Зареєстровано законопроект про податкову лібералізацію
У Верховній Раді зареєстровано законопроект № 3357 про внесення змін до Податкового кодексу щодо податкової лібералізації. Згідно з пояснювальною запискою метою законопроекту є побудова в Україні ліберальної сучасної податкової системи, яка передбачатиме: - Створення унікальних фіскальних умов для розвитку бізнесу та відновлення економіки країни; - Вирішення найбільш болючих проблем у сфері оподаткування - рівень податкового навантаження на фонд оплати праці не більше 30%; - Оздоровлення інвестиційного клімату - зниження ставок прямих податків, перехід до оподаткування розподіленого прибутку; - Виведення економіки з тіні - встановлення обгрунтованих ставок податків і спрощення адміністрування для стимулювання легалізації бізнесу; - Стабільність і передбачуваність податкового законодавства - введення мораторію на 3 роки щодо змін базових елементів податків і зборів. Законопроектом пропонується внести ряд змін до Податкового кодексу та інших законів, якими передбачається: з адміністрування податків: - Впровадження електронного кабінету платника податків - он-лайн доступ платників податків до управління особовим рахунком (облік платежів, авансів, переплат, заліки, податковий борг); - Перехід до нової системи апеляційних оскаржень платниками рішень контролюючих органів - другий рівень апеляцій переміщається в Міністерство фінансів України; - Введення інституту податкових консультантів з використанням досвіду Польщі та Німеччини як найбільш вдалого (допомога у сплаті податків, складанні звітності, представлення інтересів платника в суді і податкових органах); - Реалізація адміністративної реформи - поділ функцій «формування» і «реалізація» державної фіскальної політики - Міністерство фінансів стає єдиним центром прийняття управлінських рішень у сфері бюджетно-фіскальної політики, зокрема, у сферу відповідальності Міністерства переходять: функції аналізу і прогнозу сплати податків; блок інформаційного забезпечення - бази даних, крім реєстрів (як результат - неможливість спотворення податкової інформації); політика обліку платників і планування їх перевірок; рівень касації скарг (право на скасування рішень контролюючих органів); - Контролюючі органи не мають яких-небудь законодавчої та нормативної ініціативи і діють виключно за правилами і процедурам розробленими Міністерством фінансів (як результат - процедурний безлад і знущання над бізнесом припиняються) - «Демілітаризація» податкового контролю - ліквідація податкової міліції та створення нового правоохоронного органу (Служби фінансових розслідувань) в рядах Міністерства фінансів; - Перехід до нової структури фіскальних органів: податкові інспекції зможуть здійснювати тільки сервісні функції та без функцій податкового контролю. з податку на прибуток підприємств: - Прогресивна реформація об'єкта оподаткування: розподілений прибуток і прирівняні до неї платежі; - Зниження базової ставки податку до 15% (діюча 18%); - Податковий період - календарний рік; - Сума податку, сплачена протягом року, враховується при визначенні суми податку за підсумками року; - Чіткі перехідні положення - накопичені переплати з податку на прибуток станом на 01.01.2016 року враховуються у зменшення суми податку на прибуток в наступних звітних періодах; - Оподатковується розподілений прибуток у вигляді нарахованих дивідендів, що виплачується на користь: фізичних осіб, неплатників податку на прибуток, нерезидентів; - Обкладаються прирівняні до розподілу прибутку платежі і суми: 1) перевищення порога обмеження по сумах процентів за борговими зобов'язаннями від нерезидента - пов'язаної особи (перевищення 50% максимального розміру ставки НБУ за зовнішніми запозиченнями - правила «тонкої капіталізації»); 2) суми перевищення цін визначених за правилами ТЦУ над договірною ціною за операціями з пов'язаними особами та нерезидентами розташованими в низькоподаткових юрисдикціях і офшорних зонах; - Суми роялті (100%) на користь: нерезидентів, розташованих в низькоподаткових юрисдикціях (офшори) нерезидентів, які не є бенефіціарним (фактичним) отримувачем (власником) роялті; нерезидентів, які не підлягають оподаткуванню у відношенні роялті в державі, резидентами якої вони є; осіб, які сплачують податок на прибуток у складі інших податків (крім фізичних осіб); осіб, звільнених від сплати податку на прибуток або сплачують цей податок за нижчою ставкою. При обгрунтуванні ціни за правилами визначеними ст. 39 ПК - вищевказані платежі не прирівнюються до розподілу прибутку. - Суми перевищення 0,5% від доходу платника, сплачених на користь некомерційної організації; - Суми (100%) виплат на страхування (перестрахування) страховиків - резидентів на користь страховиків-нерезидентів (крім договорів обов'язкового страхування, «Зелена карта», договорів страхування пасажирських перевезень цивільної авіації, а також договорів з страховиками-нерезидентами рейтинг надійності (стійкості) яких відповідає вимогам встановленим регулятором) сума перевищення звичайних цін над договірною при здійсненні операцій з продажу неплатникам податку на прибуток, у тому числі тим, хто застосовує спрощену систему оподаткування; - Для неприбуткових організацій збережено діючі критерії щодо статусу їхніх неприбутковості (нецільове використання коштів неприбуткової організації - втрата статусу неприбутковості). з податку на додану вартість: - Зниження ставки податку до 15% (діюча 20%): ставка 15% є мінімальною стандартною ставкою за законодавством ЄС Директивою Ради 2006/112 / ЄС про спільну систему ПДВ; - Вирішення проблеми вимивання обігових коштів платників: збільшення овердрафту з середньомісячних податкових зобов'язань до сплати на середньомісячні обсяги нарахованих податкових зобов'язань платника, а також надання можливості реєстрації податкових накладних із запізненням без поповнення ПДВ рахунку шляхом зміни показників формули; - Заборона скасування контролюючим органом сум податкового кредиту за формальними ознаками: податковий кредит може бути скасовано лише в разі виявлення помилки в ІПН або у формуванні його по неоподатковуваних операціях; - Впровадження бюджетного відшкодування в автоматичному режимі для всіх сум ПДВ підтверджених СЕА ПДВ скасування обмежень на автоматичне відшкодування (критерії); - Введення публічного реєстру заяв на бюджетне відшкодування: оприлюднення інформації про стан відшкодування ПДВ у розрізі окремих платників податків та заявлених ними до відшкодування з бюджету сум ПДВ; - Введення обов'язку відшкодування ПДВ виключно в порядку черговості надходження заяв; - Блокування схем формування фіктивного кредиту з використанням СЕА ПДВ повернення з бюджету зайво сплачених коштів виключно через електронний рахунок в СЕА ПДВ; - Введення системи захисту добросовісного платника від несвоєчасної реєстрації податкових накладних / коригувань та забезпечення виправлення помилок контрагентами: передбачення можливості подачі скарг платником податків на контрагентів з подальшою його перевіркою контролюючим органом протягом 15 днів і накладенням штрафів за несвоєчасну реєстрацію і не виправлення помилок у податкових накладних; - Встановлення, що база оподаткування операцій з поставки самостійно виготовлених товарів / послуг не може бути нижче звичайних цін (замість «не може бути нижче їх собівартості»); - Неможливість анулювання реєстрації платника ПДВ за формальними підставами (на підставі запису про відсутність його за місцезнаходженням або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу) та ін. Зміни стосуються і інших податків і зборів. Сайт "ЮРЛИГА"
|