На главную страницуФорумВопрос-ответКарта сайта
ПРО НАС СТРУКТУРА ПАЛАТИ ПАРТНЕРСТВО НОВИНИ СТАТТІ ЗАХОДИ КОНТАКТИ ВИБОРЧИЙ ПРОЦЕС ЛЮСТРАЦІЯ
Послуги Палати
Принципи надання послуг
Цінова політика
Перелік послуг
Cпецифіка наших послуг
Проекти
Відкриті проекти
Проекти з паролем
Департаменти
Департамент надро- і природокористування, аграрних і земельних відношень і нерухомості
Департамент фінансового, адміністративного, господарського, корпоративного, цивільного права і аудита
Департамент кримінального права і невідкладної правової допомоги
Департамент міжнародного і міжнародного економічного права
Департамент конституційного права та виборчого процесу
РЕГІОНАЛЬНІ ВІДДІЛЕННЯ
ON-LINE КОНСУЛЬТАЦІЇ
Оподаткування спадщини
Ордер адвоката
Чи правомірні вимоги МВС про обовязківість друкування заяв та талонів при реєстрації чи знятті з реєстрації місця проживання, інших правочинах?
Чи потрібно змінювати права при зміні прізвища?
Аренда земельного паю: юридичні тонкощі користування
Як отримати реєстрацію за місцем вашого фактичного проживання?
Процедура дематеріалізації випуску акцій: порядок проведення, строки та можливі труднощі
Як продати квартиру, в якій була зроблена самостійна перебудова?
Обіг наркотичних речовин: закон і порядок
Закони України
Укази та розпорядження Президента України
Постанови та Розпорядження Кабінету Міністрів України
Накази
Двосторонні міжнародні договори









Прийнято в першому читанні законопроект про Конституційний Суд України

 Сьогодні парламент прийняв в першому читанні проект закону "Про Конституційний Суд України" (№ 5336-1), розроблений експертами Ради з питань судової реформи, і внесений на розгляд Верховної Ради України групою народних депутатів. Вказаний проект закону підтримали 239 народних депутатів.

Як відмітив під час виступу з трибуни один із співавторів документу Сергій Алєксєєв, проект приводить у відповідність з новою редакцією Конституції законодавство, що регулює правовідносини в сфері конституційного контролю. За його словами, Конституційний Суд виділений як самостійний та відмінний від судів інститут - орган конституційної юрисдикції.

Законопроектом, зокрема, пропонується встановити порядок призначення суддів Конституційного Суду України (КСУ) на конкурсній основі. Передбачається створення трьох конкурсних комісій, окремо для кожного суб'єкту формування КСУ: Президента, парламента та з'їзд суддів.

При чому для формування конкурсної комісії останній - найвищим органом суддівського самоврядування, котрий, як відомо, не являється постійно діючим, передбачено більш оперативний сценарій: створенням відповідної комісії буде займатись Рада суддів України. Встановлюються загальні вимоги для всіх трьох конкурсних комісій: їх склад фомується з числа юристів "з визнаним рівнем компетентності", котрі не приймають участі в конкурсному відборі на посаду судді КСУ. При цьому обговорюється, що в склад конкурсної комісії, створеної парламентом, входить меньшою мірою один представник депутатської фракції. Конкурсній комісії буде вірено функції з вивчення документів претендентів, проведенню співбесіди з ними та складання списку кандидатів, рекомендованих на посаду судді КСУ. Перелік рекомендованих повинен містити кількість кандидатур, котрі як мінімум втроє перевищує кількість вакансій.

 Крім того, пропонується нова організаційна структура КСУ: Велика палата (діє в складі всіх суддів Суду та вирішує питання зі справ за конституційним поданням та конституційним зверненням), два сенати суду (кожен діє в складі дев'яти суддів та розглядає питання про відповідність Конституції України законів України (їх окремих положень) за конституційною скаргою особи) та шість колегій суду (кожна діє в складі трьох суддів).

Для  КСУ пропонується ввести два нових інститути - спеціального радника  та забезпечувального наказу. Останній для конституційної юрисдикції являється нау-хау: воно буде застосовуватись у виключних випадках, коли існує необхідність попередити невідворотні наслідки.ю котрі можуть потягнути за собою неможливість захисту прав, про котрі йде мова в конституційній скарзі. Друга нова опція - інститут спеціального радника - вводиться тимчасово, до 1 січня 2020 року, з метою надання експертної допомоги в конституційних провадженнях за конституційною скаргою. Для здійснення функцій спеціального радника Суд за своїм рішенням може запрсити суддю у відставці іноземного органу конституційної юричдикції або представника міжнародної урядової організації, завданням котрої являється питання конституційного права. При цьому існує застереження: не може бути запрошений для здійснення цих функцій громадянин держави, котре український парламент визнав агресором.

Ще однією новацією являється механізм пролонгації строку повноважень судді КСУ. Встановлюється, що у випадку, якщо кількісний склад Суду стає меньшим, ніж це необхідно для його правомочності, внаслідок закінчення строку перебування судді на посаді або досягнення ним граничного віку (70 років), то такий суддя продовжує працювати до призначення свого  наступника, але не більше тьох місяців.

Газета українських юристів "Юридична практика"


підбірка нормативно-правових актів, якими регулюються питання соціального захисту переселенців, надання їм різних видів пільг та державної допомоги.
Детальніше


Афоризми
Где законы могут быть нарушены под предлогом общего спасения, там нет конституции.
Н. Мальбранш

Відгуки і рекомендації
"Перша торф'яна компанія"
«Национальная правовая палата» - это та команда профессионалов, с которой чувствуешь безопасность и поддержку при реализации любого нового бизнес-проекта.
Детальніше


Як позначиться на результатах місцевих виборів введення мажоритарної системи?
Не змінить ситуацію
Склад рад стане "чистіше"
Необхідна змішана система виборів



Особистий кабінет

Логін
Пароль
 



  Надрукувати

© 2007-2008 Copyright Национальная Правовая Палата. Использование материалов данного сайта допускается только при наличии письменного разрешения
Разработка сайта - CodEX World Studio