ЗАКОНОДАВЧИЙ АБСУРД. ПРИЙНЯТИЙ ВИБОРЧИЙ КОДЕКС ЗАГРОЖУЄ ФЕДЕРАЛІЗАЦІЄЮ УКРАЇНИ
Так, стаття 338 Виборчого кодексу розбиває Україну на 27 виборчих регіонів, більшість з яких співпадає з адміністративними межами областей. Згідно статті 341 кожна партія зобов’язана розподілити свій виборчий список на 27 регіональних списків. Таким чином, виборці зможуть голосувати і за партію, і за одного з її кандидатів, що, безумовно, добре, бо завдяки набраним голосам відбудеться розташування кандидатів у партійному списку. Однак далі починається те, про що, напевно, не замислювались автори закону — Верховна Рада України вперше за роки незалежності отримує депутатів, які будуть чітко структуровані по-регіонах. Де-юре вони все ще називатимуться депутатами від «Батьківщини» чи Опозиційного блоку, а де факто — це будуть депутати від Львівщини, Донеччини, а також від Закарпаття (виборчий регіон № 9) або від Чернівецької області (Буковини) (виборчий регіон № 26). Пояснювати, що може бути, якщо депутати від Закарпаття, усвідомлюючи спільних виборців, вирішать зіграти в свою політичну гру, попри партійні розбіжності, думаю, не варто. А якщо це будуть депутати неокупованої частини Донеччини (виборчий регіон № 7) або Одещини (виборчий регіон № 17)? Можна навіть здогадатися, звідки була закинута настільки блискуча ідея поділу України на регіони — майже напевно із сусідньої Росії, яка веде з нами війну. Справа в тому, що половина від депутатів російської Держдуми обирається за пропорційною системою, де є федеральна те регіональні частини списку. Щоправда в Росії, яка є формальною федерацією, правильно відчули небезпеку сепаратизму, тому виборчих регіонів там 35 і вони не співпадають з адміністративними кордонами автономних республік і областей. Ми зробили інакше — нас небезпека сепаратизму не турбує. В такому разі нас має хвилювати небезпека гібридної війни, яка маскується під сепаратизм регіонів, адже з 2014 року окупанти починали ховатися саме за вимогою федералізації України, якій так необачно допомагають наші депутати тепер. Іншими словами, в такому вигляді Виборчий кодекс містить загрози національній безпеці і не може бути прийнятий у другому читанні. Якщо тільки депутати не знайдуть вихід у процесі підготовки поправок. P.S. Здається я розумію чому 26 депутатів Опозиційного блоку з такою охотою віддали голоси за законопроект своїх політичних опонентів, проголосувавши разом із «Батьківщиною» та «Самопоміччю», де так люблять докоряти таким коаліції. Юридичний Вісник України
|