Юридические решения для местных выборов: правила «поведения» участников избирательного процесса

Вопрос: Какие документы самовыдвиженец должен подать в территориальную комиссию для регистрации в кандидаты сголовы?

Анна Самойленко: Відповідно  до частини 2 статті 39 Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» відповідна територіальна виборча комісія реєструє кандидата на посаду сільського, селищного голови, висунутого шляхом самовисування за умови пред'явлення ним наступних документів:

1) документа, який посвідчує особу, підтверджує громадянство та засвідчує місце проживання (паспорт громадянина України, тимчасове посвідчення громадянина України);

2) автобіографії кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, що обов'язково повинна містити: прізвище, власне ім'я (усі власні імена) та по батькові (за наявності), число, місяць, рік і місце народження, громадянство, відомості про освіту, трудову діяльність, посаду, місце роботи (заняття), громадську роботу (в тому числі на виборних посадах), партійність, склад сім'ї, адресу місця проживання, контактний телефон, відомості про наявність чи відсутність судимості;

3) декларації про майно і доходи кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови за останній рік, термін звітності щодо якого минув за формою, затвердженою Міністерством фінансів України;

4) чотири фотографії кандидата розміром 4х6 сантиметрів;

5) особисто підписаної заяви про самовисування кандидатом на посаду відповідно сільського, селищного голови та заяви про згоду на оприлюднення біографічних відомостей у зв'язку з участю у місцевих виборах.

Вопрос: Как самовыдвиженец может напечатать рекламную продукцию? 1 - на ксероксе - не будет ли это нарушением? 2 - в типографии, если да, то как надо проплачивать - по без налу или можно наличными? Ведь у самовыдвиженцев нет спонсоров, нет счетов в банках. Как простому гражданину, которого хотят делегировать его односельчане, не нарушить закон и в тоже время баллотироваться на равных с теми, кто у власти и у кого есть материальный ресурс? Говорят, что якобы должен быть создан фонд, если да, то кто в него положит деньги?

Анна Самойленко:  Відповідно  до частини 7 статті 49 Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» кандидати у депутати в одномандатному, одномандатному мажоритарному виборчому окрузі, кандидати на посаду сільського, селищного, міського голови можуть виготовляти друковані агітаційні матеріали із застосуванням обладнання, що їм належить. Відомості, що містяться у цих матеріалах, повинні відповідати вимогам Закону.

Відповідно  до частини 8 статті 49 вищезазначеного Закону друкований агітаційний матеріал повинен містити відомості про установу, що здійснила друк, його тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск. Розповсюдження друкованих агітаційних матеріалів без зазначених відомостей забороняється. Тобто, агітаційна рекламна продукція повинна друкуватися в типографії.

Стосовно  другого Вашого питання, то відповідно до частини 2 статті 60 Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів», кандидати у депутати в одномандатних, одномандатних мажоритарних виборчих округах, кандидати на посаду сільського, селищного, міського голови для фінансування своєї передвиборної агітації можуть утворити власний виборчий фонд.

Відповідно  до статті 62 даного Закону рахунок власного виборчого фонду може бути відкрито не пізніш як за 18 днів до дня місцевих виборів. Підставою для відкриття рахунку є копія рішення територіальної виборчої комісії про реєстрацію кандидата в депутати відповідно в одномандатному, одномандатному мажоритарному виборчому окрузі, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови.

Порядок відкриття і закриття рахунку встановлюється Національним банком України за погодженням з Центральною виборчою комісією не пізніш як за 40 днів до дня місцевих виборів.

Рахунок відкривається в установі банку  України, яка визначається територіальною виборчою комісією, за місцезнаходженням відповідної виборчої комісії. Може бути відкрито лише один рахунок, виключно в національній валюті. Використання коштів здійснюється у безготівковій формі.

Послуги установи банку, пов'язані з відкриттям і закриттям рахунку виборчого фонду, надаються безкоштовно. Установа банку за користування коштами, що знаходяться на рахунку виборчого фонду, відсотки не нараховує і не сплачує.

Відповідно  до статті 64 даного Закону виборчий фонд кандидата у депутати в одномандатному виборчому окрузі, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, висунутого шляхом самовисування, формується за рахунок їх власних коштів та добровільних внесків фізичних осіб. Власні кошти кандидата в депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, які перераховуються на рахунок виборчого фонду, не підлягають обмеженням за сумою і кількістю перерахувань. В той же час розмір добровільного внеску однієї фізичної особи до одного виборчого фонду не може перевищувати десяти мінімальних заробітних плат. Іноземцям, особам з подвійним громадянством, особам без громадянства, анонімним жертводавцям забороняється робити добровільні внески до виборчого фонду.

