ЛІГА:ЗАКОН, 18 березня 2012 р.
ПИТАННЯ: У Києві у багатоповерховому будинку без відома мешканців поставили лічильник для систем опалення. Наразі в квартирах дуже висока температура повітря. Відповідно, лічильник нараховує велику кількість спожітої теплоенергії. мешканці поскаржились в ЖЕК, начальник якого відповів, що він за температуру не відповідає, знизити не може. Хто в такому разі відповідає за опалення в будинку? Хто уповноважений регулювати температурні показники по Скарга споживачів? Яка процедура оскарження дій чи бездіяльності такого відповідального?
На запитання читача для ЛІГА: ЗАКОН відповідає юрисконсульт Національної правової палати Надія Рибальченко.
ВІДПОВІДЬ:
"За опалення в будинку відповідає виконавець, а саме - суб'єкт господарювання, предметом діяльності якого є надання житлово-комунальних послуг. Дана норма закріплена в Правилах надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води и водовідведення, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 р.. № 630 (Далі - Правила).
Крім того, відповідно до вимоги чинного законодавства України магiстральнi мережi (вiд теплоджерел до центральних або iндівiдуальніх бойлерних) i розподiльчi тепловi мережi (що охоплюють бойлерні разом з трубопроводами мережевої i гарячої води) відносяться до сфери обслуговування "Київенерго". Труби, що знаходяться всередіні будінків, вiдносять до компетенцiї балансоутрімувачів - віконавців послуг (ЖЕКiв, ОСББ та ін.).
Згідно з п. 33 Правил у разі неналежного надання послуг виконавця споживач (мешканець багатоквартирного будинку, власник квартири) повідомляє про це виконавця (ЖЕК) в усній формі за допомогою телефонного зв'язку чи у письмовій формі за адресами, що зазначені в договорі, який укладений між ними відповідно до вимоги Закону України "Про житлово-комунальні послуги".
Навіть, якщо Договір в письмовій формі не укладенно, мешканець багатоквартирного будинку все одно має повне право надіслати повідомлення до ЖЕКу, оскількі саме ЖЕК надає житлово-комунальні послуги та виставляє за них рахунки. У повідомленні зазначається прізвище, Ім'я та по батькові, точна адреса проживання споживача, а також найменування виду неналежно наданої або ненаданої послуги.
Повідомлення реєструє представник виконавця у журналі реєстрації заявок споживачів. Спожівачеві повінні повідомити відомості про особу, яка прийняла повідомлення, реєстраційний номер повідомлення та годину йо прийняття.
Далі проводитися перевірка кількісніх та / або якісних показників надання послуг. У разі необхідності проведення такої перевірки у приміщенні споживача, представник виконавця повинен з'явитися до споживача не пізніше визначеного у договорі строку. За результатами перевірки складається акт-претензія про неналежне надання або ненадання услуг, який підписується споживачем та представником виконавця.
Якщо ж співробітник ЖЕКу не з'являється, мешканець багатоквартирного будинку має право самостійно скласти акт-претензію, форма якого наведена у Правилах. Крім власника квартири акт повинні підписати ще два інших споживача послуг, зокрема, його сусіді, и тоді акт вважатиметься абсолютно правомірним документом.
Звертаємо вашу увагу, що акт-претензія складається обов'язково у двох прімірніках - по одному для споживача та виконавця.
Якщо виконавець сам склав акт-претензію, він зобов'язаний його розглянути і повідомити протягом трьох робочих днів споживача про його задоволення або про відмову у задоволенні з обгрунтуванням причини такої відмові. Якщо акт-претензію склав мешканець квартирного будинку, він зобов'язаний надіслати другий примірник акту до ЖЕКу. Акт виконавець також зобов'язаний розглянути та повідомити про результати розгляду у строки, що зазначені вище.
Якщо ж виконавець не надає відповідь, то вважається, що він визнав викладені в акті-претензії факти неналежного надання або ненадання послуг. Спори щодо задоволення претензій розв'язуються у судовому порядку.
Тому радимо написати та направити дану претензію як до вашого ЖЕКу, так і до тепломережі філіалу "Київенерго", яке відповідає за теплопостачання до Вашого будинку. Крім того, ви можете поскаржитись безпосередню до "Київенерго", на яке покладаються обов'язки контролю та державного нагляду за режимами споживання електрічної i теплової енергії, служби захист прав споживачів, санітарно-епідеміологічної служби, інспекції по цінам, Міністерства будівництва, архітектури та житлово -комунального господарства України.
У претензії акцентуйте увагу на тому, що встановлення лічильників відбулось без вашого погодження, висока температура повітря порушує усі можліві санітарні норми та негативно впливає на здоров'я людей.
Претензії надсилайте рекомендованими листами з повідомленням про вручення. Це буде гарантією, що вони не загубляться у кабінетах службовців, и на вашу скаргу своєчасно відреагують. Відповідно до ст. 20 Закону України "Про звернення громадян" звернення громадян розглядаються и вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання ".
ЛІГА: ЗАКОН
Адрес этой страницы: http://npp.com.ua/articles/articles/2257.html