На главную страницуФорумВопрос-ответКарта сайта
ПРО НАС СТРУКТУРА ПАЛАТИ ПАРТНЕРСТВО НОВИНИ СТАТТІ ЗАХОДИ КОНТАКТИ ВИБОРЧИЙ ПРОЦЕС ЛЮСТРАЦІЯ
Послуги Палати
Принципи надання послуг
Цінова політика
Перелік послуг
Cпецифіка наших послуг
Проекти
Відкриті проекти
Проекти з паролем
Департаменти
Департамент надро- і природокористування, аграрних і земельних відношень і нерухомості
Департамент фінансового, адміністративного, господарського, корпоративного, цивільного права і аудита
Департамент кримінального права і невідкладної правової допомоги
Департамент міжнародного і міжнародного економічного права
Департамент конституційного права та виборчого процесу
РЕГІОНАЛЬНІ ВІДДІЛЕННЯ
ON-LINE КОНСУЛЬТАЦІЇ
Оподаткування спадщини
Ордер адвоката
Чи правомірні вимоги МВС про обовязківість друкування заяв та талонів при реєстрації чи знятті з реєстрації місця проживання, інших правочинах?
Чи потрібно змінювати права при зміні прізвища?
Аренда земельного паю: юридичні тонкощі користування
Як отримати реєстрацію за місцем вашого фактичного проживання?
Процедура дематеріалізації випуску акцій: порядок проведення, строки та можливі труднощі
Як продати квартиру, в якій була зроблена самостійна перебудова?
Обіг наркотичних речовин: закон і порядок
Закони України
Укази та розпорядження Президента України
Постанови та Розпорядження Кабінету Міністрів України
Накази
Двосторонні міжнародні договори









Ведеться робота над процесуальним обгрунтуванням адвокатської монополії

11 листопада в Адміністрації Президента відбулося засідання Робочої групи Ради з питань судової реформи, на якому обговорювалися питання невідкладної підготовки змін до профільних законів і процесуальні кодекси зважаючи вже перманентного поновлення судової системи.

Заступник Глави Адміністрації Президента Олексій Філатов, відкриваючи засідання, повідомив, що Національна рада реформ рекомендувала Гаранту в найкоротший термін направити затверджений Конституційною Комісією проект змін в частині правосуддя у Верховну Раду. Зараз проект піддається правкам, що стосуються юридичної техніки. Президент має деякі зауваження і пропозиції, які, за словами А. Філатова, не змінюють принципові моменти, вже вирішені Конституційною Комісією. Оскільки очікується, що законопроект приймуть у першому читанні вже на цій сесії, він незабаром буде внесений до парламенту і наданий депутатам для ознайомлення.

За умови позитивної оцінки законопроекту Конституційним Судом цілком можливо, що в першому читанні він буде прийнятий до нового року. Тим не менш, для впровадження передбаченої ним судової реформи в життя, вже зараз необхідно підготувати проекти змін діючих н-п актів. Також вимагають удосконалення зміни, напрацьовані зважаючи прийняття Закону про право на справедливий суд. Цей Закон дозволив відновити роботу ВРЮ, який, як і ВКСС, демонструє позитивні результати, незважаючи на навантаження і суспільну увагу.

Але все ще нереалізованим залишається передбачений Законом механізм оновлення суддівського корпусу через оцінювання. Вже порушено передбачений термін для затвердження Вищою кваліфікаційною комісією суддів Положення про порядок та методології оцінювання суддів, оскільки Рада суддів України його не погодив. Тому як буде проходити оцінювання суддів (момент, узгоджений в проекті змін до Конституції) - невідомо. Одним із завдань групи є вирішення розбіжностей уповноважених органів щодо Положення про порядок та методології оцінювання суддів.

Голова ВККС Сергій Козьяков пояснив, що Рада суддів України схвалила Порядок ведення суддівського досьє, але по іншим двом актам,  погодженням (щодо оцінювання та іспиту) консенсус не досягнуть, хоча ВККС врахувала багато зауваження Ради. За його словами, розбіжності присутні в двох моментах: 1) Рада вимагає першочергового проходження оцінювання членів ВККС, 2) пропонується поміняти місцями передбачені Законом етапи оцінювання - спочатку досліджувати досьє і проводити співбесіду, а потім - іспит.

