На главную страницуФорумВопрос-ответКарта сайта
ПРО НАС СТРУКТУРА ПАЛАТИ ПАРТНЕРСТВО НОВИНИ СТАТТІ ЗАХОДИ КОНТАКТИ ВИБОРЧИЙ ПРОЦЕС ЛЮСТРАЦІЯ
Послуги Палати
Принципи надання послуг
Цінова політика
Перелік послуг
Cпецифіка наших послуг
Проекти
Відкриті проекти
Проекти з паролем
Департаменти
Департамент надро- і природокористування, аграрних і земельних відношень і нерухомості
Департамент фінансового, адміністративного, господарського, корпоративного, цивільного права і аудита
Департамент кримінального права і невідкладної правової допомоги
Департамент міжнародного і міжнародного економічного права
Департамент конституційного права та виборчого процесу
РЕГІОНАЛЬНІ ВІДДІЛЕННЯ
ON-LINE КОНСУЛЬТАЦІЇ
Оподаткування спадщини
Ордер адвоката
Чи правомірні вимоги МВС про обовязківість друкування заяв та талонів при реєстрації чи знятті з реєстрації місця проживання, інших правочинах?
Чи потрібно змінювати права при зміні прізвища?
Аренда земельного паю: юридичні тонкощі користування
Як отримати реєстрацію за місцем вашого фактичного проживання?
Процедура дематеріалізації випуску акцій: порядок проведення, строки та можливі труднощі
Як продати квартиру, в якій була зроблена самостійна перебудова?
Обіг наркотичних речовин: закон і порядок
Закони України
Укази та розпорядження Президента України
Постанови та Розпорядження Кабінету Міністрів України
Накази
Двосторонні міжнародні договори









У КС почали розбиратися зі скаргами громадян на законодавство

 Непробний запуск

Ухвалою першої колегії другого сенату Конституційного Суду було відкрито провадження за конституційною скаргою Євгена Ращенка. 8 суддів відкрили засідання 21.05.2018 о 14:00.

Після виступу доповідача у справі Михайла Запорожця головуючий суддя Олександр Тупицький запропонував представникам сенату поставити запитання. Після чого Наталя Шаптала уточнила, чи є перешкоди для ініціювання безпосереднього розгляду справи. Таких не виявилось, і почалася частина пленарного засідання.

Але слухання було дещо незвичним: заявник був відсутній, оскільки його обов’язкова участь не передбачена законом. Отже, суддям довелося певною мірою виступити в ролі сторін, опонуючи один одному під час засідання.

Покараний за неповагу

Отже, Є.Ращенко вважає неконституційною ч.2 ст.2211 КпАП в редакції, що діяла до внесення змін законом «Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів» від 3.10.2107 №2147-VIII. Ця норма унеможливлює будь-яке оскарження постанови суду про призначення покарання за прояв неповаги до служителів Феміди, включаючи КС.

І якщо касаційне оскарження у певних справах дійсно не передбачене, то право на апеляційний перегляд безпосередньо закріплене в Основному Законі. Принаймні так вважає скаржник і доводить, що дана стаття порушує право на судовий захист, нівелює загальні принципи судочинства й опосередковано порушує принцип індивідуалізації юридичної відповідальності особи, передбачений ч.2 ст.61 Конституції.

Суть подання полягає в тому, що постановою судді Одеського окружного адміністративного суду Є.Ращенка (до речі, начальника відділу правового забезпечення Головного управління Національної поліції в Одеській області) притягнуто до адміністративної відповідальності. Йому інкримінували порушення ч.1 ст.1853 КпАП — прояв неповаги до суду під час слухання адміністративної справи №815/1409/17.

Є.Ращенко стверджував, що не був представником ГУНП в Одеській області та не брав участі у розгляді вказаної справи. Однак суддя, за словами скаржника, не встановила особи, винної в невиконанні вимог суду, не з’ясувала обставин вчинення проступку. Крім того, постанову про накладення адміністративного стягнення ухвалила за його відсутності, позбавивши тим самим можливості скористатися передбаченими КпАП правами, зокрема на захист.

Розмір стягнення сягав 340 грн., однак питання принципу виявилося надто вагомим. Але шлях до оскарження заступила несправедлива, на погляд Є.Ращенка, норма. Адже Одеський апеляційний адміністративний суд відмовив йому у відкритті провадження, пославшись на неможливість оскарження такої постанови.

Спроба скасувати відмову у Вищому адміністративному суді також не увінчалась успіхом через те ж вето, закріплене КпАП.

Тому, вичерпавши всі способи захисту, Є.Ращенко вирішив домогтися справедливості шляхом звернення до КС. До речі, паралельно він ще ініціював притягнення судді до дисциплінарної відповідальності, поскаржившись до Вищої ради правосуддя.

Нетиповий розгляд

Обговорення обставин справи на відкритій частині пленарного засідання не було. Однак члени сенату могли з’ясувати певні факти в судді-доповідача. Зокрема, Віктор Городовенко уточнив, чи складався щодо скаржника протокол про вчинення адмінправопорушення, як це передбачено КпАП. На що М.Запорожець відповів: якщо це питання матиме значення для розгляду справи, він його додатково дослідить.

Також В.Городовенко зауважив, що у матеріалах справи немає згадки про рішення Ради суддів від 4.11.2016 №74, яке стосувалося саме притягнення винних осіб до відповідальності за неповагу до суду. На його думку, позиція органу суддівського самоврядування має значення для розгляду цієї конституційної скарги. Адже в рішенні містяться роз’яснення щодо проявів неповаги до суду.

Його підтримав і суддя-доповідач. Тому О.Тупицький запропонував подати відповідне клопотання про долучення цього рішення до матеріалів справи, але вже на закритій частині засідання, щоб не порушувати вимоги до процедури письмового провадження.

Після цього представники сенату завершили відкриту частину розгляду першої конституційної скарги. Але не відомо, скільки доведеться чекати на винесення рішення.

Закон і Бізнес 


підбірка нормативно-правових актів, якими регулюються питання соціального захисту переселенців, надання їм різних видів пільг та державної допомоги.
Детальніше


Афоризми
Шум оружия заглушает голос законов.
М. Монтень

Відгуки і рекомендації
"Перша торф'яна компанія"
«Национальная правовая палата» - это та команда профессионалов, с которой чувствуешь безопасность и поддержку при реализации любого нового бизнес-проекта.
Детальніше


Як позначиться на результатах місцевих виборів введення мажоритарної системи?
Не змінить ситуацію
Склад рад стане "чистіше"
Необхідна змішана система виборів



Особистий кабінет

Логін
Пароль
 



  Надрукувати

© 2007-2008 Copyright Национальная Правовая Палата. Использование материалов данного сайта допускается только при наличии письменного разрешения
Разработка сайта - CodEX World Studio