На главную страницуФорумВопрос-ответКарта сайта
ПРО НАС СТРУКТУРА ПАЛАТИ ПАРТНЕРСТВО НОВИНИ СТАТТІ ЗАХОДИ КОНТАКТИ ВИБОРЧИЙ ПРОЦЕС ЛЮСТРАЦІЯ
Послуги Палати
Принципи надання послуг
Цінова політика
Перелік послуг
Cпецифіка наших послуг
Проекти
Відкриті проекти
Проекти з паролем
Департаменти
Департамент надро- і природокористування, аграрних і земельних відношень і нерухомості
Департамент фінансового, адміністративного, господарського, корпоративного, цивільного права і аудита
Департамент кримінального права і невідкладної правової допомоги
Департамент міжнародного і міжнародного економічного права
Департамент конституційного права та виборчого процесу
РЕГІОНАЛЬНІ ВІДДІЛЕННЯ
ON-LINE КОНСУЛЬТАЦІЇ
Оподаткування спадщини
Ордер адвоката
Чи правомірні вимоги МВС про обовязківість друкування заяв та талонів при реєстрації чи знятті з реєстрації місця проживання, інших правочинах?
Чи потрібно змінювати права при зміні прізвища?
Аренда земельного паю: юридичні тонкощі користування
Як отримати реєстрацію за місцем вашого фактичного проживання?
Процедура дематеріалізації випуску акцій: порядок проведення, строки та можливі труднощі
Як продати квартиру, в якій була зроблена самостійна перебудова?
Обіг наркотичних речовин: закон і порядок
Закони України
Укази та розпорядження Президента України
Постанови та Розпорядження Кабінету Міністрів України
Накази
Двосторонні міжнародні договори









Зареєстрований президентський законопроет про судоустрій

Президентський законопроект "Про судоустрій і статус суддів" (№4734) був зареєстрований в Верховній Раді вчора ввечері 30 травня.

Проектом передбачена нова редакція закону "Про судоустрій і статус суддів", котра кореспондується з конституційними змінами в частині правосуддя. В тому числі, передбачено, що для надання професійної правової (первинної) допомоги діє адвокатура. Забезпечення права на захист від кримінального звинувачення та представництво в суді здійснюється адвокатом, за виключенням випадків, встановлених законом.

Передбачений перехід до 3-рівневої судової системи на чолі з Верховним Судом. Ліквідуються існуючі вищі спеціалізовані суди.

Суди створюються ті ліквідуються виключно законом.

Систему судоустрою складають: місцеві суди, апеляційні суди, Верховний Суд. Діють вищі спеціалізовані суди як суди першої інстанції з розгляду окремих категорій справ. Вищими  спеціалізованими судами являються:

1) Вищий суд з питань інтелектуальної власності. Суддею даного суду може бути особа, що відповідає вимогам до кандидата на посаду судді, за результатами кваліфікаційного оцінювання підтвердившого здатність здійснювати правосуддя у Вищому суді з питань інтелектуальної власності, а також відповідаюча одній з наступних вимог:

- має стаж роботи на посаді судді не менше 3 років;

-має стаж професійної діяльності представникам по справах інтелектуальної власності (патентного повіреного) не менше 5 років;

- має стаж професійної діяльності адвоката по здійсненню представництва в суді по справах про захист прав інтелектуальної власності;

- має сукупний стаж (досвід) роботи (професійної діяльності) у відповідності із вказаними вимогами не меньше 5 років.

2) Вищий антикорупційний суд. Суддею даного суду може бути особа, яка відповідає вимогам до кандидата на посаду судді, за результатами кваліфікаційного оцінювання, що підтверджує здатність здійснювати правосуддя у Вищому антикорупційному суді, а також відповідає іншим вимогам, встановлених законом.

Вищі спеціалізовані суди розглядають справи, віднесені до їх юрисдикції процесуальним законом.

Верховний суд здійснює правосуддя як суд касаційної інстанції, а у випадках, визначених процесуальним законом, - в якості суду першої або апеляційної інстанції, в порядку, встановленому процесуальним законодавтвом. До Верховного Суду входить не більше 200 суддів. В складі Верховного Суду діють:

1) Велика Палата Верховного Суду;

2) Касаційний адміністративний суд. обовязково створюються окремі палати для розгляду справ про податки, збори та інші обовязкові платежі, захисту соціальних прав, виборчому процесу та референдумі, а також по захисті політичних прав громадян.

3) Касаційний господарський суд. Створюються откремі палати для розгляду справ про банкрутство, захист прав інтелектуальної власності, а також повязаних з антимонопольним та конкурентним законодавсьвом, відносно корпоративних спорів, корпоративних прав та цінних паперів.

4) Касаційний кримінальний суд;

5) Касаційний цивільний суд.

Суддею Верховного Суду може юути особа, яка відповідає вимогам до кандидата на посаду судді, за результатами кваліфікованого оцінювання, яке підтверджує здатність здійснювати правосуддя у Верховному Суді, а також відповідає одній із наступних вимог:

1) має стаж роботи на посаді судді не меньше 10 років;

2) має наукову ступінь в галузі права та стаж наукової роботи в галузі права не меньше 10 років;

3) має досвід професіональної діяльності адвоката по здійсненню представництва в суді та/або захисту від кримінального обвинувачення як мінімум 10 років;

4) має сукупний стаж (досвід) роботи (професійної діяльності) у відповідності із вказаними вимогами по меншій мірі 10 років.

Законопроект передбачає моніторинг способу життя судді - для встановлення відповідності рівня життя судді наявного у нього та членів його сімї майна та отриманими ними доходами. Моніторинг може бути проведений за вимогою Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, Вищої ради правосуддя та в інших випадках, визначених законом. Орган, що здійснює моніторинг, зобовязаний направляти відповідну інформацію за результатами моніторингу невідкладно після завершення його проведення але не пізніше 30 днів з моменту отримання відповідної вимоги. результати моніторингу можуть бути використані для оцінки дотримання суддею правил суддівської етики.

Крім майнової декларації суддя повинен щорічно подавати декларації родинних звязків і добропорядності. Декларації публікуються на сайті ВККС.

Отже законопроект містить положення про присяжних, порядок обрання керівників судів, їх повноваження, порядок обрання на посаду судді та ін. 

Сайт "ЮРЛИГА"


підбірка нормативно-правових актів, якими регулюються питання соціального захисту переселенців, надання їм різних видів пільг та державної допомоги.
Детальніше


Афоризми
Правосудие мало-помалу превратилось в изворотливое знание, которое не может объять ни один человеческий ум без усилий и долгой подготовки.
Томас Бабингтон Маколей, английский историк, публицист, политический деятель (1800-1859 гг.)

Відгуки і рекомендації
Надія Беженар
директор ТОВ «Аудиторська компанія "Українська консалтингова група»
Не секрет, що багато в чому успіх компанії залежить від партнерських відносин. Звертаючись за правовою допомогою до фахівців Національної правової палати, ми довіряємо не лише рішення свого питання, а, в першу чергу, покладаємося на професіоналізм, гнучкий підхід до наших побажань і відповідальність у роботі.
Детальніше


Як позначиться на результатах місцевих виборів введення мажоритарної системи?
Не змінить ситуацію
Склад рад стане "чистіше"
Необхідна змішана система виборів



Особистий кабінет

Логін
Пароль
 



  Надрукувати

© 2007-2008 Copyright Национальная Правовая Палата. Использование материалов данного сайта допускается только при наличии письменного разрешения
Разработка сайта - CodEX World Studio