Вопрос: Чи може одна особа балатуватися на міського голову та депутата міської ради одночасно?

Анна Самойленко: Може, але тільки в тому випадку, коли вона буде балотуватися у депутати міської  ради в багатомандатному виборчому  окрузі. В такому разі можливо одночасно  балотуватися на посаду сільського, селищного, міського голови. (частина 4 статті 35 Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів»)

Вопрос: Нужна ли к пакету документов "Справка с Единого реестра юридических лиц и физических лиц-предпринимателей" выдаваемая исполнительным комитетом местных советов города или посёлка? Какая ещё справка нужна из налоговой инспекции что я не являюсь предпринимателем или наоборот таковым являюсь?

Анна Самойленко: Подання названих Вами документів чинним законодавством України не передбачено.

Вопрос: Разъясните, пожалуйста, о выборах в районную раду: пропорциональная и мажоритарная система. Какая технология?

Анна Самойленко: Відповідно  до частини 3 статті 2 Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах рад проводяться за змішаною (мажоритарно-пропорційною) системою, за якою:

1) половина від кількості депутатів (загального складу) відповідної ради обирається за виборчими списками кандидатів у депутати від місцевих організацій політичних партій у багатомандатному виборчому окрузі, межі якого збігаються з межами відповідно Автономної Республіки Крим, області, району, міста, району в місті;

2) половина від кількості депутатів (загального складу) відповідної ради обирається за мажоритарною системою відносної більшості в одномандатних виборчих округах (далі – одномандатні мажоритарні виборчі округи), на які поділяється територія відповідно Автономної Республіки Крим, області, району, міста, району в місті.

      Вибори  сільських, селищних, міських голів  проводяться за мажоритарною системою відносної більшості в єдиному  одномандатному виборчому окрузі, межі якого збігаються з межами відповідно села (кількох сіл, жителі яких добровільно об'єдналися у сільську громаду), селища, міста згідно з існуючим адміністративно-територіальним устроєм.

Вопрос: Могу ли я выдвигать свою кандидатуру в местные депутаты и при этом быть членом комисии на выборах

Анна Самойленко: Ні, не можете, оскільки відповідно до частини 3 статті 21 Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» до складу виборчої комісії не можуть входити кандидати в депутати, кандидати на посаду сільського, селищного, міського голови, їх довірені особи, представники, уповноважені особи місцевих організацій партій, офіційні спостерігачі, посадові особи та службові особи органів державної влади, органів місцевого самоврядування, військовослужбовці, судді та працівники правоохоронних органів, громадяни, що мають судимість.

Вопрос: Какие документы необходимы для регистрации в месных выборах 2010 года, нужна ли фото и какая?

Анна Самойленко: На жаль, Ви не зазначаєте, яким чином Ви маєте намір  висунути свою кандидатуру  у місцевих виборах 2010 року, оскільки чинним законодавством встановлені різні вимоги до переліку документів, необхідних для реєстрації кандидатів у депутати в одномандатному, одномандатному мажоритарному виборчому окрузі, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови, та кандидатів у депутати у багатомандатному виборчому окрузі.

    Зокрема, для реєстрації кандидатів у депутати у багатомандатному виборчому окрузі необхідно подати до відповідної територіальної виборчої комісії наступні документи:

1) заяву  про реєстрацію  кандидатів у депутати,  підписаної керівником місцевої організації партії  та  засвідченої печаткою місцевої організації партії або організації цієї політичної партії вищого рівня;

2) копію  свідоцтва про реєстрацію   місцевої   організації партії; 
3) витяг   з   протоколу   зборів   (конференції)   місцевої організації партії про висування кандидатів у  депутати  від  цієї місцевої  організації  партії. 

4) виборчий  список  кандидатів  у депутати  від   місцевої організації партії  за формою,  затвердженою Центральною виборчою комісією;

5) заяви  осіб,  включених до  виборчого списку кандидатів у депутати  від  цієї  місцевої  організації   партії,   про   згоду балотуватися  кандидатом  у депутати від цієї місцевої організації партії та згоду на оприлюднення біографічних відомостей у  зв'язку з участю у місцевих виборах;

6) автобіографії   осіб,   включених   до   виборчого списку кандидатів  у  депутати  від  місцевої  організації   партії;

7) декларації  про майно і доходи  кожної особи,  включеної до  виборчого списку кандидатів у депутати  від  відповідної  місцевої  організації партії,  за останній рік;

8)  по  чотири фотографії осіб, включених до виборчого списку  кандидатів  у депутати місцевої  організації партії, розміром 4 x 6 сантиметрів

9) копії паспортів кожної особи, включеної до виборчого списку кандидатів у депутати відповідної місцевої організації партії. 

