На главную страницуФорумВопрос-ответКарта сайта
ПРО НАС СТРУКТУРА ПАЛАТИ ПАРТНЕРСТВО НОВИНИ СТАТТІ ЗАХОДИ КОНТАКТИ ВИБОРЧИЙ ПРОЦЕС ЛЮСТРАЦІЯ
Послуги Палати
Принципи надання послуг
Цінова політика
Перелік послуг
Cпецифіка наших послуг
Проекти
Відкриті проекти
Проекти з паролем
Департаменти
Департамент надро- і природокористування, аграрних і земельних відношень і нерухомості
Департамент фінансового, адміністративного, господарського, корпоративного, цивільного права і аудита
Департамент кримінального права і невідкладної правової допомоги
Департамент міжнародного і міжнародного економічного права
Департамент конституційного права та виборчого процесу
РЕГІОНАЛЬНІ ВІДДІЛЕННЯ
ON-LINE КОНСУЛЬТАЦІЇ
Оподаткування спадщини
Ордер адвоката
Чи правомірні вимоги МВС про обовязківість друкування заяв та талонів при реєстрації чи знятті з реєстрації місця проживання, інших правочинах?
Чи потрібно змінювати права при зміні прізвища?
Аренда земельного паю: юридичні тонкощі користування
Як отримати реєстрацію за місцем вашого фактичного проживання?
Процедура дематеріалізації випуску акцій: порядок проведення, строки та можливі труднощі
Як продати квартиру, в якій була зроблена самостійна перебудова?
Обіг наркотичних речовин: закон і порядок
Закони України
Укази та розпорядження Президента України
Постанови та Розпорядження Кабінету Міністрів України
Накази
Двосторонні міжнародні договори









Повноваження звільняти суддів буде передано до компетенції Вищої ради правосуддя

3 серпня відбулося чергове засідання Робочої групи Конституційної Комісії з питань правосуддя, суміжних правових інститутів та правоохоронної діяльності, на якому було погоджено зміни до розділу «Правосуддя» проекту Конституції України з урахуванням зауважень Європейської комісії «За демократію через право» (Венеціанської комісії). Участь у заході взяли Голова Вищої ради юстиції Ігор Бенедисюк, члени Вищої ради юстиції Вадим Беляневич та Андрій Бойко. Нагадаємо, що 24 липня 2015 року Венеціанська комісія надала попередній висновок стосовно змін до Конституції України в частині правосуддя.

За результатами обговорення висновку члени Робочої групи, погодившись із зауваженнями експертів Венеціанської комісії, ухвалили рішення внести зміни до Основного Закону, які стосуються способу формування Вищої ради юстиції, зокрема права Верховної Ради України формувати склад Вищої ради юстиції, а також повноважень Президента України у частині звільнення суддів та утворення судів.

Члени Робочої групи погодилися збільшити кількісний склад Вищої ради правосуддя до 21 члена, передбачивши, що більшість – 11 суддів – складатимуть судді, обрані самими суддями. З них: 10 обиратиме з’їзд суддів України, а Голова Верховного Суду України входитиме до складу ВРЮ за посадою. Решту – 10 місць – планується порівну розподілити між такими суб’єктами, як: Президент України, Верховна Рада України, з’їзд вищих юридичних навчальних закладів та наукових установ, з’їзд адвокатів України та всеукраїнська конференція прокурорів.

Жваве обговорення під час засідання викликало визначення у проекті змін до Конституції України суб’єкта формування мережі судів. Погодившись із зауваженням Венеціанської комісії стосовно того, що повноваження утворювати та ліквідовувати суди має належати до компетенції законодавчого органу, члени Робочої групи  висловили занепокоєння тим, що цей процес може бути способом політичного тиску на суддів. Суддя Верховного Суду України Олександр Волков висловив думку, що для уникнення політичного тиску слід визначити спеціального суб’єкта звернення із цього питання до парламенту, яким може стати у майбутньому Вища рада правосуддя як правонаступник Вищої ради юстиції.

Член Конституційної Комісії Сергій Головатий вважає, що на рівні Конституції слід започаткувати спеціальну процедуру ухвалення рішень, які стосуються утворення чи ліквідації судів, ввівши поняття «органічний закон» та такий запобіжний захід, як голосування за подібні законопроекти кваліфікованою більшістю. На думку члена Вищої ради юстиції Вадима Беляневича, Вищу раду правосуддя у майбутньому слід було б наділити загальним правом надавати висновки щодо всіх законодавчих ініціатив, які стосуються питань судоустрою і статусу суддів. За його словами, це був би більш реалістичний захисний механізм незалежного статусу судової влади.

Члени Робочої групи погодилися із тим, що питання утворення і ліквідації судів має вирішуватися на рівні закону. Утім голова Робочої групи,  заступник глави Адміністрації Президента України Олексій Філатов, підсумовуючи результати обговорення, зауважив, що розробка запобіжних механізмів для уникнення використання як елементу впливу на судову владу повноваження парламенту утворювати та ліквідовувати суди потребує доопрацювання. 

ВРЮ


підбірка нормативно-правових актів, якими регулюються питання соціального захисту переселенців, надання їм різних видів пільг та державної допомоги.
Детальніше


Афоризми
Невольная вина не виновата.
Сенека

Відгуки і рекомендації
Надія Беженар
директор ТОВ «Аудиторська компанія "Українська консалтингова група»
Не секрет, що багато в чому успіх компанії залежить від партнерських відносин. Звертаючись за правовою допомогою до фахівців Національної правової палати, ми довіряємо не лише рішення свого питання, а, в першу чергу, покладаємося на професіоналізм, гнучкий підхід до наших побажань і відповідальність у роботі.
Детальніше


Як позначиться на результатах місцевих виборів введення мажоритарної системи?
Не змінить ситуацію
Склад рад стане "чистіше"
Необхідна змішана система виборів



Особистий кабінет

Логін
Пароль
 



  Надрукувати

© 2007-2008 Copyright Национальная Правовая Палата. Использование материалов данного сайта допускается только при наличии письменного разрешения
Разработка сайта - CodEX World Studio