ВОПРОС: В Києві у багатоповерховому будинку без відома жильців поставили лічильник для систем опалення. Наразі в квартирах дуже висока температура повітря, відповідно, лічильник нараховує велику кількість спожитої теплоенергії. Жильці поскаржились в ЖЕК, начальник якого відповів, що він за температуру не відповідає, знизити не може. Хто в такому разі відповідає за опалення в будинку? Хто уповноважений регулювати температурні показники по скаргам споживачів? Яка процедура оскарження дій чи бездіяльности такого відповідального?
ОТВЕТ
На вопрос читателя для ЛІГА:ЗАКОН отвечает юрисконсульт Национальной правовой палаты Надежда Рыбальченко:
"За опалення в будинку відповідає виконавець, а саме - суб'єкт господарювання, предметом діяльності якого є надання житлово-комунальних послуг. Дана норма закріплена в Правилах надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 р. № 630 (далі - Правила).
Крім того, відповідно до вимог чинного законодавства України магiстральнi мережi (вiд теплоджерел до центральних або iндивiдуальних бойлерних) i розподiльчi тепловi мережi (що охоплюють бойлерні разом з трубопроводами мережевої i гарячої води) відносяться до сфери обслуговування "Київенерго". Труби, що знаходяться всередині будинків, вiдносяться до компетенцiї балансоутримувачів - виконавців послуг (ЖЕКiв, ОСББ та ін.).
Згідно з п. 33 Правил у разі неналежного надання послуг виконавцем споживач (мешканець багатоквартирного будинку, власник квартири) повідомляє про це виконавця (ЖЕК) в усній формі за допомогою телефонного зв'язку чи у письмовій формі за адресами, що зазначені в договорі, який укладений між ними відповідно до вимог Закону України "Про житлово-комунальні послуги".
Навіть, якщо договір в письмовій формі не укладений, мешканець багатоквартирного будинку все одно має повне право надіслати повідомлення до ЖЕКу, оскільки саме ЖЕК надає житлово-комунальні послуги та виставляє за них рахунки. У повідомленні зазначається прізвище, ім'я та по батькові, точна адреса проживання споживача, а також найменування виду неналежно наданої або ненаданої послуги.
Повідомлення реєструється представником виконавця у журналі реєстрації заявок споживачів. Споживачеві повинні повідомити відомості про особу, яка прийняла повідомлення, реєстраційний номер повідомлення та час його прийняття.
Далі проводиться перевірка кількісних та/або якісних показників надання послуг. У разі необхідності проведення такої перевірки у приміщенні споживача, представник виконавця повинен з'явитися до споживача не пізніше визначеного у договорі строку. За результатами перевірки складається Акт-претензія про неналежне надання або ненадання послуг, який підписується споживачем та представником виконавця.
Якщо ж співробітник ЖЕКу не з'являється, мешканець багатоквартирного будинку має право самостійно скласти Акт-претензію, форма якого наведена у Правилах. Крім власника квартири даний Акт повинні підписати ще два інших споживача послуг, зокрема, його сусіди, і тоді даний Акт вважатиметься абсолютно правомірним документом.
Звертаємо Вашу увагу, що Акт-претензія обов'язково складається у двох примірниках - по одному для споживача та виконавця.
Якщо виконавець сам склав Акт-претензію, він зобов'язаний його розглянути і повідомити протягом трьох робочих днів споживача про її задоволення або про відмову у задоволенні з обґрунтуванням причини такої відмови. Якщо Акт-претензію склав мешканець квартирного будинку, він зобов'язаний надіслати другий примірник Акту до ЖЕКу. Даний Акт виконавець також зобов'язаний розглянути та повідомити про результати розгляду у строки, що зазначались вище.
Якщо ж виконавець не надає відповідь, то вважається, що він визнав викладені в Акті-претензії факти неналежного надання або ненадання послуг. Спори щодо задоволення претензій розв'язуються у судовому порядку.
Тому радимо Вам написати та направити дану претензію як і до Вашого ЖЕКу, так і до Тепломереж філіалу "Київенерго", яке відповідає за теплопостачання до Вашого будинку. Крім того, Ви можете поскаржитись безпосередньо до "Київенерго", на яке покладаються обов'язки контролю та державного нагляду за режимами споживання електричної i теплової енергії, служби захисту прав споживачів, санітарно-епідеміологічної служби, інспекції по цінам, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України.
У претензіях акцентуйте увагу на тому, що встановлення лічильників відбулось без Вашого погодження, висока температура повітря порушує усі можливі санітарні норми та негативно впливає на здоров'я людей.
Претензії надсилайте рекомендованими листами з повідомленням про вручення, це буде гарантією, що вони не загубляться у кабінетах службовців, і на Вашу скаргу своєчасно відреагують. Відповідно до ст. 20 Закону України "Про звернення громадян" звернення громадян розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання".
ЛИГА:ЗАКОН
Адрес этой страницы: http://npp.com.ua/news/2253.html