    Для реєстрації кандидатів у депутати на посаду сільського, селищного, міського голови необхідно подати до відповідної територіальної виборчої комісії наступні документи:

1) заяву  про реєстрацію кандидата на  посаду  сільського,  селищного,   міського   голови;

2) копію   свідоцтва   про реєстрацію  місцевої  організації партії; 
3) витяг   з   протоколу   зборів   (конференції)   місцевої  організації  партії  про висування кандидата на посаду сільського,  селищного,  міського  голови;

4) заяву  особи про згоду балотуватися кандидатом на посаду сільського,  селищного,  міського   голови   від   цієї   місцевої організації партії та заяви про згоду на оприлюднення біографічних відомостей у зв'язку з участю у місцевих виборах; 
5) автобіографію кандидата;

 6) декларацію   про   майно і доходи  кандидата на  посаду  сільського,  селищного,  міського голови за останній  рік;

7) чотири фотографії кандидата  розміром 4 x 6 сантиметрів.

Вопрос: Отказ в регистрации кандидата в депутати,кандидата на пост сельского,городского головы. какие причины могут быть? как составить иск в суд?

Анна Самойленко: Підстави  для відмови у реєстрації кандидата  у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови передбачені Законом України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» (ст. 44). Зокрема, такими підставами є:

      1) порушення порядку висування кандидата, в тому числі перевищення встановленої Законом кількості кандидатів у депутати, які можуть бути висунуті у відповідному виборчому окрузі;

      2) відсутність у поданих документах передбачених Законом відомостей або оформлення документів невідповідним чином;

      3)припинення громадянства України кандидата;

      4) визнання судом кандидата недієздатним, набрання щодо нього  законної сили обвинувальним  вироком  суду  за  вчинення  умисного  злочину;

      5) виявлення  територіальною  виборчою комісією обставин,  за  яких особу не може бути обрано депутатом або сільським,  селищним,  міським головою (особа не має права голосу, має судимість).

Суб'єкт виборчого  процесу має право оскаржити рішення територіальної виборчої комісії в порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України, звернувшись з позовною заявою до   місцевого   загального   суду   як адміністративного суду за місцезнаходженням відповідної комісії. Позовна має бути подана  до  адміністративного суду  у п'ятиденний строк  з  дня прийняття такого рішення територіальною виборчою комісією.

Суд повинен вирішити адміністративну справу у  дводенний  строк  після  надходження  позовної заяви.

Вопрос: Какие права и обязанности у головы территор. коммисии, у заместителя, и у секретаря?

Анна Самойленко:  Шановний  Олег, відповідно до частини 5 статті 28 Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» член територіальної виборчої комісії має право: 1) брати участь у підготовці питань, що вносяться на розгляд виборчої комісії; 2) виступати на засіданнях виборчої комісії, ставити іншим учасникам засідання запитання щодо питань порядку денного, вносити пропозиції з питань, віднесених до повноважень комісії; 3) за дорученням комісії перевіряти діяльність дільничних виборчих комісій на відповідній території; 4) знайомитися з документами виборчої комісії, членом якої він є, та дільничних виборчих комісій на відповідній території; 5) на увільнення від виконання виробничих або службових обов'язків за основним місцем роботи на час засідань виборчої комісії та виконання доручень виборчої комісії (для члена виборчої комісії, який виконує повноваження не на платній основі, - зі збереженням заробітної плати); 6) на відшкодування шкоди, заподіяної його життю, здоров'ю чи майну у зв'язку з виконанням обов'язків члена виборчої комісії, у порядку і розмірі, встановлених Кабінетом Міністрів України; 7) представляти територіальну виборчу комісію за її рішенням в органах державної влади, органах влади Автономної Республіки Крим та органах місцевого самоврядування; 8) здійснювати інші повноваження відповідно до цього Закону.

