На главную страницуФорумВопрос-ответКарта сайта
ПРО НАС СТРУКТУРА ПАЛАТИ ПАРТНЕРСТВО НОВИНИ СТАТТІ ЗАХОДИ КОНТАКТИ ВИБОРЧИЙ ПРОЦЕС ЛЮСТРАЦІЯ
Послуги Палати
Принципи надання послуг
Цінова політика
Перелік послуг
Cпецифіка наших послуг
Проекти
Відкриті проекти
Проекти з паролем
Департаменти
Департамент надро- і природокористування, аграрних і земельних відношень і нерухомості
Департамент фінансового, адміністративного, господарського, корпоративного, цивільного права і аудита
Департамент кримінального права і невідкладної правової допомоги
Департамент міжнародного і міжнародного економічного права
Департамент конституційного права та виборчого процесу
РЕГІОНАЛЬНІ ВІДДІЛЕННЯ
ON-LINE КОНСУЛЬТАЦІЇ
Оподаткування спадщини
Ордер адвоката
Чи правомірні вимоги МВС про обовязківість друкування заяв та талонів при реєстрації чи знятті з реєстрації місця проживання, інших правочинах?
Чи потрібно змінювати права при зміні прізвища?
Аренда земельного паю: юридичні тонкощі користування
Як отримати реєстрацію за місцем вашого фактичного проживання?
Процедура дематеріалізації випуску акцій: порядок проведення, строки та можливі труднощі
Як продати квартиру, в якій була зроблена самостійна перебудова?
Обіг наркотичних речовин: закон і порядок
Закони України
Укази та розпорядження Президента України
Постанови та Розпорядження Кабінету Міністрів України
Накази
Двосторонні міжнародні договори









У Кабміні пропонують скасувати штамп у паспорті та ввести декларування місця проживання: деталі

 Міністр цифрової трансформації Михайло Федоров повідомив, що незабаром буде скасовано штамп у паспорті з місцем реєстрації. Відповідні зміни, за його словами, закладено у законопроект «Про реалізацію публічних електронних послуг з реєстрації та декларування місця проживання в Україні» 5463 від 5 травня 2021 року.

Як зазначають автори проекту, скасовується паперовий документообіг; виключається можливість дублювання реєстрації у різних реєстрах територіальних громад; органи будуть обмінюватися інформацію про місце проживання без залучення особи тощо.

Також автори законопроекту підкреслюють, що ним закріплюється право власника житла скасувати задеклароване чи зареєстроване місце проживання третіх осіб у житлі, що йому належить за підстав, зазначених у законі, без рішення суду.

Отже, законопроект охоплює питання електронних послуг з реєстрації та декларування місця проживання фізичних осіб, реєстрації фізичних осіб та обігу даних в електронних реєстрах, базах даних, порядок їх подання, обробки, зберігання і передачі.

Документом, зокрема, вносяться зміни до Закону «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні», якими повністю виключається стаття 6 «Реєстрація місця проживання особи», відповідно до якої громадянин України, а також іноземець чи особа без громадянства, зобов’язані протягом 30 календарних днів після зняття з реєстрації місця проживання та прибуття до нового місця проживання зареєструвати своє місце проживання; батьки або інші законні представники зобов’язані зареєструвати місце проживання новонародженої дитини протягом трьох місяців з дня державної реєстрації її народження.

Також повністю виключається стаття 6-1 «Особливості реєстрації місця проживання бездомних осіб», стаття 7 «Зняття з реєстрації місця проживання», і відповідно, статті 9-1, 10, 11, 11-1, 11-2 (яка регулює функціонування Реєстру територіальної громади), 11-3 (доступ до реєстрів територіальних громад). Ці питання будуть регулюватися новим законом.

У ст. 80 Закону «Про пенсійне забезпечення» передбачається, що заява про призначення пенсії подається до одного з органів, зазначених у статті 81 цього Закону, за місцем звернення і незалежно від місця роботи чи місця проживання заявника.

У Законі «Основи законодавства України про охорону здоров'я» встановлюється, що вторинна і третинна медична допомога надаються незалежно від задекларованого/зареєстрованого місця проживання особи.

Змінами до Закону «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» передбачається, що скасовується необхідність подання довідки житлово-експлуатаційної організації для отримання страхової виплати. Разом з тим, має бути подана декларація про майно та доходи осіб, які входять до складу сім’ї.

У Законі «Про військовий обов'язок і військову службу» вказується, що у випадку декларування або реєстрації місця проживання особи за декларацією (заявою), поданою в електронній формі, взяття на військовий облік, зняття з військового обліку призовників, військовозобов’язаних та резервістів здійснюється відповідними районними (міськими) територіальними центрами комплектування та соціальної підтримки на підставі відомостей про призовника/військовозобов’язаного/резервіста в електронній формі, надісланих органами реєстрації через єдину інформаційну систему МВС до Єдиного державного реєстру призовників, військовозобов’язаних та резервістів тощо.

