛЮСТРАЦІЯ
Послуги Палати
Принципи надання послуг
Цінова політика
Перелік послуг
Cпецифіка наших послуг
Проекти
Відкриті проекти
Проекти з паролем
Департаменти
Департамент надро- і природокористування, аграрних і земельних відношень і нерухомості
Департамент фінансового, адміністративного, господарського, корпоративного, цивільного права і аудита
Департамент кримінального права і невідкладної правової допомоги
Департамент міжнародного і міжнародного економічного права
Департамент конституційного права та виборчого процесу
РЕГІОНАЛЬНІ ВІДДІЛЕННЯ
ON-LINE КОНСУЛЬТАЦІЇ
Оподаткування спадщини
Ордер адвоката
Чи правомірні вимоги МВС про обовязківість друкування заяв та талонів при реєстрації чи знятті з реєстрації місця проживання, інших правочинах?
Чи потрібно змінювати права при зміні прізвища?
Аренда земельного паю: юридичні тонкощі користування
Як отримати реєстрацію за місцем вашого фактичного проживання?
Процедура дематеріалізації випуску акцій: порядок проведення, строки та можливі труднощі
Як продати квартиру, в якій була зроблена самостійна перебудова?
Обіг наркотичних речовин: закон і порядок
Закони України
Укази та розпорядження Президента України
Постанови та Розпорядження Кабінету Міністрів України
Накази
Двосторонні міжнародні договори









Рада зобов'язала оприлюднювати кінцевих вигодонабувачів українських компаній

Народні депутати підтримали у другому читанні та в цілому законопроект № 5114 "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо визначення кінцевих вігодоодержувачів юридичних осіб та публічних діячів". За відповідне рішення проголосували 265 нардепів з 226 мінімально необхідних. 

Закон був прийнятий в редакції комітету. 

Після прийняття даного закону, прем'єр-міністр України Арсеній Яценюк заявив, що офшорна ера в Україні закінчилася. 

"Я всіх хочу привітати, офшорна ера в Україні закінчилася тепер всі будуть як на долоні", - сказав Яценюк. 

Він зазначив, що вітає всіх з тим, що всі офшорні рахунки чиновників тепер будуть відкриті. 

Як наголошується в пояснювальній записці до документа, метою даного законопроекту є встановлення механізму вирішення проблеми виявлення фізичної особи - кінцевого вигодонабувача юридичних осіб, а також вільного доступу до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. 

Зокрема, законопроект пропонує доповнити Господарський кодекс України статтею 64-1, згідно з якою "підприємства, крім державних та комунальних підприємств, зобов'язані встановлювати свого кінцевого бенефіціарного власника, регулярно оновлювати і зберігати інформацію про нього і надавати її державному реєстратору, у випадках та обсязі, передбачених законом ". 

Також законопроект пропонує доповнити Кримінальний кодекс України новою статтею 209-2, згідно з якою "неподання керівником юридичної особи або особою, уповноваженою діяти від імені юридичної особи (виконавчого органу), державному реєстратору інформації про кінцевий вигодоодержувача (вигодонабувачів) юридичної особи, передбаченої законом України "про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців", або надання державному реєстратору свідомо помилкової інформації про кінцевий вигодоодержувача (вигодонабувача) юридичної особи - карається штрафом від 1 тис. до 2 тис. неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (17 тис. - 34 тис. грн) або громадськими роботами на строк від 160 до 240 годин ". 

Крім того, проект закону пропонує виключити зі статті 1 закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму" терміни "контроль юридичної особи" і "контроль фізичної особи". Замість цього вводиться поняття "кінцевий вигодонабувач юридичної особи" і значно розширюється поняття "публічні діячі". 

Зокрема, "кінцевий вигодонабувач юридичної особи - фізична особа, незалежно від формального володіння має можливість здійснювати вирішальний вплив на управління або господарську діяльність юридичної особи безпосередньо або через інших осіб, здійснюється, зокрема, шляхом реалізації права володіння або користування всіма активами чи їх значною часткою, права вирішального впливу на формування складу, результати голосування, а також вчинення правочинів, які надають можливість визначати умови господарської діяльності, давати обов'язкові до виконання вказівки або виконувати функції органу управління, або яка має можливість здійснювати вплив шляхом прямого або опосередкованого (через іншу фізичну або юридична особа) володіння однією особою самостійно або спільно з пов'язаними фізичними та / або юридичними особами часткою в юридичній особі у розмірі 25% або більше статутного капіталу або права голосу в юридичній особі. При цьому фізичною особою - кінцевим вигодонабувачем юридичної особи не може бути особа , яке має формальне право на 25% або більше статутного капіталу або права голосу в юридичній особі, але є агентом, номінальним утримувачем (номінальним власником) або є тільки посередником щодо такого права". 

Крім того, даний законопроект пропонує внести зміни до статті 28 закону України "Про державну реєстрацію майнових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", згідно з якими інформація про зареєстровані права та їх обтяження, що міститься у Державному реєстрі прав, є відкритою і загальнодоступною. 

Нагадаємо, згідно з чинним законодавством, інформація з Держреєстру прав про державну реєстрацію прав та їх обтяжень надається органом державної реєстрації прав, нотаріусом у формі витягу, інформаційної довідки та виписки. 

Згідно із законопроектом, для фізичних та юридичних осіб інформація з Держреєстру прав надається виключно по об'єкту нерухомого майна в електронній формі через офіційний веб-сайт центрального органу виконавчої влади, який реалізує державну політику у сфері державної реєстрації прав, в паперовій формі шляхом подачі заяви особисто або пересилання поштового відправлення органам державної реєстрації прав та нотаріусам в порядку, визначеному Кабінетом міністрів України. 

"Інформація про зареєстровані права та їх обтяжень, отримана в електронній або паперовій формі за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру прав, є офіційною і використовується відповідно до законодавства", - йдеться в законопроекті. 

Нагадаємо, 7 жовтня 2014 народні депутати України підтримали цей закну в першому читанні. За відповідне рішення проголосували 247 нардепів при мінімально необхідних 226 депутатів.

РБК-України


підбірка нормативно-правових актів, якими регулюються питання соціального захисту переселенців, надання їм різних видів пільг та державної допомоги.
Детальніше


Афоризми
Налог - это материнская грудь, кормящая правительство. Налог - это пятый бог рядом с собственностью, семьей, порядком и религией. Когда французский крестьянин хочет представить себе черта, он представляет его в виде сборщика налогов.
Маркс К., Энгельс Ф.

Відгуки і рекомендації
Надія Беженар
директор ТОВ «Аудиторська компанія "Українська консалтингова група»
Не секрет, що багато в чому успіх компанії залежить від партнерських відносин. Звертаючись за правовою допомогою до фахівців Національної правової палати, ми довіряємо не лише рішення свого питання, а, в першу чергу, покладаємося на професіоналізм, гнучкий підхід до наших побажань і відповідальність у роботі.
Детальніше


Як позначиться на результатах місцевих виборів введення мажоритарної системи?
Не змінить ситуацію
Склад рад стане "чистіше"
Необхідна змішана система виборів



Особистий кабінет

Логін
Пароль
 



  Надрукувати

© 2007-2008 Copyright Национальная Правовая Палата. Использование материалов данного сайта допускается только при наличии письменного разрешения
Разработка сайта - CodEX World Studio