      Відповідно  до частини 6 статті 28 даного Закону член дільничної виборчої комісії має право: 1) брати участь у підготовці питань, що вносяться на розгляд виборчої комісії; 2) виступати на засіданнях виборчої комісії, ставити іншим учасникам засідання запитання щодо порядку денного, вносити пропозиції з питань, віднесених до повноважень комісії; 3) знайомитися з документами виборчої комісії, членом якої він є; 4) на увільнення від виконання виробничих або службових обов'язків за основним місцем роботи на час засідань виборчої комісії та виконання доручень виборчої комісії (для члена виборчої комісії, який виконує повноваження не на платній основі, - зі збереженням заробітної плати); 5) на відшкодування шкоди, заподіяної його життю, здоров'ю чи майну у зв'язку з виконанням обов'язків члена виборчої комісії, у порядку і розмірі, встановлених Кабінетом Міністрів України. 

      Відповідно  до частини 7 статті 28 даного Закону член виборчої комісії зобов'язаний: 1) додержуватися Конституції України та законів України, зокрема з питань підготовки і проведення місцевих виборів; 2) брати участь у засіданнях виборчої комісії; 3) виконувати рішення виборчої комісії та обов'язки, покладені на нього згідно з їх розподілом у комісії; 4) виконувати рішення виборчої комісії вищого рівня. 

Вопрос: Скажите пожайлуста, человек закрывает своё ЧП, и он же является секретарём территориальной комиссии,за последние полгода была выручка от реализации 14000, какая будет зароботная плата? Влияет ли на зароботную плату то, что человек был единщиком?,или же з/п будет минимальной?

Анна Самойленко: Відповідно  до частини 3 статті 28 Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» за рішенням виборчої комісії голова, заступник голови, секретар або в разі їх відмови інші члени територіальної виборчої комісії (загальною кількістю не більше трьох осіб), дільничної виборчої комісії (загальною кількістю не більше двох осіб) протягом виборчого процесу можуть виконувати свої повноваження у виборчій комісії на платній основі. Зазначені особи на цей період увільняються від виконання виробничих або службових обов'язків за основним місцем роботи зі збереженням стажу роботи. Робота члена територіальної, дільничної виборчої комісії, який виконує свої повноваження у виборчій комісії на платній основі, оплачується в розмірі та порядку, встановлених Кабінетом Міністрів України, за рахунок коштів бюджету Автономної Республіки Крим, відповідного місцевого бюджету, отриманих як цільова субвенція з Державного бюджету України.

      Розмір  заробітної плати членів виборчих комісій  визначається Кабінетом Міністрів  України. Для членів виборчих комісій, увільнених від виконання виробничих або службових обов'язків за основним місцем роботи, розмір заробітної плати не може бути нижчим від середньої заробітної плати за основним місцем роботи та перевищувати розмір заробітної плати відповідного сільського, селищного, міського голови або голови відповідної ради. Розмір заробітної плати члена виборчої комісії, який є пенсіонером або особою, яка тимчасово не працює, не може бути нижчим від розміру мінімальної заробітної плати, встановленого на момент її нарахування.

Вопрос: Чи може комунальна газета в період виборчого процесу друкувати агітаційні політичні матеріали за рахунок фізичних осіб за комерційними розцінками?

Анна Самойленко:  Загальний порядок використання засобів масової  інформації під час передвиборної агітації встановлено статтею 50 Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів»

      В частині 2 статті 50 даного Закону зазначено, що місцевим організаціям партій, кандидати в депутати від яких зареєстровані у багатомандатних виборчих округах, кандидатам у депутати в одномандатному, одномандатному мажоритарному виборчому окрузі, кандидатам на посаду сільського, селищного, міського голови надається право в порядку та межах, установлених Центральною виборчою комісією, користуватися державними і комунальними засобами масової інформації за рахунок та в межах коштів відповідного місцевого бюджету, отриманих як цільова субвенція з Державного бюджету України.

      Передвиборна  агітація у засобах масової інформації усіх форм власності, що ведеться за рахунок  коштів виборчих фондів, здійснюється на умовах рівної оплати за одиницю  ефірного часу та одиницю друкованої площі.

      Розцінки  вартості одиниці друкованої площі та одиниці ефірного часу для проведення передвиборної агітації встановлюються відповідними засобами масової інформації не пізніш як за 40 днів до дня виборів у розмірі, який не може перевищувати середньоарифметичного значення ціни за комерційну рекламу (рекламу, розповсюдження якої має на меті отримання прибутку) за перші три квартали року, що передує року проведення чергових місцевих виборів. При цьому засоби масової інформації можуть розрахувати такі розцінки вартості одиниці друкованої площі чи ефірного часу окремо для робочих днів і окремо для вихідних та святкових днів, а також окремо для різних за кількістю потенційної аудиторії періодів ефірного часу чи друкованої площі. Розцінки вартості одиниці друкованої площі та одиниці ефірного часу для проведення передвиборної агітації не можуть змінюватися протягом виборчого процесу. Засіб масової інформації не може надавати знижки чи встановлювати надбавки на оплату друкованої площі чи ефірного часу суб'єктам виборчого процесу.