Що за декларування

Вводиться нове поняття – декларування місця проживання (перебування) – це повідомлення особою органу реєстрації адреси свого місця проживання (перебування) з подальшим внесенням такої інформації до реєстру територіальної громади.

При цьому автори підкреслюють, що цей закон не буде регулювати відносини, пов’язані з виникненням, переходом та припиненням права власності на житло, а також проживання у житлі (права користування житлом).

«Факт декларування місця проживання особи не є підставою для набуття особою права володіння, користування та розпорядження житлом (у тому числі, не є підставою для вселення чи визнання за особою права на проживання та/або права користування житлом), що знаходиться за адресою, про проживання в якому особа повідомила.

Декларування місця проживання / перебування особи, реєстрація місця проживання особи або їх відсутність не можуть бути умовою реалізації прав і свобод, передбачених Конституцією, законами чи міжнародними договорами України, або підставою для їх обмеження», - зазначено у законопроекті.

Як зазначено у проекті Закону, метою декларування (реєстрації) місця проживання (перебування) особи є:

1) створення умов для реалізації окремих прав особи, зокрема виборчих прав, отримання окремих соціальних, публічних, адміністративних послуг, у випадках передбачених законодавством;

2) ведення офіційного листування та здійснення іншої комунікації з особою;

3) використання знеособлених даних реєстрів територіальних громад для обґрунтованого прийняття програм економічного і соціального розвитку адміністративно-територіальних одиниць, розподілу коштів державного бюджету, а також для статистичних, наукових потреб тощо.

Особа одночасно може мати виключно одне зареєстроване або одне задеклароване місце проживання (перебування).

Однак, особа, місце проживання якої зареєстроване у житлі, яке знаходиться на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях, АР Крим та міста Севастополя, може задекларувати місце свого проживання без зняття з реєстрації місця свого попереднього проживання.

Порядок декларування місця проживання (перебування), реєстрації місця проживання, зміни місця проживання, зняття з реєстрації місця проживання, скасування декларування місця проживання (перебування), реєстрації місця проживання, зняття з реєстрації місця проживання, форми декларацій (заяв), необхідних для декларування місця проживання (перебування), реєстрації місця проживання, зміни місця проживання, зняття з реєстрації місця проживання, порядок ведення, надання та передачі інформації з реєстру територіальної громади встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Види житла, в якому місце проживання (перебування) особи може бути задеклароване або зареєстроване

Місце проживання (перебування) особи може бути задекларовано у:

1) житлі, яке знаходиться у приватній власності;

2) житлі, призначеному для короткострокового проживання, гуртожитках які, не належать особам на праві власності, спільної власності (спільної часткової або спільної сумісної власності), житлі, призначеному для тимчасового проживання, житлі, яке розташоване на території військової частини, пункті тимчасового розміщення біженців, спеціалізованій соціальній установі, закладі соціального обслуговування та соціального захисту, стаціонарній соціально-медичній установі та інших закладах соціальної підтримки (догляду) (далі – інші житлові приміщення).

Місце проживання осіб, які проживають у житлі комунальної власності, що підлягає приватизації, а також місце проживання особи у службовому житлі – реєструється.

Місце проживання (перебування) не може бути задекларованим, зареєстрованим у:

1) закладах охорони здоров’я;

2) слідчих ізоляторах, установах виконання покарань, ізоляторах тимчасового тримання, пунктах (місцях) тимчасового тримання осіб, спеціально обладнаних приміщеннях, пунктах тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства, які незаконно перебувають в Україні;

3) садових і дачних будинках до їх переведення у житло у встановленому порядку.

Зв'язок декларування (реєстрації) місця проживання (перебування) із правами на житло

Декларування місця проживання (перебування) особи не є підставою:

1) підтвердження права на проживання у житлі (користування житлом);

2) вселення особи у житло або виселення з нього;

3) підтвердження факту проживання (не проживання) у житлі з метою його приватизації або набуття права на спадкування за законом на житло, в якому задеклароване місце проживання, або майно, що знаходиться за адресою задекларованого місця проживання;

4) підтвердження факту оренди (найму) житла чи іншого платного користування житлом;

5) встановлення або припинення будь-яких прав та обов'язків для інших осіб, які проживають у житлі.

Реєстрація місця проживання особи у житлі комунальної власності, що підлягає приватизації, а також у службовому житлі, підтверджує право на проживання особи в цьому житлі.

