Депутати від БПП подали в парламент законопроект № 4351, яким пропонують внести зміни до деяких законодавчих актів щодо судового контролю та міжнародного комерційного арбітражу.
Проект передбачає зменшення кількості судових інстанцій у розгляді всіх питань судового контролю та сприяння міжнародному арбітражу до двох - Апеляційного суду Києва і ВССУ. Автори пояснюють, що введення додаткової судової інстанції в 2005 році (загальні місцеві суди) значно погіршило ефективність судового контролю щодо арбітражу.
Передбачається встановлення особливої процедури визнання і виконання рішень міжнародного комерційного арбітражу в Україні, незалежно від місця арбітражу, а також процедури для скасування рішень та постанов міжнародного комерційного арбітражу, якщо місце арбітражу знаходиться на території України.
З метою процесуальної економії законопроектом передбачена можливість розгляду клопотань про скасування та видачу дозволу на виконання арбітражного рішення в одному судовому провадженні, адже підстави для скасування рішення і відмови в його визнанні та виконанні однакові. А крім того, обидві категорії справ повинні розглядатися Апеляційним судом Києва.
Встановлюється однаковий термін для обох виробництв в Апеляційному суді Києва - 2 місяці, який буде зупинятися в разі виникнення необхідності вручення судових повісток і документів відповідно до міжнародних договорів України.
Законопроектом, як і в багатьох розвинених арбітражних країнах, сторонам надано право в арбітражній угоді виключити можливість оскарження рішення міжнародного комерційного арбітражу в державному суді. У разі реалізації такого права судовий контроль буде здійснюватися тільки в процесі розгляду клопотання про надання дозволу на визнання і виконання арбітражного рішення.
Пропонується установать загальне правило, що сторони мають право передати спір, який підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства / підвідомчий госпсуду, і за яким сторони можуть укласти мирову угоду, на розгляд третейського суду або міжнародного комерційного арбітражу, крім випадків, встановлених законом.
Згідно з проектом передбачається можливість звернення за отриманням заходів забезпечення позову в підтримку міжнародного арбітражу після ініціювання арбітражного провадження. Також вводиться поняття «зустрічне забезпечення» (заставу, який вноситься на депозитний рахунок суду або банківська гарантія), надання якого заявником є передумовою прийняття заходів забезпечення позову. Розмір зустрічного забезпечення не може перевищувати 20% від суми забезпечення, про який просить заявник, а якщо така сума не вказана, - 25% від ціни позову в арбітражному провадженні.
Також законопроектом встановлюється деякі нові процедури, усуваються протиріччя в чинному процесуальному законодавстві і т.д.
Сайт "ЮРЛИГА"
Адрес этой страницы: http://npp.com.ua/news/3534.html