На главную страницуФорумВопрос-ответКарта сайта
ПРО НАС СТРУКТУРА ПАЛАТИ ПАРТНЕРСТВО НОВИНИ СТАТТІ ЗАХОДИ КОНТАКТИ ВИБОРЧИЙ ПРОЦЕС ЛЮСТРАЦІЯ
Послуги Палати
Принципи надання послуг
Цінова політика
Перелік послуг
Cпецифіка наших послуг
Проекти
Відкриті проекти
Проекти з паролем
Департаменти
Департамент надро- і природокористування, аграрних і земельних відношень і нерухомості
Департамент фінансового, адміністративного, господарського, корпоративного, цивільного права і аудита
Департамент кримінального права і невідкладної правової допомоги
Департамент міжнародного і міжнародного економічного права
Департамент конституційного права та виборчого процесу
РЕГІОНАЛЬНІ ВІДДІЛЕННЯ
ON-LINE КОНСУЛЬТАЦІЇ
Оподаткування спадщини
Ордер адвоката
Чи правомірні вимоги МВС про обовязківість друкування заяв та талонів при реєстрації чи знятті з реєстрації місця проживання, інших правочинах?
Чи потрібно змінювати права при зміні прізвища?
Аренда земельного паю: юридичні тонкощі користування
Як отримати реєстрацію за місцем вашого фактичного проживання?
Процедура дематеріалізації випуску акцій: порядок проведення, строки та можливі труднощі
Як продати квартиру, в якій була зроблена самостійна перебудова?
Обіг наркотичних речовин: закон і порядок
Закони України
Укази та розпорядження Президента України
Постанови та Розпорядження Кабінету Міністрів України
Накази
Двосторонні міжнародні договори









Президент вніс до ВР проект зміни судової системи: що пропонується

25 листопада Президент вніс до парламенту проект змін до Конституції в частині правосуддя (№ 3 524), розроблений Конституційною Комісією.

Судова система

1. Юрисдикція судів поширюється на будь-який юридичний спір і будь-яке кримінальне обвинувачення. У передбачених законом випадках суди розглядають і інші справи. Законом може бути визначений обов'язковий досудовий порядок врегулювання спору. Україна може визнати юрисдикцію Міжнародного кримінального суду на умовах, визначених Римським Статутом.

2. Судоустрій будується за принципами територіальності і спеціалізації та визначається законом. Суд утворюється, реорганізується і ліквідується законом, проект якого вносить до Верховної Ради Президент після консультацій з Вищою радою правосуддя. Верховний Суд є вищим судом в системі судоустрою України. Відповідно до закону можуть діяти вищі спеціалізовані суди. З метою захисту прав, свобод та інтересів особи у сфері публічно-правових відносин діють адміністративні суди.

3. Вводиться новий орган, відповідальний за призначення, звільнення, переведення і дисципліну суддів - Вища рада правосуддя, яка складається з 21 члена (10 - вибирає з'їзд суддів України з числа суддів або суддів у відставці, по 2 - призначає Президент, Верховна Рада, з'їзд адвокатів України, всеукраїнська конференція прокурорів, з'їзд представників юридичних вузів і наукових установ, голова ВСУ входить за посадою). Термін повноважень обраних (призначених) членів Вищої ради правосуддя - 4 роки. Одна і та ж особа не може обіймати посаду 2 терміни поспіль.

4. Суд здійснює контроль за виконанням судового рішення.

Контитуційний Суд

1. Відбір кандидатур на посаду судді Конституційного Суду України здійснюється на конкурсній основі в установленому законом порядку (зараз - призначаються Президентом, ВР і з'їздом суддів). Кількість залишається такою ж - 18. Посилюються вимоги: може бути громадянин України, володіє державною мовою, на день призначення досяг 40 років, має вищу юридичну освіту і стаж професійної діяльності у сфері права не менше 15 років (зараз - 10), високі моральні якості і є юристом з визнаним авторитетом.

2. Без згоди КСУ суддя не може бути затриманий чи утримуватись під вартою або арештом до винесення обвинувального вироку судом, за винятком затримання під час або відразу ж після вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину.

3. Вводиться інститут конституційної скарги. КСУ вирішує питання про відповідність конституційності закону України по конституційній скарзі особи, яка вважає, що застосований в кінцевому судовому рішенні в його справі закон України суперечить Конституції. Конституційна скарга може бути подана у випадку, якщо всі інші національні засоби правового захисту вичерпані.

4. Закони, інші акти або їх окремі положення, визнані неконституційними, втрачають чинність з дня ухвалення КСУ рішення про їх неконституційність, якщо інше не встановлено самим рішенням, але не раніше дня його прийняття.

Судді

1. Імунітет обмежується функціональним. Без згоди Вищої ради правосуддя суддя не може бути затриманий чи утримуються під вартою або арештом до винесення обвинувального вироку судом, за винятком затримання судді під час або відразу ж після вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину. Суддя не може бути притягнутий до відповідальності за прийняте ним судове рішення, за винятком вчинення злочину або дисциплінарного проступку.