Загальний порядок декларування (реєстрації) місця проживання (перебування) особи

Громадянин України, а також іноземець чи особа без громадянства, які постійно або тимчасово проживають в Україні, зобов’язані протягом 30 календарних днів після прибуття до нового місця проживання задекларувати або зареєструвати його. Іноземець чи особа без громадянства, який отримав довідку про звернення за захистом в Україні протягом тридцяти календарних з дня її отримання повинен задекларувати місце свого перебування.

Батьки, (усиновлювачі), опікуни, піклувальники або інші законні представники (далі – законні представники) зобов’язані зареєструвати або задекларувати місце проживання (перебування) новонародженої дитини протягом трьох місяців з дня державної реєстрації її народження.

Зареєстрованим або задекларованим місцем проживання (перебування) особи віком до 10 років є зареєстроване або задеклароване місце проживання (перебування) її законних представників, або одного з них, з ким проживає дитина, за згодою іншого законного представника.

Зареєстрованим або задекларованим місцем проживання (перебування) особи віком від 10 до 14 років є зареєстроване або задеклароване місце проживання (перебування) її законних представників, або одного з них, з ким проживає дитина, за згодою іншого законного представника, якщо інше місце проживання не встановлено за згодою між дитиною та батьками (усиновлювачами, опікуном) або організацією, яка виконує щодо неї функції опікуна.

Іноземці та особи без громадянства зобов’язані задекларувати або зареєструвати своє місце проживання та місце проживання дітей віком до 14 років (у тому числі новонароджених дітей), батьками або іншими законними представниками яких вони є, протягом тридцяти календарних днів після отримання посвідки на постійне проживання, посвідки на тимчасове проживання, посвідчення біженця, посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту, посвідчення особи, якій надано тимчасовий захист або після зняття з реєстрації місця проживання.

Декларування або реєстрація місця проживання (перебування) особи здійснюється за декларацією (заявою), поданою особою до органу реєстрації, у тому числі через центр надання адміністративних послуг, у тому числі засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (далі – електронна форма).

Якщо попереднє місце проживання особи було зареєстроване, зняття з реєстрації з попереднього місця проживання здійснюється за заявою особи.

Якщо попереднє місце проживання (перебування) особи було задеклароване, внесення змін до реєстру територіальної громади здійснюється без заяви особи на підставі повідомлення, отриманого від органу реєстрації, в якому особа задекларувала своє нове місце проживання (перебування).

Декларування місця проживання (перебування) особи

Повнолітня особа декларує місце свого проживання (перебування) самостійно.

У разі якщо особа не може самостійно звернутися до органу реєстрації, декларування її місця проживання (перебування), зміна місця проживання (перебування) може бути здійснена за зверненням її законного представника або представника на підставі довіреності, посвідченої в установленому законом порядку.

Особа віком від 14 до 18 років самостійно декларує місце свого проживання (перебування) за задекларованим місцем проживання (перебування) законних представників або одного з них без їх згоди.

Особа віком від 14 до 18 років самостійно декларує місце свого проживання (перебування) за іншим, ніж зареєстроване або задеклароване місце проживання (перебування) законних представників, за згодою цих законних представників або одного з них, крім випадків встановлених статтею 16 цього Закону.

У разі, якщо особа не досягла 14-річного віку, визнана судом обмежено дієздатною або недієздатною, - декларування місця проживання (перебування) здійснюється одним із законних представників за згодою іншого законного представника.

Декларування місця проживання (перебування) особи за декларацією законного представника здійснюється за згодою інших законних представників. У разі подання декларації в електронній формі, згода іншого законного представника / представників підтверджується їх кваліфікованими електронними підписами або засвідчується кваліфікованим електронним підписом нотаріуса. У разі, якщо місце проживання законних представників зареєстроване / задеклароване за однією адресою, згода іншого законного представника не надається.

За бажанням батьків чи одного з них документи або інформація для декларування місця проживання новонародженої дитини, можуть бути подані органам державної реєстрації актів цивільного стану під час проведення державної реєстрації народження дитини. Органи державної реєстрації актів цивільного стану в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, направляють зазначені документи (інформацію) органам реєстрації для внесення інформації до реєстру територіальної громади про задеклароване місце проживання новонародженої дитини.

Декларування місця проживання новонародженої дитини може здійснюватися також на підставі направлених органами соціального захисту населення даних, що зазначив законний представник, з яким постійно проживає дитина, у заяві про призначення допомоги при народженні дитини.

