На главную страницуФорумВопрос-ответКарта сайта
ПРО НАС СТРУКТУРА ПАЛАТИ ПАРТНЕРСТВО НОВИНИ СТАТТІ ЗАХОДИ КОНТАКТИ ВИБОРЧИЙ ПРОЦЕС ЛЮСТРАЦІЯ
Послуги Палати
Принципи надання послуг
Цінова політика
Перелік послуг
Cпецифіка наших послуг
Проекти
Відкриті проекти
Проекти з паролем
Департаменти
Департамент надро- і природокористування, аграрних і земельних відношень і нерухомості
Департамент фінансового, адміністративного, господарського, корпоративного, цивільного права і аудита
Департамент кримінального права і невідкладної правової допомоги
Департамент міжнародного і міжнародного економічного права
Департамент конституційного права та виборчого процесу
РЕГІОНАЛЬНІ ВІДДІЛЕННЯ
ON-LINE КОНСУЛЬТАЦІЇ
Оподаткування спадщини
Ордер адвоката
Чи правомірні вимоги МВС про обовязківість друкування заяв та талонів при реєстрації чи знятті з реєстрації місця проживання, інших правочинах?
Чи потрібно змінювати права при зміні прізвища?
Аренда земельного паю: юридичні тонкощі користування
Як отримати реєстрацію за місцем вашого фактичного проживання?
Процедура дематеріалізації випуску акцій: порядок проведення, строки та можливі труднощі
Як продати квартиру, в якій була зроблена самостійна перебудова?
Обіг наркотичних речовин: закон і порядок
Закони України
Укази та розпорядження Президента України
Постанови та Розпорядження Кабінету Міністрів України
Накази
Двосторонні міжнародні договори









Компенсація громадянам за добровільну відмову від земельної ділянки. На скільки реально?

 18 грудня 2019 року у Верховній Раді України зареєстровано Проект Закону про внесення змін до  Земельного кодексу України щодо компенсації громадянам України за добровільну відмову від права на отримання земельних ділянок.

Зокрема, даним законом пропонується запровадити виплату грошової компенсації тим громадянам, які добровільно відмовляться від безоплатного отримання земельний ділянок у власність. 

Так, автори законопроекту пропонують доповнити статтю 121 Земельного кодексу України частиною 4 такого змісту: "У разі добровільної відмови від права на одержання земельної ділянки для ведення фермерського господарства, та/або земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства, та/або земельної ділянки для ведення садівництва, та/або земельної ділянки для будівнитва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) у селях, та/або земельної ділянки для індивідуального дачного будівництва для будівництва індивідуальних гаражів, - громадяни Українимають право на отримання компенсації за таку відмову. Про добровільну відмову від права на одержанняземельної ділянки та отримання компенсації громадянином України подається заява до представницького органу територіальної громади, в якій він має право на одержання відповідної земельної ділянки".

Передбачається, що грошові компенсації будуть виплачуватися з бюджету відповідної територіальної громади в межах виділених коштів у порядку жеребкування, а представницькі органи територіальних громад зобов'язані щороку передбачати у відповідних бюджетах виділення коштів на виплату відповідних компенсацій. 

Зважаючи на те, що на всіх бажаючих громадян України безкоштовної землі об'єктивно не вистачить, дана пропозиція видається прогресивною та такою, що може вирішити проблему для багатьох громадян в отриманні земельних ділянок, які довгі роки не можуть добитися реалізації свого права. 

Проте, водночас, виникають і обгрунтовані питання, пов'язані з виконанням даного положення, якщо його буде втілено у життя. 

1. Місцевим територіальним громадам надається право передбачати у своїх бюджетах виділення коштів на виплату таких компенсацій. Розмір коштів, які буде закладено для виплати компенсації для відповідної територіальної громади не встановлюється. Проте незрозумілим залишається джерело надходження кошті, за рахунок яких буде виконуватися така норма. Тому сумнівним видається наявність достатнього фінансування для реалізації такого положення. 

Разом із тим, спосіб визначення того, хто може отримати таку компенсацію, у форматі жеребкування, означає, що не кожен зможе реалізувати навіть таке право, зважаючи на нестачу коштів, і неважко передбачити що буде створюватися черга з таких громадян, а тому, не виключено, матиме місце зловживання таким правом. 

2. У запропонованому законопроекті вводиться таке поняття, як  "представницький орган територіальної громади, в якій віни має право на одержання відповідної земельної ділянки". Проте законом не встановлено жодних обмежень для громадян, які бажають отримати земельні ділянки в межах безоплатної приватизації за місцезнаходження земельної ділянки. Очевидно, що відповідні представницькі органи територіальних громад будуть визначати  самостійно чи має певний громадянин право на отримання грошової компенсації за відмову від безоплатного отримання земельних ділянок.

Очевидно, що залежно від регіону і розташування, вартість аналогічних булянок відрізнятимуться, тому, все-таки, певну соціальну несправедливість дана законодавча ініціатива не вирішить. 

Протокол
юридичний інтернет-ресурс 


підбірка нормативно-правових актів, якими регулюються питання соціального захисту переселенців, надання їм різних видів пільг та державної допомоги.
Детальніше


Афоризми
Предосторожность проста, а раскаяние многосложно
И. Гете

Відгуки і рекомендації
"Перша торф'яна компанія"
«Национальная правовая палата» - это та команда профессионалов, с которой чувствуешь безопасность и поддержку при реализации любого нового бизнес-проекта.
Детальніше


Як позначиться на результатах місцевих виборів введення мажоритарної системи?
Не змінить ситуацію
Склад рад стане "чистіше"
Необхідна змішана система виборів



Особистий кабінет

Логін
Пароль
 



  Надрукувати

© 2007-2008 Copyright Национальная Правовая Палата. Использование материалов данного сайта допускается только при наличии письменного разрешения
Разработка сайта - CodEX World Studio