На главную страницуФорумВопрос-ответКарта сайта
ПРО НАС СТРУКТУРА ПАЛАТИ ПАРТНЕРСТВО НОВИНИ СТАТТІ ЗАХОДИ КОНТАКТИ ВИБОРЧИЙ ПРОЦЕС ЛЮСТРАЦІЯ
Послуги Палати
Принципи надання послуг
Цінова політика
Перелік послуг
Cпецифіка наших послуг
Проекти
Відкриті проекти
Проекти з паролем
Департаменти
Департамент надро- і природокористування, аграрних і земельних відношень і нерухомості
Департамент фінансового, адміністративного, господарського, корпоративного, цивільного права і аудита
Департамент кримінального права і невідкладної правової допомоги
Департамент міжнародного і міжнародного економічного права
Департамент конституційного права та виборчого процесу
РЕГІОНАЛЬНІ ВІДДІЛЕННЯ
ON-LINE КОНСУЛЬТАЦІЇ
Оподаткування спадщини
Ордер адвоката
Чи правомірні вимоги МВС про обовязківість друкування заяв та талонів при реєстрації чи знятті з реєстрації місця проживання, інших правочинах?
Чи потрібно змінювати права при зміні прізвища?
Аренда земельного паю: юридичні тонкощі користування
Як отримати реєстрацію за місцем вашого фактичного проживання?
Процедура дематеріалізації випуску акцій: порядок проведення, строки та можливі труднощі
Як продати квартиру, в якій була зроблена самостійна перебудова?
Обіг наркотичних речовин: закон і порядок
Закони України
Укази та розпорядження Президента України
Постанови та Розпорядження Кабінету Міністрів України
Накази
Двосторонні міжнародні договори









Місцеві вибори пройдуть по-новому - зареєстровано 4 законопроекти

У парламенті зареєстровано чотири альтернативних проекти Закону про місцеві вибори. Всі вони подані народними депутатами від коаліції, але один з них - № 2831-2 - розроблений спеціальною експертною групою. Як зазначив раніше Володимир Гройсман, фінальний варіант документа, мабуть, буде враховувати положення всіх проектів.

Нагадаємо, першим був зареєстрований законопроект № 2831, поданий групою депутатів з фракції «Батьківщини».

Даним законопроектом пропонується провести вибори депутатів обласних, районних, міських, районних у містах рад на принципово новій законодавчій основі, яка передбачає пропорційну систему виборів за відкритими списками.

Вибори депутатів сільських, селищних рад згідно з проектом проводяться за мажоритарною системою відносної більшості в одномандатних виборчих округах, на які поділяється територія села (кількох сіл, жителі яких добровільно об'єдналися у сільську громаду), селища.

Вибори сільських, селищних, міських голів проводяться за мажоритарною системою відносної більшості в єдиному одномандатному виборчому окрузі, межі якого збігаються з межами відповідно села (кількох сіл, жителі яких добровільно об'єдналися у територіальну громаду), селища, міста.

Законопроект 2831-1 нардепа від Народного фронту Миколи Федорука

Передбачається, що вибори депутатів сільських, селищних, міських (з населенням до 300 тис) рад пройдуть за мажоритарною виборчою системою відносної більшості в одномандатних виборчих округах, оскільки вона забезпечує найкращий зв'язок обраних депутатів з виборцями і округами.

Законопроект також пропонує реалістичний механізм пропорційних виборів депутатів міських (з населенням понад 300 тис.) Рад за відкритими виборчими списками.

Крім партійних списків кандидатів передбачена також можливість висунення та участі у виборах списків незалежних кандидатів.

Вибори голів міст - обласних центрів та міст з населенням понад 300 тис. Жителів пропонується проводити на основі абсолютної або значної (якщо лідер випередив найближчого кандидата на 20% і більше) більшості.

Вибори інших міських, а також сільських, селищних голів та сільських старост пропонується проводити на основі відносної більшості в один тур.

Для виборів депутатів районних та обласних рад пропонується багатомандатному мажоритарна система з представництвом територій у пропорції (але не прямий) до їх населенню.

Пропонується також скорочення чисельності депутатського корпусу приблизно вдвічі.

Законопроект 2831-2, поданий групою депутатів від БПП, Народного фронту, Самопомочі

Згідно з законопроектом, вибори депутатів сільських, селищних, районних у місті рад, міських рад міст з кількістю виборців до 90 000 осіб, районних рад передбачається проводити за мажоритарною системою відносної більшості в багатомандатних виборчих округах. У кожному з таких округів може бути вибрано від 2 до 4 депутатів. Обраними будуть вважатися кандидати, які отримали найбільшу кількість дійсних голосів виборців у відповідному окрузі. Право висувати кандидатів на виборах мають відповідні місцеві організації партій; передбачається також можливість самовисування кандидатів. Кожен виборець матиме право проголосувати лише за одного кандидата у відповідному багатомандатному виборчому окрузі.

Вибори депутатів обласних рад, міських рад міст Києва, Севастополя, міських рад міст - обласних центрів та інших міст з кількістю виборців не менше 90 тисяч виборців передбачається проводити за пропорційною виборчою системою з відкритими партійними списками. Право висувати кандидатів на виборах мають виключно обласні (на виборах обласних рад) та міські (на виборах у відповідних міських рад) організації партій. Можливість самовисування кандидатів на цих виборах не передбачена. Виборець буде мати право проголосувати як за список кандидатів у багатомандатному окрузі в цілому, так і за конкретного кандидата в списку. Розподіл мандатів буде здійснюватися у кілька етапів.