      Засоби масової  інформації, зареєстровані в строки, що не дають змоги визначити середньоарифметичне значення ціни за комерційну рекламу відповідно до абзацу першого цієї частини, встановлюють розцінки вартості одиниці друкованої площі чи ефірного часу на підставі даних за весь період їх діяльності в порядку, встановленому абзацом першим цієї частини. Розміри розцінок таких засобів масової інформації не можуть перевищувати розмірів розцінок відповідно газети «Голос України» (для друкованих засобів масової інформації) та Національної телекомпанії України, Національної радіокомпанії України (для телерадіоорганізацій).

Вопрос: Здравствуйте! Я хочу подать свою кандидатуру на кандидата в депутаты на местных выборах в поселке. Что мне нужно для этого сделать, и куда обращаться? И до какого времени нужно подать свою кандидатуру. Спасибо.

Анна Самойленко: Відповідно  до частини 2 статті 2 Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» вибори  депутатів сільських, селищних рад проводяться за мажоритарною системою відносної більшості в одномандатних виборчих округах, на які поділяється територія відповідно села (кількох сіл, жителі яких добровільно об'єдналися у сільську громаду), селища.

      Відповідно  до частини 1 статті 35 даного Закону висування кандидатів у депутати в одномандатному виборчому окрузі розпочинається за 34 дні та закінчується за 28 днів до дня місцевих виборів.

      Для реєстрації в якості кандидата у  депутати Вам необхідно звернутись до відповідної територіальної виборчої комісії із наступним переліком документів:

1) документом, який посвідчує особу, підтверджує громадянство та засвідчує місце проживання (паспорт громадянина України, тимчасове посвідчення громадянина України);

2) автобіографією;

3) декларацією про майно і доходи кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови за останній рік;

4) чотирма фотографіями кандидата розміром 4х6 сантиметрів;

5) особисто підписаною заявою про самовисування кандидатом у депутати та заяви про згоду на оприлюднення біографічних відомостей у зв'язку з участю у місцевих виборах.

Вопрос: Добрий день! Чи можна одночасно подавати документи на кандидата у депутати до місцевої ради (сільської ради)по самовисуванню і на кандидата у депутати до районної ради по партійному списку?

Анна Самойленко: Шановний  Миколо, на жаль, не можна, оскільки відповідно до частин 4 і 5 статті 35 Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» особа, яка висунута кандидатом у депутати в багатомандатному виборчому окрузі, може одночасно бути висунута лише кандидатом у депутати до відповідної ради в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі або кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови; особа, яка висунута кандидатом у депутати в одномандатному чи одномандатному мажоритарному виборчому окрузі, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, не може одночасно бути висунута у будь-яких інших одномандатних, одномандатних мажоритарних виборчих округах з будь-яких місцевих виборів.

Вопрос: Подскажите, пожалуйста, возможно ли изготовление материалов для агитации за кандидата на должность городского головы, кандидатов в депутаты, партию, выдвинувшую данных кандидатов, в единой агитационной листовке? За счет какого избирательного фонда возможно ее изготовление либо необходимо предусматривать

Анна Самойленко: У статті 49 Закону «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» визначено, що місцеві організації партій, кандидати у депутати від яких зареєстровані в багатомандатних виборчих округах, кандидати у депутати в одномандатному, одномандатному мажоритарному виборчому окрузі, кандидати на посаду сільського, селищного, міського голови за рахунок і в межах коштів власних виборчих фондів можуть виготовляти плакати, листівки, буклети, інші друковані агітаційні матеріали. Проте, зазначеним Законом не передбачена можливість виготовлення матеріалів для агітації за кандидата на посаду міського голови, кандидата в депутати в єдиній агітаційній листівці.

Вопрос: Подскажите, пожалуйста, возможно ли финансирование избирательной компании по предвыборной агитации кандидата в депутаты по одномандатному мажоритарному округу за счет избирательного фонда местной партийной организации, выдвинувшей его, в случае включения такого депутата, в том числе и в избирательный список.

