Мін'юст розповів, як контролює нотаріальну діяльність
У листі № 174/13 / 32-15 Мін'юст роз'яснив нюанси державного регулювання нотаріальної діяльності. Згідно ст. 21 Закону «Про нотаріат» (далі - Закон) державне регулювання нотаріальної діяльності полягає у встановленні умов порядку зупинення і припинення приватної нотаріальної діяльності, анулювання свідоцтва про право на заняття нотаріальною діяльністю; здійснення контролю за організацією нотаріату, проведенням перевірок організації нотаріальної діяльності нотаріусів, дотримання нотаріусами порядку вчинення нотаріальних дій та виконання правил нотаріального діловодства. Контроль за організацією нотаріату, перевірка організації нотаріальної діяльності нотаріусів, дотримання ними порядку вчинення нотаріальних дій та виконання правил нотаріального діловодства здійснюються Міністерством юстиції, головними територіальними управліннями юстиції в областях, місті Києві. При перевірці організації нотаріальної діяльності приватного нотаріуса перевіряються правові підстави для здійснення приватним нотаріусом нотаріальної діяльності, наявність акта про сертифікацію робочого місця, відповідність робочого місця вимогам, встановленим чинним законодавством, умови зберігання архіву нотаріуса. Статтею 25 Закону встановлено, що робоче місце (контора) приватного нотаріуса повинно знаходитись у межах нотаріального округу, в якому приватний нотаріус здійснює нотаріальну діяльність. Робоче місце повинно відповідати таким умовам: 1) забезпечувати дотримання нотаріальної таємниці; 2) давати можливість кожному приватному нотаріусу, який здійснює нотаріальну діяльність, одночасно і незалежно від іншого приватного нотаріуса здійснювати нотаріальну діяльність; 3) бути захищеним від несанкціонованого проникнення; 4) бути забезпеченим сейфом для зберігання печаток, штампів, металевою шафою для зберігання архіву нотаріуса; 5) кількість кімнат у приміщенні, де знаходиться робоче місце приватного нотаріуса, не може бути менше, ніж кількість приватних нотаріусів, які здійснюють нотаріальну діяльність у його межах; 6) бути пристосованим для роботи техперсоналу з документами у відокремленій від нотаріуса кімнаті. Перевірка робочого місця приватного нотаріуса проводиться головним територіальним управлінням юстиції виключно до початку нотаріальної діяльності приватним нотаріусом, а також у разі зміни адреси розташування робочого місця приватного нотаріуса. За результатами такої перевірки складається акт про сертифікацію робочого місця приватного нотаріуса або акт про відмову у сертифікації робочого місця приватного нотаріуса. Приватний нотаріус може здійснювати нотаріальну діяльність лише за наявності акта про сертифікацію робочого місця приватного нотаріуса або рішення суду, яке набрало законної сили, яким визнано незаконним акт про відмову у сертифікації робочого місця приватного нотаріуса. Про зміну адреси робочого місця приватний нотаріус зобов'язаний протягом 3-х робочих днів повідомити Головне територіальне управління юстиції Мін'юсту в АР Крим, головні територіальні управління в областях, містах Києві та Севастополі. Сайт "ЮРЛИГА"
|