На главную страницуФорумВопрос-ответКарта сайта
ПРО НАС СТРУКТУРА ПАЛАТИ ПАРТНЕРСТВО НОВИНИ СТАТТІ ЗАХОДИ КОНТАКТИ ВИБОРЧИЙ ПРОЦЕС ЛЮСТРАЦІЯ
Послуги Палати
Принципи надання послуг
Цінова політика
Перелік послуг
Cпецифіка наших послуг
Проекти
Відкриті проекти
Проекти з паролем
Департаменти
Департамент надро- і природокористування, аграрних і земельних відношень і нерухомості
Департамент фінансового, адміністративного, господарського, корпоративного, цивільного права і аудита
Департамент кримінального права і невідкладної правової допомоги
Департамент міжнародного і міжнародного економічного права
Департамент конституційного права та виборчого процесу
РЕГІОНАЛЬНІ ВІДДІЛЕННЯ
ON-LINE КОНСУЛЬТАЦІЇ
Оподаткування спадщини
Ордер адвоката
Чи правомірні вимоги МВС про обовязківість друкування заяв та талонів при реєстрації чи знятті з реєстрації місця проживання, інших правочинах?
Чи потрібно змінювати права при зміні прізвища?
Аренда земельного паю: юридичні тонкощі користування
Як отримати реєстрацію за місцем вашого фактичного проживання?
Процедура дематеріалізації випуску акцій: порядок проведення, строки та можливі труднощі
Як продати квартиру, в якій була зроблена самостійна перебудова?
Обіг наркотичних речовин: закон і порядок
Закони України
Укази та розпорядження Президента України
Постанови та Розпорядження Кабінету Міністрів України
Накази
Двосторонні міжнародні договори









Заява прес-служби Верховного Суду України стосовно поширення публічних закликів до звільнення всіх суддів

Україна зараз перебуває в процесі впровадження в життя комплексних загальнодержавних змін і реформування багатьох сфер діяльності суспільства. Потреба в глибинних реформах очевидна, в тому числі й у судовій владі.

Мета судової реформи – це якісно нові правила функціонування судової системи задля гарантування захисту прав людини, й для напрацювання конструктивних пропозицій щодо проведення судової реформи Президентом України було створено відповідні професійні інституції, зокрема Раду з питань судової реформи та Конституційну Комісію.

Проте реформаторські ініціативи часто бувають радикальними, політично забарвленими та власне далекими від мети реформи. Тому не тільки для професійних юристів, але й для будь-якого громадянина, члена українського суспільства, важливо певною мірою критично сприймати гучні заяви про судову реформу, які роблять публічні особи.

Зокрема, з настанням нового, 2016 року, деякі представники виконавчої влади публічно «реанімують» ідею тотального звільнення всіх без винятку суддів України та нав’язують суспільству цю ідею як єдино ефективний метод проведення судової реформи.

Реформаторські ініціативи, спрямовані на звільнення всіх суддів в Україні, – не нові. Вони були предметом прискіпливого аналізу та дискусій на національному рівні, в тому числі й у процесі роботи Конституційної Комісії, та не знайшли підтримки внаслідок своєї безпідставності.

Конституційна Комісія за результатами напруженої роботи виконала своє завдання – напрацювала, схвалила та подала Президенту України пропозиції конституційних змін у сфері правосуддя, які мають стати базисом для подальшого проведення судової реформи. Зазначені пропозиції схвалила Національна рада реформ, Глава держави вніс відповідний законопроект до парламенту, Верховна Рада України 22 грудня 2015 року направила його до Конституційного Суду України для висновку.

Більш того, проект змін до Конституції України в частині правосуддя, підготовлений Конституційною Комісією, одержав схвальні відгуки з боку Венеціанської комісії. І навпаки, ініціативам звільнення всіх суддів Венеціанська комісія дала негативну оцінку. Зауваживши, що звільнення всіх суддів, крім виключних випадків, таких як конституційний дисконтинуїтет, не відповідає європейським стандартам та принципу верховенства права, до того ж замінити всіх суддів (більше 8000 осіб) неможливо без шкоди для безперервності відправлення правосуддя (пункт 37 Висновку CDL-AD(2015)027 від 26 жовтня 2015 року).

Незважаючи на ці обставини, окремі вищі посадовці органів виконавчої влади знову нав’язують суспільству ідею тотального звільнення всіх без винятку суддів, хоча ця ідея в процесі політичної дискусії вже була відкинута. Таким чином новий сплеск подібних публічних закликів не має під собою жодних об’єктивних, правових підстав, і виглядає як особиста піар-кампанія окремих посадових осіб, спрямована на тимчасове підвищення власних політичних рейтингів за рахунок маніпулювання суспільною думкою.

Представникам виконавчої влади як публічним особам варто зменшити концентрацію особистої уваги на судовій реформі, спрямувавши натомість максимум зусиль, часу та енергії на ефективне реформування сфер власної відповідальності, зокрема, щодо виконання судових рішень задля зменшення кількості звернень наших громадян до Європейського суду з прав людини, стосовно структури правоохоронних органів, функціонування нововведень у сфері безпеки дорожнього руху.

Верховний Суд України


підбірка нормативно-правових актів, якими регулюються питання соціального захисту переселенців, надання їм різних видів пільг та державної допомоги.
Детальніше


Афоризми
Большая часть государственных расходов оплачивается собираемыми налогами. Именно с этим в значительной мере связан важный элемент принуждения. ... я обязан уплачивать ежегодный налог, хочу я этого или нет.
П.Самуэльсон, американский экономист

Відгуки і рекомендації
"Перша торф'яна компанія"
«Национальная правовая палата» - это та команда профессионалов, с которой чувствуешь безопасность и поддержку при реализации любого нового бизнес-проекта.
Детальніше


Як позначиться на результатах місцевих виборів введення мажоритарної системи?
Не змінить ситуацію
Склад рад стане "чистіше"
Необхідна змішана система виборів



Особистий кабінет

Логін
Пароль
 



  Надрукувати

© 2007-2008 Copyright Национальная Правовая Палата. Использование материалов данного сайта допускается только при наличии письменного разрешения
Разработка сайта - CodEX World Studio