Вибори міських голів міст Києва, Севастополя, міст - обласних центрів та інших міст з кількістю виборців не менше 90 000 чоловік передбачається проводити за мажоритарною системою абсолютної або значної більшості. Суть цієї системи полягає в тому, що обраним міським головою вважається кандидат, на підтримку якого було подано більше 50% голосів виборців. Кандидат також буде вважатися обраним, якщо на його підтримку було подано меншу кількість голосів, однак різниця між кількістю поданих за нього голосів і другим за кількістю отриманих голосів кандидатом буде становити не менше 20%. Якщо жоден з кандидатів не отримав необхідну для обрання кількість голосів, у відповідних містах проводитиметься повторне голосування.

Вибори сільських, селищних голів, старост та міських голів міст з кількістю виборців до 90 000 осіб пропонується проводити за існуючою виборчою системою - мажоритарною системою відносної більшості. Обраним головою вважається кандидат, який одержав на свою підтримку більше голосів виборців, ніж будь-який з інших.

Кількісний склад місцевих рад пропонується суттєво зменшити (в середньому, на 30% від існуючого).

Територіальна організація виборів залежатиме від виборчих систем, за якими будуть проводитися відповідні вибори. Передбачено поділ виборчих дільниць на звичайні (постійні) та спеціальні (постійні і тимчасові).

Законопроектом не передбачено можливості зміни місця голосування без зміни виборчої адреси.

Обов'язок розсилки іменних запрошень виборцям передбачається покласти на органи ведення Держреєстру виборців, оскільки дільничні виборчі комісії традиційно виконують цю функцію недостатньо неефективно. У день голосування зміни в уточнені списки виборців не вносяться (крім виправлень технічних помилок, описок).

Висування кандидатів на місцевих виборах буде здійснюватися відповідними місцевими організаціями партій, зареєстрованими в установленому порядку. На виборах, які проводитимуться по мажоритарних системах, передбачена можливість самовисування кандидатів.

Також законопроектом передбачається заборонити розміщення платної політичної реклами на телебаченні, радіо та носіях зовнішньої реклами.

Законопроект № 2831-3 від нардепів із фракцій Радикальної партії, БПП, Народного фронту

Передбачається, що місцеві вибори будуть проходити за наступними виборчим системам:

- Вибори депутатів сільських, селищних рад - зберігається діюча на сьогодні мажоритарна система відносної більшості в одномандатному виборчому окрузі;

- Депутатів обласних, районних, міських, районних у містах рад - за пропорційною виборчою системою з преференціями (вибори в багатомандатному виборчому окрузі відповідної області, району, міста, району в місті, за виборчими списками місцевих організацій партій (блоків) з одночасним висуненням кандидатів у територіальних округах, на які поділяється багатомандатний округ);

- Міських голів (міст, кількість виборців в яких дорівнює або більше ніж 90 тисяч) - за мажоритарною системою абсолютної більшості в єдиному одномандатному виборчому окрузі;

- Сільських, селищних, міських (міст, кількість виборців у яких менше ніж 90 тисяч) голів, сільських старост - за мажоритарною системою відносної більшості в єдиному одномандатному виборчому окрузі.

З метою впорядкування територіальної організації виборів пропонується винести за межі виборчого процесу формування складу територіальних виборчих комісій і утворення ними територіальних округів. За рахунок цього зберігається існуюча тривалість виборчого процесу - 50 днів.

Висування кандидатів буде здійснюватися місцевою організацією партії (блоком) не більше як по 2 кандидати в кожному територіальному окрузі. При цьому всі кандидати у депутати, висунутих місцевою організацією партії (блоком) в територіальних округах, включаються до єдиного виборчого списку кандидатів від цієї місцевої організації партії (блоку) до відповідної ради.

Проектом пропонується встановити диференційований виборчий бар'єр - 5% голосів виборців, поданих за виборчі списки місцевих організацій партій в межах багатомандатного округу, і 7% - для виборчих блоків місцевих організацій партій.

Кількість голосів виборців, отриманих місцевою організацією партії (блоком) і кандидатом, висунутим у відповідному територіальному окрузі, визначає рівень особистої підтримки кандидата. Відповідно, залежно від цієї підтримки буде визначатися рейтинг кандидата у виборчому списку місцевої організації партії (блоку). Розподіл голосів між кандидатами від місцевої організації партії (блоку) здійснюється відповідно до їх черговості у виборчому списку, встановленої рішенням територіальної виборчої комісії на основі рейтингу.

Крім того, за запропонованою моделю не буде потреби у проведенні проміжних виборів. У разі дострокового припинення повноважень депутата обраним визнається наступний за черговістю кандидат у списку місцевої організації партії (блоку). У разі вичерпання списку мандат залишається вакантним до обрання нового складу ради.

Сайт ЮРЛИГА


підбірка нормативно-правових актів, якими регулюються питання соціального захисту переселенців, надання їм різних видів пільг та державної допомоги.
Детальніше


Афоризми
Оправдайте, не карайте, но назовите зло злом.
Ф. Достоевский

Відгуки і рекомендації
Андрей Мизовец,
президент ассоциации «Газовые трейдеры Украины»
Национальная правовая палата - это профессионалы, за которыми стоят реальные успешные проекты.
Детальніше


Як позначиться на результатах місцевих виборів введення мажоритарної системи?
Не змінить ситуацію
Склад рад стане "чистіше"
Необхідна змішана система виборів



Особистий кабінет

Логін
Пароль
 



  Надрукувати

© 2007-2008 Copyright Национальная Правовая Палата. Использование материалов данного сайта допускается только при наличии письменного разрешения
Разработка сайта - CodEX World Studio