Порядок декларування місця проживання (перебування) особи

Для декларування місця проживання (перебування) подаються:

1) декларація про місце проживання, яка зокрема містить інформацію про:

прізвище, ім’я, по батькові особи (за наявності);

дата та місце народження особи;

відомості про громадянство особи;

адреса місця проживання (перебування), яке декларується;

попереднє місце проживання особи із зазначенням адреси житла (якщо попереднє місце проживання особи було зареєстровано або задекларовано);

контактні дані особи: номер телефону, адреса електронної пошти, інші засоби зв’язку (за наявності);

реквізити відповідного паспортного документа особи, довідки про звернення за захистом в Україні (вид документа, серія та/або номер, дата та орган видачі), а для дитини віком до 14 років – серія, номер, дата та орган видачі свідоцтва про народження або документа, що підтверджує факт народження, виданого компетентним органом іноземної держави;

реквізити (вид документа, серія та/або номер, дата та орган видачі) паспортного документа іноземця або особи без громадянства (для осіб, які реєструють або декларують місце свого проживання на підставі посвідки на постійне проживання або посвідки тимчасове проживання);

унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі особи (за наявності);

інформація про податковий номер (реєстраційний номер облікової картки платників податків з Державного реєстру фізичних осіб - платників податків) або повідомлення про відмову від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган);

окремий номер запису в Єдиному державному реєстрі призовників, військовозобов’язаних та резервістів (за наявності) або відомості, зазначені у військово-обліковому документі (посвідченні про приписку до призовної дільниці (для призовників), військовому квитку або тимчасовому посвідченні (для військовозобов’язаних та резервістів), перелік яких встановлюється Кабінетом Міністрів України (крім випадків перебування особи на спеціальному обліку);

прізвище, ім’я та по батькові (за наявності) законного представника (представників), представника особи та відомості про документ, що посвідчує повноваження законного представника або представника (у разі подання декларації представником);

контактні дані законного представника (представників), представника: номер телефону, адреса електронної пошти, інші засоби зв’язку (за наявності);

інформація про уповноважену особу (прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) та посада), яка надала згоду для декларування місця проживання (перебування) особи у випадках встановлених цим Законом;

дата декларування місця проживання (перебування).

2) паспортний документ особи, довідка про звернення за захистом в Україні. Якщо особа не досягла 14 років, подається свідоцтво про народження. Якщо у свідоцтві про народження особи, яка не досягла 14 років зазначено, що один із батьків є іноземцем або особою без громадянства, додатково, стосовно особи, яка не досягла 14 років, для декларування місця проживання вперше, подається довідка про реєстрацію особи громадянином України.

Іноземці та особи без громадянства, які для реєстрації або декларування місця проживання подали посвідку на постійне проживання або посвідку на тимчасове проживання, додатково подають паспортний документ іноземця або документа, що посвідчує особу без громадянства або рішення про визнання особою без громадянства, видане центральним органом виконавчої влади, що реалізує політику у сфері реєстрації фізичних осіб та засвідчений у встановленому законодавством порядку, переклад українською мовою сторінки паспортного документа іноземця або документа, що посвідчує особу без громадянства, з особистими даними.

3) інформація (квитанція) про сплату адміністративного збору фіксується в інформаційній системі, через яку подавалася декларація;

4) документи, що підтверджують право на проживання в житлі, адреса якого декларується для проживання (інформація про житло (документи), що підтверджують право власності на житло, рішення суду, яке набрало законної сили, про надання особі права на вселення до житла, визнання за особою права користування житлом, приміщеннями, договір оренди або інші документи).

У разі відсутності зазначених документів, декларування місця проживання особи здійснюється за згодою власника (співвласників), уповноважених осіб житла (інших житлових приміщень).

Зазначені документи або згода не вимагаються при декларуванні місця проживання неповнолітніх дітей за адресою задекларованого місця проживання батьків/одного з батьків або законного представника/представників.

У разі подання особою декларації про проживання (перебування) в інших житлових приміщеннях, особа додатково подає документи, що підтверджують право на проживання в житлі, адреса якого зазначається під час декларування місця проживання, або подає письмову згоду власника такого житла, уповноважених осіб.

У разі особистого відвідування органу реєстрації, заява формується посадовою особою органу реєстрації з використанням відповідних програмно-технічних засобів та відтворюється у паперовій формі.

Внесення інформації про задеклароване (зареєстроване) місце проживання до реєстру територіальних громад

Також вводиться поняття міжвідомча електронна взаємодія – обмін інформацією, що здійснюється між реєстрами територіальних громад, відомчою інформаційною системою (далі – ВІС) центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері реєстрації фізичних осіб, Єдиним державним демографічним реєстром (далі – Реєстр), Єдиною інформаційною системою Міністерства внутрішніх справ України та іншими інформаційно-телекомунікаційними системами.