2. Суддя обіймає посаду безстроково. Призначення на посаду судді здійснюється за конкурсом, крім випадків, визначених законом.

3. Посилюються вимоги до кандидатів. На посаду судді може бути призначений громадянин України, не молодший 30 (зараз - 25) і не старше 65 років, має вищу юридичну освіту і стаж професійної діяльності у сфері права не менше 5 років (зараз - 3), компетентний, доброчесний і володіє державною мовою. Законом можуть бути передбачені додаткові вимоги. Для суддів спеціалізованих судів відповідно до закону можуть бути встановлені інші вимоги за освітою і стажу професійної діяльності.

4. Розмір винагороди судді встановлюється законом про судоустрій.

5. Змінюються підстави звільнення. Виключена можливість звільнення за порушення присяги. Новими підставами звільнення є: вчинення істотного дисциплінарного проступку, грубе або систематичне нехтування обов'язками, що несумісно зі статусом судді чи виявлення його невідповідності займаній посаді; незгоду на переведення до іншого суду в разі ліквідації або реорганізації суду, в якому суддя обіймає посаду; порушення обов'язку підтвердити законність джерела походження майна.

6. Повноваження суддів, призначених на посаду строком на 5 років, припиняються із закінченням строку, на який вони були призначені. Такі судді можуть бути призначені на посаду судді у порядку, визначеному законом. Судді, обрані безстроково, продовжують здійснювати свої повноваження до звільнення або до припинення їх повноважень з підстав, визначених Конституцією. Передбачено оцінювання діючих суддів.

7. Протягом двох років перевід судді з одного суду до іншого здійснює Президент на підставі відповідного подання Вищої ради правосуддя.

Прокуратура

1. Залишаються повноваження: підтримання публічного обвинувачення в суді; організація та процесуальне керівництво досудовим розслідуванням, рішення відповідно до закону інших питань під час кримінального провадження, нагляд за негласними та іншими слідчими і розшуковими діями органів правопорядку; представництво інтересів держави в суді у виняткових випадках і в порядку, визначених законом.

2. Верховна Рада тільки дає згоду на призначення на посаду та звільнення з посади Президентом Генерального прокурора. Виявляти недовіру Генпрокурору (що має наслідком його відставку) ВР більше не уповноважена.

Адвокатура

1. Визначається, що кожен має право на професійну «правничу» допомогу. Для надання цієї допомоги в Україні діє адвокатура, незалежність якої гарантується.

2. Виключно адвокат здійснює представництво іншої особи в суді, а також захист від кримінального обвинувачення. Законом можуть бути визначені винятки щодо представництва в суді по трудових спорах, спорах щодо захисту соціальних прав, щодо виборів і референдумів, в малозначних суперечках, а також у зв'язку з представництвом малолітніх або неповнолітніх осіб та осіб, визнаних судом недієздатними або дієздатність яких обмежена.

3. Представництво виключно прокурорами або адвокатами у Верховному Суді і судах касаційної інстанції здійснюється з 1 січня 2017; в судах апеляційної інстанції - з 1 січня 2018 роки; в судах першої інстанції - з 1 січня 2019 року. Представництво органів державної влади та органів місцевого самоврядування в судах виключно прокурорами або адвокатами здійснюється з 1 січня 2020 року. Представництво в суді у процесах, розпочатих до набрання чинності Закону «Про внесення змін до Конституції України (щодо правосуддя)», здійснюється за правилами, що діяли до набрання чинності, - до прийняття у відповідних справах остаточних судових рішень, які не підлягають оскарженню.

Перехідні положення законопреокту передбачають здійснення теперішніх функцій прокуратури, ВРЮ до зміни системи.

Сайт "ЮРЛИГА"


підбірка нормативно-правових актів, якими регулюються питання соціального захисту переселенців, надання їм різних видів пільг та державної допомоги.
Детальніше


Афоризми
Когда человек хочет убить тигра, он называет это спортом; когда тигр хочет убить его самого, человек называет это кровожадностью. Разница между преступлением и правосудием ничуть не больше.
Джордж Бернард Шоу

Відгуки і рекомендації
"Перша торф'яна компанія"
«Национальная правовая палата» - это та команда профессионалов, с которой чувствуешь безопасность и поддержку при реализации любого нового бизнес-проекта.
Детальніше


Як позначиться на результатах місцевих виборів введення мажоритарної системи?
Не змінить ситуацію
Склад рад стане "чистіше"
Необхідна змішана система виборів



Особистий кабінет

Логін
Пароль
 



  Надрукувати

© 2007-2008 Copyright Национальная Правовая Палата. Использование материалов данного сайта допускается только при наличии письменного разрешения
Разработка сайта - CodEX World Studio