Податок на багатство - нова версія

Міністерство фінансів пропонує перейменувати ст. 265 Податкового кодексу та викласти її в новій редакції. Відповідний законопроект проаналізувала керівник Національної правової палати.

18 січня 2013 на сайті Міністерства фінансів України був опублікований для обговорення проект Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування багатства і предметів розкоші», яким передбачаються певні нововведення, що стосуються оподаткування нерухомості. Це вже другий проект (раніше був № 10558), який пропонується урядом з метою стягнення податків з власників багатства і предметів розкоші.

Представленим проектом Мінфіну передбачається, що об'єкти нерухомості повинні обкладатися податками не тільки в залежності від метрів, але і в залежності від вартості такого об'єкта оподаткування:

- Квартира вартістю понад 1000 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, загальна площа якої перевищує 200 кв. метрів;

- Дачний або садовий будинок, котедж або житловий будинок садибного типу вартістю понад 2500 розмірів мінімальної заробітної плати, загальна площа якого перевищує 500 кв. метрів;

- Об'єкти житлової нерухомості, які перебувають у власності одного платника податків, вартістю понад 3000 розмірів мінімальної заробітної плати, загальна площа яких перевищує 600 кв. метрів.

Далі, звертаємо увагу, що якщо чинною редакцією Податкового кодексу передбачається оподаткування лише об'єктів житлової нерухомості, то законопроект Мінфіну пропонує обкладати податком та нежитлові приміщення:

- Нежитлові приміщення, що знаходяться у власності одного платника податків, вартістю понад 2000 розмірів мінімальної заробітної плати, загальна площа яких перевищує 500 кв. метрів;

- Нежитлові приміщення, розташовані на земельній ділянці, на якій уже знаходиться дачний або садовий будинок, котедж або житловий будинок садибного типу вартістю понад 2500 розмірів мінімальної заробітної плати, загальна площа якого перевищує 500 кв. метрів.

Все зрозуміло з першим пунктом у відношенні нежитлових приміщень, а от щодо другого, ймовірно, будуть виникати питання: що саме слід відносити до таких об'єктів - гаражі?

Як і в попередньому законопроекті, законопроектом Мінфіну пропонується не відносити до об'єктів оподаткування житлову нерухомість, в якій проживають сім'ї опікунів, піклувальників, які виховують не менше 5 (а не 3 і більше, як передбачено чинною нормою) дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського опіки. Відзначимо, що така пропозиція не відповідає вимогам ст. 22 Конституції України, згідно з якою при прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод та є значним мінусом такого законопроекту.

База оподаткування для об'єктів житлової та нежитлової нерухомості буде визначатися за оціночною вартістю або за загальною площею в кв. метрах, при чому, механізм розрахунку податку виходячи із загальної площі законопроект Мінфіну не передбачає.

Досить цікаво пропонується визначати суму податку виходячи з оцінної вартості. Платник податків самостійно здійснює оцінку вартості об'єкта оподаткування шляхом укладення договору з суб'єктом оціночної діяльності. Відомство пропонує встановити ставку податку в розмірі 0,5% від оціночної вартості об'єкта нерухомості, сума нарахованого податку повинна бути зменшена на суму документально підтверджених витрат на проведення оцінки, але повинна становити не менше, ніж сума податку, розрахована за ставкою в розмірі 2% від розміру мінімальної заробітної плати за 1 кв. метр загальної площі об'єкта нерухомості.

У разі непроведення платником податків оцінки вартості об'єктів оподаткування, сума податку обчислюється відповідним органом державної податкової служби за місцезнаходженням об'єктів оподаткування. Податкові повідомлення-рішення про суму податку на такі об'єкти оподаткування вручаються платнику податків до 1 липня року, наступного за звітним.

Отже, законопроект Мінфіну пішов далі в регулюванні питань оподаткування нерухомості, оскільки з'явилася прив'язка до вартості такої нерухомості. З нововведень також варто виділити введення нових об'єктів оподаткування - нежитлові приміщення. Як вже зазначалося вище, не визначено порядок розрахунку суми податку, виходячи з кількості метрів. Введено оцінку оподаткування, що додасть роботи громадянам та експертних організацій. Як працюватиме цей законопроект у разі його прийняття - неможливо сказати, адже тільки на практиці можна буде з'ясувати всі його плюси і мінуси.

Анна Самойленко, адвокат, керівник Національної правової палати 

ЮРЛIГА 


Адрес этой страницы: http://npp.com.ua/news/2708.html

 - .  Rambler's Top100