Роз'яснено, як визначається розмір збору за реєстрацію прав на нерухомість

У листі № 32 / 06-15-15 Державна реєстраційна служба роз'яснила нюанси реєстрації речових прав на нерухоме майно та визначення розміру адміністративного збору.

Нагадаємо, що 5 квітня 2015 вступив в силу Закон № 191-VIII про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо спрощення умов ведення бізнесу. Законом розширено коло суб'єктів, яким надано повноваження по прийому і видачі документів у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно. Відтепер на законодавчому рівні закріплено можливість здійснення цих повноважень посадовими особами органів місцевого самоврядування, адміністраторами центрами надання адміністративних послуг, нотаріусами.

Також Законом запроваджено диференційований підхід до визначення розміру адміністративного збору, який залежить від площі об'єкта нерухомого майна, а також від того, чи є заявником фізична або юридична особа. Визначається розмір адміністративного збору у відсотковому відношенні до мінімальної заробітної плати, яка, становить з 1 січня - 1218 грн; з 1 грудня - 1378 грн.

Перевірка наявності документа про сплату адміністративного збору та / або документа, що підтверджує внесення плати за надання витягу з Реєстру, відповідності розмірів внесеної плати законодавству віднесено до компетенції органу, що здійснює прийом документів.

Сплачені суми адміністративного збору за реєстрацію прав на нерухоме майно продовжують зараховуватися на рахунки за кодом класифікації доходів бюджету 22012600 «Адміністративний збір за державну реєстрацію прав на нерухоме майно», які розміщені на офіційному сайті Державної реєстраційної служби.

Слід зазначити, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування звільняються від сплати адміністративного збору.

Коли заявником за проведення державної реєстрації прав було сплачене державне мито в розмірі меншому, ніж розмір адміністративного збору, можливе надання заявником додаткового платіжного документа про підтвердження сплати відсутніх сум.

У разі відмови в реєстрації прав та їх обтяжень адміністративний збір не повертається, плата за надання витягу з Реєстру підлягає поверненню, а у разі відкликання заяви - повертаються всі сплачені заявником грошові суми.

Механізм повернення коштів врегульовано Порядком повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до Державного та місцевих бюджетів.

При цьому, до внесення змін в програмне забезпечення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, при реєстрації заяв у сфері речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень інформацію про сплачений адміністративний збір слід вносити, вибираючи тип оплати: «Державне мито».

Сайт ЮРЛИГА


Адрес этой страницы: http://npp.com.ua/news/3145.html

 - .  Rambler's Top100