Анна Самойленко: Шановна Ірино, можливість фінансування передвиборної агітації кандидата в депутати в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі за рахунок виборчого фонду місцевої партійної організації не передбачена, проте, статтею 64 Закону «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» передбачено, що виборчий фонд кандидата у депутати в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі, окрім іншого, може формуватися за рахунок коштів відповідної місцевої організації партії.

Вопрос: Доброго дня! Мою кандидатру від партії "Сильна Україна" подали на члена теритоіальної виборчої комісії Козина. Хто затверджує мою кандидатуру та чи може місцева влада в особі голови селищної ради відхилити мою кандидатуру з особистих міркувань та шляхом тиску на Голову районного осередку партії? Дякую за відповідь.

Анна Самойленко: Кандидатури до складу територіальних виборчих комісій, подані від зареєстрованих місцевих організацій політичних партій, включаються до складу територіальних виборчих комісій за результатами жеребкування, що проводиться виборчою комісією, яка формує склад відповідної територіальної виборчої комісії. Порядок проведення жеребкування визначає Центральна виборча комісія не пізніше дня початку виборчого процесу. Жеребкуванням визначається не більше трьох кандидатур, які підлягають включенню до складу територіальної виборчої комісії. Таким чином, місцева влада не може відхилити Вашу кандидатуру. 

Вопрос: Добрий день! Чи може порушення кримінальної справи після реєстрації виборчою комісією особи кандидатом в депутати бути підставою для скасування його реєстрації?

Анна Самойленко: Шановна Альона, відповідно до статті 45 Закону «Про вибори депутатів Верховної  Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» порушення кримінальної справи не є підставою для скасування рішення про реєстрацію кандидата в депутати.

Вопрос: В Законе Украины о местных выборах прописана гарантия кандидату в депутаты, о невозможности его увольнения с работы во время проведения предвыборной агитации.В случае если его все таки уволят,что делать ?

Анна Самойленко: В такому випадку особа може подати позов  до суду про поновлення його на роботі.

Вопрос: Здравствуйте. Что имеет большую юридическую силу,ст.55 "закона про выборы..." которая запрещает увольнять кандидата в депутаты во время предвыборной агитации. Или ст.40 кодекса законов о труде, в которой предусмотрены основания увольнения работника по инициативе собственника-если такие основания действительно возникли ? Спасибо.

Анна Самойленко: Наявність двох таких статей є неврегульованістю  чинного законодавства України, оскільки з затвердженням такої  норми у Законі України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів», доцільніше було б внести зміни до Кодексу законів України про працю. 

Вопрос: Скажите "подкуп избирателя" это...? Спасибо.

Анна Самойленко:  Чинне законодавство України не дає визначення поняттю «підкуп виборця». Проте, частиною 1 статті 157 Кримінального кодексу України передбачена відповідальність за перешкоджання вільному здійсненню громадянином свого виборчого права, поєднане з підкупом, у вигляді штрафу від трьохсот до п'ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або обмеження волі на строк до двох років, або позбавлення волі на той самий строк, з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк від одного до трьох років.

Вопрос: каким образом можно оформить мобильную приёмную кандидата в депутаты,дабы пожилые люди не добирались самостоятельно в приемную депутата? Спасибо.

Анна Самойленко: Закон України «Про вибори депутатів Верховної  Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських  голів» не містить вимог до оформлення мобільних приймалень кандидатів у депутати. В Законі зазначається, що передвиборна агітація може здійснюватися шляхом проведення зборів, зустрічей з виборцями, в інших формах, що не суперечать Конституції та законам України. Таким чином, Ви маєте право створювати мобільні приймальні будь-яким способом та в будь-яких формах, що не заборонені законодавством України.

Вопрос: Добрый день, волнуют вопросы предвыборной агитации. Что имеется ввиду под испльзованием политической символики партии? Это только официально зарегистрированная символика, или и не зарегистрированная, но распространенная тоже?

Анна Самойленко:  Закон відносить до символіки політичної партії наступні елементи: партійний гімн, прапор, розпізнавальний знак, девіз (ст. 9 Закону України «Про політичні партії в Україні» від 5 квітня 2001 року з відповідними змінами та доповненнями). Крім того, символіка політичної партії не повинна збігатися з символікою іншої (зареєстрованої) політичної партії. До того ж, забороняється буквальне відтворення у символіці політичної партії державних символів України, використання символів іноземних держав.