Внесення інформації до реєстру територіальної громади про задеклароване місце проживання (перебування) особи здійснюється в день подання особою документів (у тому числі в електронній формі) або на наступний робочий день, у разі подання документів через центр надання адміністративних послуг або отримання органом реєстрації інформації в електронній формі поза робочим часом.

Про внесення до реєстру територіальної громади інформації про задеклароване місце проживання (перебування) особи, за декларацією поданою в електронній формі, орган реєстрації у день внесення відповідної інформації повідомляє особу засобами телефонного, електронного або поштового зв’язків.

Внесення інформації до реєстру територіальної громади про задеклароване місце проживання (перебування) особи здійснюється органом реєстрації з одночасним повідомленням органу реєстрації за попереднім місцем проживання (перебування) про зміну особою місця проживання (перебування) (за наявності).

Орган реєстрації в день отримання від іншого органу реєстрації, в якому особа декларує місце проживання (перебування), повідомлення про зміну особою місця проживання або заяви про зняття з реєстрації попереднього місця проживання (перебування), вносить відповідні зміни до реєстру територіальної громади.

Отримання згоди власника житла на декларування особою свого місця проживання (перебування) за адресою цього житла.

Особа, що декларує своє місце проживання (перебування) у житлі, яке не є її власністю (співвласністю), під час декларування подає згоду власника (співвласників, уповноважених осіб) житла, інших житлових приміщень у порядку встановленому КМУ.

У разі декларування місця проживання особою, яка є власником (співвласником) цього житла, згода інших співвласників або інших осіб, місце проживання яких задекларовано у цьому житлі, не вимагається.

Відмова особі у декларуванні місця проживання (перебування)

Орган реєстрації під час отримання декларації про місце проживання (перебування) особи відмовляє такій особі у внесенні до реєстру територіальної громади інформації про задеклароване її місце проживання (перебування), у разі:

1) наявності у Державному реєстрі прав на нерухоме майно обтяжень щодо житла, яке особа декларує як місце проживання, а саме заборони на користування або проживання у житлі, за адресою якого декларується місце проживання;

2) відомості Державного реєстру прав на нерухоме майно не співпадають з відомостями у поданих особою документах або поданою інформацією;

3) особа подала не в повному обсязі передбачені цим Законом документи або дані;

4) у поданих особою документах або даних містяться недостовірні відомості або подані нею документи є недійсними або строк дії паспортного документа іноземця або особи без громадянства, які на законних підставах проживають на території України, закінчився;

5) для декларування місця проживання (перебування) звернулася особа, яка не досягла 14-ти років, або не уповноважена для подання документів особа;

6) житлу, яке декларує особа як місце проживання (перебування), не присвоєна в установленому порядку адреса;

7) за адресою, яке декларує особа як місце проживання (перебування), значиться об’єкт нерухомого майна, який не належить до житла;

8) дані реєстру територіальної громади щодо задекларованого місця проживання законних представників особи віком до 14 років не співпадають з даними декларації, поданої щодо цієї особи;

9) дані реєстру територіальної громади щодо задекларованого місця проживання законних представників особи віком від 14 до 18 років не співпадають з даними декларації, поданої цією особою.

У разі подання особою декларації не через уповноважену особу органу реєстрації, орган реєстрації повідомляє особу про відмову їй у внесенні інформації до реєстру територіальної громади про задеклароване нею місце проживання (перебування) засобами електронного, телефонного або поштового зв’язку на наступний робочий день після прийняття такого рішення.

Особливості декларування місця проживання особою, яка навчається в навчальному закладі

Особа, яка навчається в навчальному закладі, та декларує місце проживання у гуртожитку, що належить до сфери управління цього навчального закладу, може доручити подання декларації про своє місце проживання та необхідних документів відповідній уповноваженій особі з управління (утримання) такого гуртожитку. Таке доручення засвідчується уповноваженою особою навчального закладу, у якому навчається особа, і є згодою для декларування особою місця проживання у гуртожитку, що належить до сфери управління цього навчального закладу.

Під час подання декларації про місце проживання у гуртожитку навчального закладу в електронній формі, згода уповноваженої особи навчального закладу засвідчується кваліфікованим електронним підписом уповноваженої особи з управління (утримання) такого гуртожитку.

Під час декларування особою, яка навчається в навчальному закладі, місця проживання у гуртожитку цього навчального закладу, згода законного (законних) представників особи віком від 14 до 18 років не вимагається.

Скасування відомостей про задеклароване місце проживання (перебування) особи.

Відомості про задеклароване місце проживання (перебування) особи скасовуються органом реєстрації в разі їх проведення з порушенням вимог законодавства або у разі його проведення на підставі підроблених, недійсних або анульованих документів.

