На главную страницуФорумВопрос-ответКарта сайта
ПРО НАС СТРУКТУРА ПАЛАТИ ПАРТНЕРСТВО НОВИНИ СТАТТІ ЗАХОДИ КОНТАКТИ ВИБОРЧИЙ ПРОЦЕС ЛЮСТРАЦІЯ
Послуги Палати
Принципи надання послуг
Цінова політика
Перелік послуг
Cпецифіка наших послуг
Проекти
Відкриті проекти
Проекти з паролем
Департаменти
Департамент надро- і природокористування, аграрних і земельних відношень і нерухомості
Департамент фінансового, адміністративного, господарського, корпоративного, цивільного права і аудита
Департамент кримінального права і невідкладної правової допомоги
Департамент міжнародного і міжнародного економічного права
Департамент конституційного права та виборчого процесу
РЕГІОНАЛЬНІ ВІДДІЛЕННЯ
ON-LINE КОНСУЛЬТАЦІЇ
Оподаткування спадщини
Ордер адвоката
Чи правомірні вимоги МВС про обовязківість друкування заяв та талонів при реєстрації чи знятті з реєстрації місця проживання, інших правочинах?
Чи потрібно змінювати права при зміні прізвища?
Аренда земельного паю: юридичні тонкощі користування
Як отримати реєстрацію за місцем вашого фактичного проживання?
Процедура дематеріалізації випуску акцій: порядок проведення, строки та можливі труднощі
Як продати квартиру, в якій була зроблена самостійна перебудова?
Обіг наркотичних речовин: закон і порядок
Закони України
Укази та розпорядження Президента України
Постанови та Розпорядження Кабінету Міністрів України
Накази
Двосторонні міжнародні договори









Закон, яким завершується земельна реформа, набрав чинності: що зміниться для українців

 27 травня набрав чинності закон, який дозволяє передати землі за межами населених пунктів, у комунальну власність. Це необхідно для завершення земельної реформи в Україні.

Документ 26 травня опублікували у виданні "Голос України". 

Закон передачає:

  • реформування системи управління у сфері земельних відносин та знаття штучних обмеженоь господарської діяльності для спрощення доступу до земельних ресурсів та бізнесу;
  • скасування зайвих дозволів та дублювання процедур перевірки документації із землеустрою;
  • запровадження незалежного контролю документації із землеустрою через громадську експертизу або рецензування;
  • надання відомостей документації із землеустрою статусу публічних відкритих та загальнодоступних даних;
  • інтеграцію та уніфікацію землевпорядної, топографо-геодезичної та картографічної діяльності;
  • запровадження страхування професійної відповідальності виконавців робіт із землеустрою як альтернатива державному контролю;
  • зменшення вартості рогбіт та тривалості часу, що витрачається на виконання процедур, пов'язаних з проведенням землеустрою;
  • зменшення ризиків хабарництва та корупції.
Законом скасовуються вимоги щодо цільового використання земель сільськогосподарського призначення.

Згідно із Законом,  "зміна цільового призначення земель ділянок, що не належить до державної чи комунальної власності, здійснюється сільською, селищною, міською радою".

Законом встановлено, що "проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки (крім земельних ділянок державної або комунальної власності), цільове призначення якої змінюється, розробляється на замовлення власника земельної ділянки без надання дозволу Ради міністрів АРК, органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування на його розроблення".

Законом встановлено обмеженя у використанні земель територій та об'єктів природно-заповідного фонду.

Згідно із Законом "Особливий режим охорони, відтворення і використання земель територій та об'єктів природно-заповідного фонду поширюється на всі розташовані в межах таких територій та об'єктів землі та земельні ділянки незалежно від форми власності та цільового призначення".

Законом встановлено, що "поділ, об'єднання земельної ділянки, що перебуває у користування, здійснюється за згодою землекористувача, заставодержателя. Справжність підпису на такій згоді засвідчується нотаріально. Земельні ділянки можуть бути об'єднані, якщо вони мають однакове цільове призначення. У разі поділу земельної ділянки, об'єднання земельних ділянок сформовані земельні ділянки зберігають свої цільове призначення".

Згідно із Законом, "земельні ділянки сільськогосподарського призначення, отримані у спадщину юридичними особами, які відповідно до Земельного кодексу не можуть набувати їх у власність, підлягають відчуженню протягом одного року".

