Мінекономрозвитку оприлюднило для громадського обговорення проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо спрощення ведення кадрової роботи платниками податків)», що передбачає скасування трудових книжок.
Законопроектом пропонується виключити з Кодексу законів про працю норму про надання працівником трудової книжки при укладенні трудового договору. Встановлюється, що облік трудової діяльності працівника здійснюється в електронній формі в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування.
У Законі «Про пенсійне забезпечення» встановлюється, що основним документом, що підтверджує стаж роботи, є інформація з персоніфікованих даних працівника, яка підтверджує сплату внесків на соціальне страхування. За період до 2004 року наявність трудового стажу може бути підтверджене трудовою книжкою. Порядок підтвердження наявного трудового стажу при відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній встановлюється Кабінетом Міністрів.
У пояснювальній записці зазначається, що загальний економічний ефект для бізнесу внаслідок скасування трудових книжок складе близько 500 млн. грн. Така цифра називається з припущення, що на адміністрування кожної трудової книжки підприємством в середньому витрачається 1:00 праці відповідного фахівця (бухгалтера, спеціаліста відділу кадрів, HR-фахівця) на рік. Тому скасування трудових книжок дозволить заощадити трудові витрати на їх адміністрування в розмірі майже 290 млн. грн. (83.4 млн. грн. для великих підприємств, 106.8 млн. грн. для середніх, 99.5 млн. грн. для малих). Також відміна трудових книжок усуне необхідність їх зберігання на підприємствах, що дозволить заощадити витрати бізнесу на архіваріусів. Залежно від кількості найманих працівників середні та великі підприємства зможуть зекономити щороку близько 220 млн. грн. на зберігання трудових книжок.
Сайт "ЮРЛИГА"
Адрес этой страницы: http://npp.com.ua/news/3269.html