У разі виявлення центральним органом виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері реєстрації фізичних осіб, порушень законодавства органом реєстрації під час відповідної реєстраційної дії, такому органу надсилається повідомлення щодо необхідності проведення перевірки стосовно здійснення такої реєстраційної дії. У разі підтвердження зазначених порушень, відомості щодо задекларованого місця проживання (перебування) особи скасовуються.

Також законопроект містить розділ IV «Реєстрація та зняття з реєстрації місця проживання».

Реєстрація місця проживання особи здійснюється відповідно до вимог, встановлених для декларування місця проживання особи.

Документами, що підтверджують право на проживання в житлі, адреса якого зазначається під час реєстрації є: ордер, рішення суду, яке набрало законної сили, про надання особі права на вселення до житла, визнання за особою права користування житлом, приміщеннями або інші документи. У разі відсутності зазначених документів, реєстрація місця проживання особи у житлі державної або комунальної власності здійснюється за згодою наймача та членів його сім’ї або осіб, місце проживання яких зареєстроване у цьому житлі.


Зміни до законів

Окрім вказаних на початку змін до Закону «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» та інших, законопроект вносить зміни до цілої низки законів, а також до Сімейного та Цивільного кодексів.

Зміни до Закону «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень»

У статті 10 встановлюється, що державний реєстратор за повідомленням органу опіки і піклування вносить до Державного реєстру прав інформацію про неможливість відчуження без дозволу органу опіки та піклування нерухомого майна, право власності або право користування яким відповідно до закону чи договору має особа (в тому числі дитина), над якою встановлено опіку чи піклування.

Відповідна інформація також вноситься до Державного реєстру прав: обтяження речових прав на нерухоме майно та суб’єкта (суб’єктів) цих обтяжень, у тому числі інформація про неможливість відчуження без дозволу органу опіки та піклування нерухомого майна, право власності або право користування яким відповідно до закону чи договору має особа (в тому числі дитина), над якою встановлено опіку чи піклування.

Зміни до Закону «Про державну реєстрацію актів цивільного стану»

Державний реєстр актів цивільного стану громадян у випадках, визначених новим Законом, здійснює міжвідомчу електронну взаємодію з інформаційно-телекомунікаційними системами державних органів, а для цілей декларування / реєстрації місця проживання новонародженої дитини під час державної реєстрації її народження - також з інформаційно-телекомунікаційними системами органів місцевого самоврядування.

Зміни до Закону «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус»

Відповідно до змін до статті 4 Єдиний державний демографічний реєстр використовується також для обліку інформації про зареєстроване або задеклароване місце проживання чи місце перебування (наразі – про реєстрацію місця проживання чи місця перебування).

До Реєстру буде вноситися також така інформація про особу:

5-1) інформація про зареєстроване або задеклароване місце проживання / перебування особи, зняте з реєстрації місце проживання або змінене місце проживання / перебування особи;

5-2) інформація про оформлення документів для виїзду за кордон на постійне проживання / залишення на постійне проживання за кордоном / повернення на проживання в Україну;

Внесення до Реєстру інформації про зареєстроване або задеклароване місце проживання або перебування стосовно особи, інформація про яку внесена до Реєстру, здійснюється шляхом інформаційної взаємодії ВІС розпорядника Реєстру та реєстрів територіальних громад в установленому законодавством порядку.

До паспорта громадянина України для виїзду за кордон буде вноситися також інформація про оформлення документів для виїзду за кордон на постійне проживання / залишення на постійне проживання за кордоном / повернення на проживання в Україну.

Закон України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України»

Повністю змінюється стаття 6 щодо забезпечення права осіб, які проживають на тимчасово окупованій території, на отримання документів, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України чи її спеціальний статус:

«1. Оформлення документів, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України чи її спеціальний статус, вклеювання фотокартки по досягненню відповідного віку у паспорт громадянина України особам, які мають зареєстроване місце проживання на тимчасово окупованій території, здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері міграції (імміграції та еміграції), за місцем звернення особи.

Внесення відомостей про зареєстроване місце проживання на тимчасово окупованій території до Єдиного державного демографічного реєстру та до документів, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України чи її спеціальний статус під час їх оформлення, здійснюється на підставі документів, які підтверджують реєстрацію місця проживання, або відомостей, внесених до документів особи, які підлягають обміну.

Для внесення відомостей про зареєстроване місце проживання осіб, у тому числі для цілей ідентифікації особи, також використовується інформація з Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб, Єдиного державного демографічного реєстру, Державного реєстру виборців про зареєстроване місце проживання особи, яке не є його зміненою виборчою адресою.

