Мінекономрозвитку запускає оновлений портал надання адмінпослуг poslugy.gov.ua
Міністерство економічного розвитку і торгівлі України запускає оновлену версію пілотного проекту Єдиного державного порталу надання адміністративних послуг https://www.poslugy.gov.ua/. Сьогодні за допомогою порталу вже можна отримати 16 послуг он-лайн, серед яких і ліцензії. Це значно полегшить життя українському бізнесу, зазначив заступник Міністра економічного розвитку і торгівлі України Максим Нефьодов під час презентації оновленого порталу на засіданні Уряду. Портал був створений ще у 2013 році, але лише рік тому, з приходом нової команди Мінекономрозвитку, розпочалась активна розробка е-сервісів. Сьогодні на poslugy.gov.ua вже можна отримати перші електронні послуги. Максим Нефьодов нагадав, що переведення адміністративних послуг в електронний формат – важлива складова дерегуляції. Він підкреслив, що вплив держави на розвиток бізнесу повинен бути мінімальним, а для цього необхідно зменшити бюрократичні бар’єри, які стимулюють корупцію. Скорочення кількості послуг і процедур, а також забезпечення переходу на е-сервіси дозволить зробити послуги більш ефективними і зменшити їх вартість для держави і для бізнесу. Функціонал порталу дозволяє отримати інформацію про всі адміністративні послуги, ЦНАПи чи завантажити шаблони документів. Мова йде про повноцінну електронізацію: переведення в електронний формат усієї процедури, від подачі документів до отримання ліцензій он-лайн. Основний елемент системи – це особистий кабінет, який, у першу чергу, дозволяє ідентифікувати користувача, юридичну чи фізичну особу. Через особистий кабінет користувач може формувати запити щодо надання послуг, отримання сповіщення про статус отримання послуги тощо. «Важливо було зробити кабінет зручним та максимально захищеним. Сьогодні для ідентифікації законодавчо передбачено лише Електронний цифровий підпис, та ми працюємо над тим, щоб забезпечити надійні альтернативні методи ідентифікації», - розповів Максим Нефьодов. Поява порталу дозволяє повністю змінити принципи отримання адмінпослуг. Наприклад, раніше, для того, щоб отримати ліцензію, підприємець мав зібрати пакет паперових документів і особисто подати до Кабміну. Після цього документи потрапляли до Мінекономіки, де їх почергово розглядали працівники 4-х департаментів. На кожному з цих етапів могли виникати помилки, могли губитися документи. Підприємець дізнавався про помилки лише тоді, коли отримував паперовий лист. І ніхто не знав, на якому з етапів і де саме знаходяться документи. У кращому випадку процес тривав від 10 робочих днів, а якщо підприємець отримував відмову, то все повторювалося по колу. Така бюрократична система та відчуття невідомості створювали підґрунтя для корупції та появи, так званих, «посередників». В електронній системі посередників немає. Запитання ставить сама система, і вона ж пропонує варіанти відповідей. При цьому виключається можливість «забути» про якийсь документ, бо портал просто не дасть можливості перейти на наступний етап, якщо необхідні поля не заповнено. Комплектація документів перевіряється впродовж 24 годин, після чого замовник отримає відповідне сповіщення. Потім документи одночасно опрацьовуються всіма департаментами. Якщо на якомусь з етапів виникає проблема – в особистий кабінет підприємця приходить сповіщення. В результаті строк видачі ліцензії скорочується до 2-3 днів. «Портал poslugy.gov.ua - потужний інструмент боротьби з корупцією. Як відомо, комп’ютер не бере хабарів і це доводить електронна система держзакупівель ProZorro. Електронні процедури дозволяють виключити з ланцюжка усіх посередників», - підкреслив Максим Нефьодов. Зі свого боку, заступник Міністра економічного розвитку і торгівлі України Юлія Клименко розповіла, що зараз портал пропонує 16 повністю електронізованих адміністративних послуг: 12 послуг Мінекономрозвитку та 4 послуги Державної архітектурно-будівельної інспекції. Але навіть запуск першого блоку електронних послуг означає значний економічний ефект. За оцінками міністерства, електронна подача документів лише по 12 послугам, які надає Мінекономрозвитку, дозволить заощадити бізнесу понад 500 мільйонів гривень на рік шляхом економії часу бізнесу та виключення витрат на послуги посередників. І, я підкреслюю - це підрахунки, які стосуються лише 12 послуг», - додала Юлія Клименко. У найближчих планах Мінекономрозвитку - запровадження унікальної системи сповіщення, яка буде інформувати зареєстрованих підприємців про санкції, перевірки чи про закінчення терміну дії ліцензій. Такі попередження будуть надходити в особистий електронний кабінет підприємця та дублюватися на e-mail. «Попередження про санкції – це наступний рівень співпраці держави і бізнесу, коли держава стає сервісною для своїх громадян. Таким чином ми знищуємо величезний обсяг корупційних схем. Адже, якщо підприємець заздалегідь знає про те, що його компанія, чи партнерська організація, може потрапити під санкції, то в нього є час на те, щоб вирішити це питання. Бо сьогодні часто виникають ситуації, коли про існування санкцій підприємець дізнається лише тоді, коли партія товару вже стоїть на кордоні. Для невеликої компанії така ситуація може означати банкрутство», - зазначила Юлія Клименко. Вона додала, що в найближчих планах – значне скорочення переліку адмінпослуг та електронізація 20 найбільш популярних із них. Детальніше про основні функції Єдиного державного порталу адміністративних послуг – за посиланням: http://bit.ly/1ptQ3MG Мінекономрозвитку
|