Оскільки на 12-13 листопада призначено ХІІІ З'їзд суддів, на якому формувався новий склад Ради, спірні документи повинні бути узгоджені після налагодження роботи органу в новому складі. Перше засідання Ради суддів у новому складі заплановане відбутися через кілька тижнів.

Якщо ж і нова Рада не погодить акти, у Верховній Раді зареєстрований законопроект № 2358а, який передбачає можливість ВККС самостійно визначати порядок і процедуру оцінювання.

Також С. Козьяков зазначив, що ВККС завершила підготовку персоналу, тестів (розроблялися за допомогою керівництва вищих спецсудів, їх базою виступають позиції ВСУ і рішення ЄСПЛ, враховують спеціалізацію і інстнціонность), методологічних матеріалів і т. П. Він нагадав, що оцінювання суддів ВСУ та вищих спеціалізованих судів повинно було бути закінчено до 28 вересня 2015 року. Але не завершений і перший етап оцінювання - дослідження досьє і співбесіду за його результатами. Зараз у ВККС більше 2 тисяч досьє - в їх числі і досьє суддів апеляційних судів. Але зараз їх не можна використовувати на 100%, так як ряд органів відмовив у наданні необхідної ВККС інформації. Конструктивна робота ведеться з Мін'юстом - вони оперативно подають інформацію, яка буде використана при співбесіді і стане частиною досьє.

Ще одне проблемне питання - перевірка на конституційність окремих норм, що стосуються оцінювання суддів (Пленум ВСУ подав подання до КСУ) - залишається відкритим. Крім того, проблеми виникли через плутанину в термінології - адже перед прийняттям в Законі «оцінювання» замінило «атестацію».

З урахуванням висловлених думок і зауважень А. Філатов запропонував сформувати групу, яка займеться розробкою необхідних змін до Закону про судоустрій і статус суддів з урахуванням і передбачених Конституційної Комісією норм про перевірку суддів на компетентність, етику і добропорядність.

У свою чергу, Віктор Кириленко, координатор відповідної робочої групи повідомив, що напрацьовані зміни до Цивільного, Господарського процесуального кодексу та Кодексу адміністративного судочинства, зокрема, передбачають:

- Уніфікацію процесуальних норм всіх видів судочинства;

- Впровадження процедури спрощеного виробництва в господарському процесі;

- Протидія зловживанню процесуальними правами;

- Удосконалення механізму розподілу судових витрат;

- Удосконалення інституту забезпечення позову, застосування запобіжних заходів, впровадження фактичного забезпечення;

- Електронний документообіг між судом і сторонами, між судами;

- Визначення стадійності судового процесу;

- Впровадження процедури наказного провадження, у тому числі електронного;

- Врегулювання спору за участю судді;

- Впровадження механізму розгляду адмінсудами типових справ;

- Розширення переліку засобів доказування, зокрема - заяви про факти фальсифікації доказів і т.д .;

- Впровадження адвокатської монополії, тобто представництва учасників судового процесу лише адвокатами (з низкою винятків).

З початком цього тижня планується перейти до широкого обговорення зазначених норм.

Сайт "ЮРЛИГА"


підбірка нормативно-правових актів, якими регулюються питання соціального захисту переселенців, надання їм різних видів пільг та державної допомоги.
Детальніше


Афоризми
Вводить законы, противоречащие законам природы, - значит порождать преступления, чтобы потом их наказывать.
Томас Джефферсон

Відгуки і рекомендації
"Перша торф'яна компанія"
«Национальная правовая палата» - это та команда профессионалов, с которой чувствуешь безопасность и поддержку при реализации любого нового бизнес-проекта.
Детальніше


Як позначиться на результатах місцевих виборів введення мажоритарної системи?
Не змінить ситуацію
Склад рад стане "чистіше"
Необхідна змішана система виборів



Особистий кабінет

Логін
Пароль
 



  Надрукувати

© 2007-2008 Copyright Национальная Правовая Палата. Использование материалов данного сайта допускается только при наличии письменного разрешения
Разработка сайта - CodEX World Studio