Внесення відомостей про зареєстроване місце проживання неповнолітнім особам, які мають зареєстроване місце проживання на тимчасово окупованій території, здійснюється під час оформлення документів, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України чи її спеціальний статус на підставі інформації внесеної до реєстрів, зазначених в абзаці другому частини 2 цієї статті, а у разі відсутності такої інформації на підставі:

довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, виданої на її ім’я або ім’я її законного представника; або

документа, що підтверджує право власності на житло, що знаходиться на тимчасово окупованій території, неповнолітньої особи, або її законних представників чи одного з них, з ким проживає дитина, та заяви такого законного представника; або

відомостей про зареєстроване місце проживання законних представників або одного з них, які внесені до документів, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус.

Дата внесення інформації про зареєстроване місце проживання неповнолітньої особи визначається за заявою одного із її законних представників у письмовій формі. У разі, якщо місце проживання законних представників неповнолітньої особи зареєстроване за різними адресами, подається письмова заява законного представника, з ким зареєстрована неповнолітня особа. Дата реєстрації місця проживання неповнолітньої особи не може бути ранішою за дату складання органами державної реєстрації актів цивільного стану актового запису про народження дитини, дати реєстрації місця проживання законних представників або одного з них, дати отримання дитиною дозволу на імміграцію чи визнання її біженцем чи особою, яка потребує додаткового захисту (для іноземців та осіб без громадянства).

Підтвердженням інформації про зареєстроване місце проживання особи на тимчасово окупованій території є відомості, внесені до документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України чи її спеціальний статус, витяг із Єдиного державного демографічного реєстру.

Внесення відомостей про зареєстроване місце проживання під час оформлення документів, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України чи її спеціальний статус, здійснюється в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України».

Зміни до Закону України «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції»

Зміни передбачають наступне:

«Внесення відомостей про зареєстроване місце проживання на тимчасово окупованій території до Єдиного державного демографічного реєстру та до документів, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України чи її спеціальний статус під час їх оформлення, здійснюється на підставі документів, які підтверджують реєстрацію місця проживання, або відомостей, внесених до документів особи, які підлягають обміну.

Для внесення відомостей про зареєстроване місце проживання осіб, у тому числі для цілей ідентифікації особи, також використовується інформація з Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб, Єдиного державного демографічного реєстру, Державного реєстру виборців про зареєстроване місце проживання особи, яке не є його зміненою виборчою адресою.

Внесення відомостей про зареєстроване місце проживання неповнолітнім особам, які мають зареєстроване місце проживання на тимчасово окупованій території, здійснюється під час оформлення документів, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України чи її спеціальний статус на підставі інформації внесеної до реєстрів, зазначених в частині 3 цієї статті, а у разі відсутності такої інформації на підставі:

довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, виданої на її ім’я або ім’я її законного представника; або

документа, що підтверджує право власності на житло, що знаходиться на тимчасово окупованій території, неповнолітньої особи, або її законних представників чи одного з них, з ким проживає дитина, та заяви такого законного представника; або

відомостей про зареєстроване місце проживання законних представників або одного з них, які внесені до документів, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус.

Дата внесення інформації про зареєстроване місце проживання неповнолітньої особи визначається за заявою одного із її законних представників у письмовій формі. У разі, якщо місце проживання законних представників неповнолітньої особи зареєстроване за різними адресами, подається письмова заява законного представника, з ким зареєстрована неповнолітня особа. Дата реєстрації місця проживання неповнолітньої не може бути ранішою за дату складання органами державної реєстрації актів цивільного стану актового запису про народження дитини, дати реєстрації місця проживання законних представників або одного з них, дати отримання дитиною дозволу на імміграцію чи визнання її біженцем чи особою, яка потребує додаткового захисту (для іноземців та осіб без громадянства).

Підтвердженням інформації про зареєстроване місце проживання особи на тимчасово окупованій території є відомості, внесені до документа, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України чи її спеціальний статус, довідка про внесення відомостей до Єдиного державного демографічного реєстру

Внесення відомостей про зареєстроване місце проживання під час оформлення документів, що посвідчують особу, підтверджують громадянство України чи її спеціальний статус, здійснюється в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України».

Зміни до Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб»

Зміни вносяться до статті 6 «Забезпечення прав внутрішньо переміщених осіб на отримання документів, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України чи її спеціальний статус»:

«1. Оформлення документів, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України чи її спеціальний статус, вклеювання фотокартки по досягненню відповідного віку у паспорт громадянина України здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері міграції (імміграції та еміграції) за місцем звернення внутрішньо переміщеної особи.