     Статтею 11 Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» від 10 липня 2010 року свобода передвиборної агітації визначена як одна із засад виборчого процесу. Стаття 47 даного Закону визначає, що передвиборна агітація – це здійснення будь-якої діяльності з метою спонукання виборців голосувати за або не голосувати за кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови. Передвиборна агітація здійснюється в будь-яких формах і будь-якими засобами, що не суперечать Конституції та законам України, у тому числі може здійснюватись шляхом розповсюдження друкованих агітаційних матеріалів,  проведення зборів, зустрічей з виборцями, через засоби масової інформації тощо. Однією з форм передвиборної агітації є політична реклама, розміщена за допомогою рекламних засобів, яка спонукає виборців голосувати за або не голосувати за певного суб'єкта виборчого процесу. До політичної реклами належить використання символіки або логотипів політичної партії, місцевої організації партії, яка є суб'єктом виборчого процесу.

      Законодавство України не передбачає існування  «не зареєстрованої, але розповсюдженої символіки політичної партії». В  правовому полі буде знаходитися виключно та символіка, що була зареєстрована Міністерством юстиції України у встановленому порядку. Таким чином, розповсюдження символіки, що не була зареєстрована, є неправомірним.

    Порядок реєстрації символіки партії більш  детально регулюється  Постановою Кабінету Міністрів України «Про реалізацію статей 9, 11 Закону України «Про політичні партії в України» від 13 липня 2001 року.

Вопрос: Проконсультируйте, как противостоять в ситуации когда на кандидата в депутаты,работающего на государственном предприятии происходит давление со стороны руководства предприятия. В связи с тем, что "руководство" поддерживает другую политическую партию и использует т.н. админ. ресурс для поддержки своих кандидатов. Как бороться и куда обращаться ?

Анна Самойленко: Шановний Віталію, ніхто не може бути примушений до вступу в будь-яке об'єднання громадян чи обмежений у правах за належність  чи  неналежність  до політичних партій або громадських організацій.

    Статтею 157 Кримінального кодексу України передбачена кримінальна відповідальність за перешкоджання здійсненню виборчого права. Так, перешкоджання  вільному  здійсненню  громадянином  свого виборчого   права  карається штрафом від трьохсот до п'ятисот  неоподатковуваних мінімумів  доходів  громадян  або обмеженням волі на строк до двох років,  або позбавленням волі на той самий строк,  з  позбавленням  права  обіймати  певні  посади  або займатися певною діяльністю на строк від одного до трьох років. Ті самі  діяння,  поєднані  із  застосуванням  насильства, знищенням чи пошкодженням майна,  погрозою застосування насильства  або знищення чи пошкодження майна -   караються обмеженням   волі  на  строк до  трьох років або позбавленням  волі  на  той самий строк,  з позбавленням  права  обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк від одного до трьох років. Перешкоджання  вільному  здійсненню  громадянином  свого виборчого   права вчинене  за  попередньою змовою  групою  осіб  або членом виборчої комісії чи іншою службовою особою з  використанням  свого службового становища - карається обмеженням волі на строк від двох  до  п'яти  років або  позбавленням  волі  на той самий строк,  з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк від двох до трьох років.

    За  захистом своїх порушених прав Вам необхідно звернутись з заявою про злочин до органів прокуратури. Заява про злочин може бути як в усній, так і в письмовій формі. Усні  заяви  заносяться  до протоколу,  який підписують заявник та посадова   особа,   що   прийняла   заяву про злочин. Письмова заява  обов’язково підписується особою,  від імені якої вона подається. При наявності приводів і підстав для порушення кримінальної справи прокурор зобов'язаний   винести постанову про порушення кримінальної справи. 

Вопрос: Здравствуйте. Ответьте пожалуйста на вопрос: почему при заполнении документов для регистрации кандидата в депутаты рай. совета необходимо заполнять графу о МЕСТЕ ПРОПИСКИ ? Какой нормативный документ такое положение регламентирует ?

Анна Самойленко: Віталію, поняття «інститут прописки» в чинному законодавстві України відсутнє.

Закон України  «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» зобов’язує громадян України,   а   також   іноземців   чи   осіб  без громадянства,  які перебувають в Україні  на  законних  підставах, зареєструвати своє місце проживання протягом  десяти  днів  після прибуття до нового місця проживання.

Розділ  VI Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» визначає порядок висування кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови. Для реєстрації кандидата у депутати необхідно подати пакет документів, серед яких має бути автобіографія особи, що обов'язково має містити інформацію про адресу місця проживання кандидата.

Крім  того, відповідно до ст. 21 Закону України «Про Центральну виборчу комісію» Центральна виборча комісія встановлює  форми  виборчих документів,  такі як заява про реєстрацію кандидата, заява про згоду балотуватися кандидатом, подання кандидата відносно довіреної особи тощо.  
 