Законом визначено, що "площа земельної ділянки, що надається громадянину в оренду для городництва, не може перевищувати 0,6 гектара".

Встановлено, що "земельні ділянки сільськогосподарського призначення приватної власності можуть бути відчужені лише за договорами купівлі-продажу, дарування, довічного утримання, спадкового договору, міни, шляхом внесення до статутного (складеного) капіталу чи шляхом звернення стягнення на них".

Також зазначено, що "площа земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної або комунальної власності, право оренди, емфітевзису якої виставляється на земельні торги, не може перевищувати 20 гектарів".

Законом встановлено порядок вилучення хемельних ділянок із постійного користування. Земельні ділянки, надані у постійне користування із земель державної та комунальної власності, можуть вилучатися для суспільних та інших потреб за рішенням органів, які здійснюють розпорядження земельними ділянками відповідно до їх повноважень.

Орагни місцевого самоврядування вирішуватимуть земельні спори у межах території територіальних громад щодо меж земельних ділянок, що перебувають у власності і користуванні громадян, обмежень у викоритсанні земель та земельних сервітутів, додержання громадянами правил добросусідства, а також спори щодо розмежування районів у містах.

законом встановлено, що:

- "Громадський контроль за використання та охороною земель здійснюється громадськими інспекторами, які призначаються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, центральним органом виконавчої влади, що реалізує деражвну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навоклишнього природного середовища, відповідними органами місцевого самоврядування і діють на підставі положень, затверджених відповідно центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері земельних відносин, центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування деравжної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища, відповідною радою".

- "Державний контроль за використанням та охороною земель усіх категорій та форм власності здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує деражвну політику у сфері земельних відносин. Деражвний контроль за використанняи та охороною земель також здійснюють виконавчі органи сільських, селищних, міських рад у межах повноважень, визначених законом, у разі прийняття відповідною радою рішення про здійснення такого контролю".

Порядок здійснення державного контролю за використанням та охороною земель, дотриманням вимог законодавтства України про охорону земель встановлюється цим Законом, земельним кодексом України, законами України "Про охорону земель", "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".

законом встановлено, що "документація із землеустрою розробляється в електронній та паперовій формах у вигляді схеми, робочого проекту або технічної документації. Затверджена документація із землеустрою є публічною та загальнодоступною".

законом запроваджено низку змін до повноважень органів державної влади та управління, місцевого самоврядування, центральних органів виконавчої влади у сфері використання та охорони земель; введено визначення термінів "територія територіальної громади", "межа території територіальної громади".

Відповідні зміни внесено до низки законодавчих актів, серед яких: Земельний, Водний, Лісовий кодекси, Кодекс про адміністративні правопорушення України, закони України "Про охорону навколишнього природного середовища", "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про місцеві державні адміністрації", "Про оренду землі", "Про оцінку земель", "Про охорону земель", "Про державний земельний кадастр", "Про землеустрій", "Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність", "Про регулювання містобудівної діяльності" та ін.


Сайт "Судово-юридична газета"


підбірка нормативно-правових актів, якими регулюються питання соціального захисту переселенців, надання їм різних видів пільг та державної допомоги.
Детальніше


Афоризми
Жестокость характерна для законов, продиктованных трусостью, ибо трусость может быть энергична, только будучи жестокой.
К.Маркс

Відгуки і рекомендації
Надія Беженар
директор ТОВ «Аудиторська компанія "Українська консалтингова група»
Не секрет, що багато в чому успіх компанії залежить від партнерських відносин. Звертаючись за правовою допомогою до фахівців Національної правової палати, ми довіряємо не лише рішення свого питання, а, в першу чергу, покладаємося на професіоналізм, гнучкий підхід до наших побажань і відповідальність у роботі.
Детальніше


Як позначиться на результатах місцевих виборів введення мажоритарної системи?
Не змінить ситуацію
Склад рад стане "чистіше"
Необхідна змішана система виборів



Особистий кабінет

Логін
Пароль
 



  Надрукувати

© 2007-2008 Copyright Национальная Правовая Палата. Использование материалов данного сайта допускается только при наличии письменного разрешения
Разработка сайта - CodEX World Studio