Внесення відомостей про зареєстроване місце проживання внутрішньо переміщеної особи на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях, Автономній Республіці Крим та місті Севастополі до Єдиного державного демографічного реєстру, до документів, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України чи її спеціальний статус, здійснюється під час їх оформлення на підставі документів, які підтверджують реєстрацію місця проживання, або відомостей, внесених до документів особи, які підлягають обміну.

Для внесення відомостей про зареєстроване місце проживання осіб, у тому числі для цілей ідентифікації особи, також використовується інформація з Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб, Єдиного державного демографічного реєстру, Державного реєстру виборців про зареєстроване місце проживання особи, яке не є його зміненою виборчою адресою.

Внесення відомостей про зареєстроване місце проживання неповнолітнім особам, які мають зареєстроване місце проживання на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях, Автономній Республіці Крим та місті Севастополі, здійснюється під час оформлення документів, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України чи її спеціальний статус на підставі інформації внесеної до реєстрів, зазначених в абзаці другому частини 2 цієї статті, а у разі відсутності такої інформації на підставі:

довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, виданої на її ім’я або на ім’я її законного представника; або

документа, що підтверджує право власності на житло, що знаходиться на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях, Автономній Республіці Крим та місті Севастополі, неповнолітньої особи, або її законних представників чи одного з них, з ким проживає дитина, та заяви такого законного представника; або

відомостей про зареєстроване місце проживання законних представників або одного з них, які внесені до документів, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус.

Дата внесення інформації про зареєстроване місце проживання неповнолітньої особи визначається за заявою одного із її законних представників у письмовій формі. У разі, якщо місце проживання законних представників неповнолітньої особи зареєстроване за різними адресами, подається письмова заява законного представника, з ким зареєстрована неповнолітня особа. Дата реєстрації місця проживання неповнолітньої особи не може бути ранішою за дату складання органами державної реєстрації актів цивільного стану актового запису про народження дитини, дати реєстрації місця проживання законних представників або одного з них, дати отримання дитиною дозволу на імміграцію чи визнання її біженцем чи особою, яка потребує додаткового захисту (для іноземців та осіб без громадянства).

Підтвердженням інформації про зареєстроване місце проживання внутрішньо переміщеної особи на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях, Автономній Республіці Крим та місті Севастополі, є відомості, внесені до документа, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України чи її спеціальний статус, довідка про внесення відомостей до Єдиного державного демографічного реєстру.

Внесення відомостей про зареєстроване місце проживання під час оформлення документів, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України чи її спеціальний статус, здійснюється в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України».

 

Зміни до Закону «Про Єдиний державний реєстр призовників, військовозобов'язаних та резервістів»

До персональних даних призовника, військовозобов'язаного та резервіста також пропонується додати унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі (за наявності).

В цілому, проектом акта також передбачається внесення змін до законів України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні», «Про пенсійне забезпечення», «Про військовий обов'язок і військову службу», «Основи законодавства України про охорону здоров'я», «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування», «Про державну статистику», «Про державну соціальну допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю», «Про державну допомогу сім’ям з дітьми», «Про охорону дитинства», «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», «Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування», «Про основи соціального захисту бездомних осіб і безпритульних дітей», «Про державну реєстрацію актів цивільного стану», «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус», «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України», «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції», «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб»,  «Про Єдиний державний реєстр військовозобов'язаних».


Судово-юридична газета


підбірка нормативно-правових актів, якими регулюються питання соціального захисту переселенців, надання їм різних видів пільг та державної допомоги.
Детальніше


Афоризми
Сбор налогов становится кражей, когда их собирают не в целях обеспечения средств сохранения государства и упрочения его счастья. Король является разбойником и взяточником, если он применяет силу, чтобы вырвать имущество у народа, не обеспечивая ему взамен никаких выгод и преимуществ
Поль Анри Гольбах (1723-1789 гг.), французский философ.

Відгуки і рекомендації
Надія Беженар
директор ТОВ «Аудиторська компанія "Українська консалтингова група»
Не секрет, що багато в чому успіх компанії залежить від партнерських відносин. Звертаючись за правовою допомогою до фахівців Національної правової палати, ми довіряємо не лише рішення свого питання, а, в першу чергу, покладаємося на професіоналізм, гнучкий підхід до наших побажань і відповідальність у роботі.
Детальніше


Як позначиться на результатах місцевих виборів введення мажоритарної системи?
Не змінить ситуацію
Склад рад стане "чистіше"
Необхідна змішана система виборів



Особистий кабінет

Логін
Пароль
 



  Надрукувати

© 2007-2008 Copyright Национальная Правовая Палата. Использование материалов данного сайта допускается только при наличии письменного разрешения
Разработка сайта - CodEX World Studio