Вопрос: Зачем всем кандидатам в местные депутаты представлять декларацию о доходах? Какой в этом смысл?

Анна Самойленко: Подання декларації про доходи є вимогою Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів».

Неподання декларації про доход є підставою  для відмови у реєстрації кандидата  у зв’язку із невідповідним оформленням  документів. 

Вопрос: Добрый день, разъяснните пожалуйста: проживая в другом населенном пункте могу ли балотироватся на должность головы поселкового совета в другом населенном пункте.Благодарью заранее!

Анна Самойленко: Законом України «Про вибори депутатів Верховної  Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» не передбачено вимог чи обмежень, пов'язаних з місцем проживання кандидата у депутати місцевих рад чи сільського, селищного, міського голови. Відповідно до статті 9 даного Закону сільським, селищним, міським головою може бути обраний громадянин України, який досяг на день проведення виборів вісімнадцяти років. Не може бути обраний сільським, селищним, міським головою громадянин, якого визнано судом недієздатним, а також громадянин, який має судимість за вчинення умисного злочину, якщо ця судимість не погашена або не знята в установленому законом порядку.

Таким чином, Ви можете балотуватися на посаду селищного голови навіть у тому випадку, якщо Ви безпосередньо не проживаєте на території відповідного населеного пункту.

Вопрос: Будут ли выборы мэра в Киеве?

Анна Самойленко: Вибори  мера Києва та депутатів Київської  міської ради в 2010 році не проводитимуться, оскільки свого часу як мер, так і депутати були обрані в позачерговому порядку, і строк їх повноважень ще не закінчився.

Вопрос: Что мне делать, если я замечу во время голосования что-то незаконное? Спасибо!

Анна Самойленко: Відповідно  до вимог чинного законодавства України виборець, виборчі права або охоронювані законом інтереси якого щодо участі у виборчому процесі порушено рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта оскарження, може звернутися до виборчої комісії зі скаргою, що стосується виборчого процесу.

Крім того, Ви можете звернутись  до офіційного спостерігача від місцевої організації партії, кандидат в депутати від якої зареєстрований в багатомандатному виборчому окрузі, від кандидата у депутати в одномандатному, одномандатному мажоритарному виборчому окрузі, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, який має право скласти акт про виявлене порушення Закону «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» та подати його до відповідної виборчої комісії.

До  того, ж Ви маєте право звернутись за захистом своїх порушених прав до суду у порядку, встановленому  Кодексом адміністративного судочинства  України, та з заявою про злочин до правоохоронних органів. 

Вопрос: Здравствуйте! Скажите, пожалуйста, используются ли на местных выборах "відкріпні" талоны? Я проживаю по месту прописки, но во время выборов буду в командировке :(

Анна Самойленко: Чинним  законодавством використання відкріпних талонів на місцевих виборах не передбачено.

Вопрос: Чи можна висуватися в депутати місцевої ради не маючи прописки? Маю тільки місце роботи у тому місті.

Анна Самойленко: Шановна Оксано, поняття «прописка» в чинному  законодавстві України відсутнє. Відповідно до Закону «Про свободу  пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» особа повинна мати зареєстроване місце перебування або місце проживання. 

 Вопрос: Какой смысл был в изменениях избирательного законодательства? Кажется, по такой схеме уже проводили выборы когда-то. Потом отменили. Кому это выгодно?

Анна Самойленко: Чинним  законодавством передбачена змішана  система виборів депутатів Верховної  Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах рад, за якою половина депутатів обирається за пропорційною системою, а половина – за мажоритарною. Такий порядок надасть змогу виборцям голосувати як за виборчі списки політичних партій, так і за окремо взятих депутатів в мажоритарних виборчих округах.

Вопрос: Какие меры наказания будут применяться к нарушителям-фальсификаторам?

Анна Самойленко: Кримінальним  кодексом України передбачена відповідальність за перешкоджання здійсненню виборчого  права, роботі виборчої комісії чи діяльності офіційного спостерігача (стаття 157); фальсифікацію виборчих документів, фальсифікація підсумків голосування, надання неправдивих відомостей до органів Державного реєстру виборців чи фальсифікацію відомостей Державного реєстру виборців (стаття 158); за порушення таємниці голосування (стаття 159). Покарання різноманітні – від штрафів до позбавлення волі на строк від двох до п'яти років.

ЛигаЗакон


Адрес этой страницы: http://npp.com.ua/news/2043.html

 - .  Rambler's Top100