Про те, наскільки важливо бізнесу бути соціально відповідальним і які перспективи дане явище відкриває для інвестицій, ЮРЛІГА дізналася, відвідавши VI Міжнародну конференцію журналу «Експерт» - «Соціальна відповідальність бізнесу: Інвестиції в майбутнє».
Незважаючи на критичні суперечки щодо визначення корпоративної соціальноївідповідальності (далі - КСВ) як терміна, активне пропагування самого інститутупочалося в Україну ще в 2004 р. Розвиток КСВ з часом переходить на якісноновий рівень і, як відзначає Вікторія Гриб, радник з питань сталого розвиткуДТЕК: «Сьогодні ми можемо говорити вже про справжню соціальну відповідальність, а не про благодійність, як це було на попередніхконференціях».
На даний момент існує розроблений проект Національної стратегії соціальної відповідальності бізнесу, який поки що неідеальний, проте є першим кроком на шляху повноцінної участі держави в сфері КСВ. Така участь необхідно в силу декількох причин, вважає Людмила Жук, віце-президент Українського союзу промисловців і підприємців. Зокрема, присутність держави забезпечить стимули для соціально відповідального бізнесу, поширення кращих практик. До того ж наявність чіткого документа - це фактор захисту бізнесу від спроб нав'язування соціальної відповідальності представниками місцевої влади.
Паралельно з доповідями проходило інтерактивне голосування щодо ключових питань у сфері КСВ. Зокрема, 63% присутніх висловилися за те, що країні необхідні регуляторні акти, що визначають соціальну відповідальність, і 88% вважають, що КСВ це основа для бізнесу, а не навантаження.
Компанії, що займаються впровадженням КСВ, мають в арсеналі свій рецепт. Деякими думками щодо розвитку такої практики поділилася Наталя Ємченко, директор зі зв'язків з громадськістю та комунікацій СКМ. Панi Ємченко відзначає кілька рівнів розвитку взаємодії бізнесу і суспільства:
- Філантропія, як точкова допомога;
- КСВ, як системна допомога у вирішенні соціальних проблем за рахунок прибутку;
- Концепція сталого розвитку;
- Концепція спільних цінностей.
«Бізнес повинен брати участь у вирішенні соціальних проблем в більшій чи меншій мірі в залежності від того, на якому рівні розвитку перебуває суспільство» - стверджує Н. Ємченко.
Панi Ємченко говорить про глобальні тенденції, в число яких входять відновлення довіри до бізнесу з боку суспільства, професіоналізація сфери КСВ, партнерські відносини між бізнесом і громадянським суспільством.
Розвиток КСВ в Україну передбачає перехід від благодійності та соціальної відповідальності бізнесу до нового рівня - концепції сталого розвитку, розвитку соціального партнерства.
Корпоративна соціальна відповідальність - це не просто модний тренд, як прийнято вважати в окремому сегменті бізнес-спільноти, це ще й великий бонус для інвестицій. Інвестори зараз все більше і більше уваги приділяють КСВ при визначенні місця для інвестування, - стверджує Герт Хойнінк, керівник департаменту SRI Фонду KBC Asset Management NV (Бельгія).
ЮРЛIГА
Адрес этой страницы: http://npp.com.ua/news/2570.html